Головна  →  Новини. Анонси подій  →  24 червня 2014

Громадська рада запропонувала кроки наближення влади до громадян

Громадська рада запропонувала кроки наближення влади до громадян

Констатуючи відсутність змін у державному управлінні на місцевому рівні та якісно нової системи взаємодії влади з територіальною громадою м. Києва, Громадська рада при КМДА, розглянувши зазначене питання, на своєму засіданні 17-го червня 2014 р. затвердила Положення "Кроки наближення влади до громадян".

На думку членів Громадської ради, виконання зазначеної Програми наблизить місто Київ до європейських стандартів місцевої демократії.

Також Громадська рада звернулася до Президента України П. Порошенка щодо необхідності розробки системи наближення влади до громадян на державному рівні для її термінової реалізації у всіх органах виконавчої влади.


 

ЗАТВЕРДЖЕНО
на засіданні Громадської ради при
виконавчому органі Київської міської ради
(Київській міській державній адміністрації)
Протокол від 17.06.2014 р. № 2
Голова Громадської ради при КМДА
_____________ М.П. Бурмака

Положення
"КРОКИ НАБЛИЖЕННЯ ВЛАДИ ДО ГРОМАДЯН"

Зважаючи на однозначну думку громадськості щодо відсутності змін у діяльності влади та відповідно до вимог Майдану (http://www.pravda.com.ua/news/2014/02/25/7016162/) у впровадженні європейських цінностей та принципів місцевої демократії у діяльності посадовців місцевої влади, пропонуються наступні кроки наближення її до громадян:

 

Показник

Індикатор виміру

І. ВІДКРИТІСТЬ ТА ПРОЗОРІСТЬ ОКРЕМИХ ПИТАНЬ КАДРОВОЇ ПОЛІТИКИ
(згідно вимог Майдану до кадрових призначень на державну службу)

1.

Попереднє оприлюднення на офіційному веб-сайті КМДА переліку вакантних посад щодо заступників Голови КМДА та керівників структурних підрозділів, осіб, які подали документи на конкурсну комісію із зазначених вакансій, їх біографічних довідок, пропозицій щодо напрямків роботи на посаді, на яку вони претендують

Наявність інформації на офіційному веб-сайті КМДА

2.

Попереднє оприлюднення на офіційному веб-сайті структурного підрозділу переліку вакантних посад, осіб, які подають документи на конкурсну комісію, їх біографічних довідок, пропозицій щодо напрямків роботи на посаді, на яку вони претендують

Наявність інформації на офіційному веб-сайті структурного підрозділу

3.

Створення умов для громадського обговорення зазначених матеріалів, у т.ч. і на офіційному веб-сайті структурного підрозділу, та інформування населення про врахування громадської думки при прийнятті кадрових рішень

Наявність відповідної сторінки на офіційному веб-сайті та технічних умов щодо здійснення зазначень питань

4.

Відповідна освіта претендента на посаду даної галузі

Визначається за результатом аналізу біографічних довідок державних службовців та відповідної інформації у ЗМІ

5.

Досвід роботи в галузі - не менше 7-ми років

6.

Для керівника - досвід роботи на керівних посадах не менше 5-ти років

7.

Непричетність до корупційної діяльності і порушень прав людини

8.

Пріоритет професіоналізму перед партійною приналежністю.

9.

Проходження конкурсу при призначенні на займану посаду

Протокол засідання конкурсної комісії

ІІ. СТВОРЕННЯ УМОВ ДЛЯ РОБОТИ З ГРОМАДСЬКІСТЮ

1.

Знання та реалізація керівництвом місії (мети і завдань) структурного підрозділу щодо роботи зі споживачами послуг та громадськістю

Аналіз Плану роботи структурного підрозділу, співбесіда з керівництвом

2.

План дій на 2014 рік посадової особи, відповідальної за напрям "Зв'язки з громадськістю". Однозначний результат виконання Плану дій за 2013 рік та форми його оприлюднення

Наявність Плану дій на 2014 р., Звіту про виконання Плану за 2013 р., інформація про форми оприлюднення - посилання на інтернет-джерела, ЗМІ, протоколи зустрічей

3.

Визначення днів консультацій для громадськості у структурному підрозділі (не ототожнювати з прийомом громадян)

Відповідний Наказ керівника структурного підрозділу

 

4.

Створення належних умов для відвідувачів: заходи щодо уникнення черг; достатня кількість місць для сидіння в коридорах; доступність до вбиралень

Аналіз умов

5.

Компетентність, спроможність та культура спілкування з громадянами

Особисте спілкування, спостереження під час участі у прийомі громадян, наявність конкретних результатів діяльності

ІІІ. КАНАЛИ ЗВ'ЯЗКУ ВЛАДИ І ГРОМАДСЬКОСТІ

1.

Обов'язковий щотижневий персональний звіт міського голови, голови КМДА на ТРК "Київ" щодо однозначних результатів по вирішенню питань територіальної громади, ліквідації корупційних схем, змін у системі управління апарату щодо наближення влади до громадян за звітний період та заплановані кроки на наступний тиждень

Звіти міського голови та голови КМДА, трансляція на ТРК "Київ", графік прямих ефірів

2.

Закріплення взаємозв'язків між підрозділом і громадськістю в нормативно-правових актах (Регламенті Київради та КМДА, Положення про роботу структурних підрозділів, Посадові інструкції державних службовців, розділи в Планах роботи, Протоколи нарад тощо)

Наявність відповідних пунктів у зазначених та інших нормативно-правових актах

 

3.

Невідкладне забезпечення зміни системи роботи Контактного центру м. Києва, районних оперативних служб щодо надання громадянам конкретної однозначної відповіді щодо вирішення поставлених ними питань. У разі невиконання зазначеного положення державний службовець, який підписує відповідь, заслуговує на догану. У повторному випадку - на звільнення

Аналіз відповідей Контактного центру м. Києва та структурних підрозділів на скарги та звернення громадян

4.

Наявність на сайті структурного підрозділу переліку послуг, що надаються громадянам, та роз'яснення щодо їх отримання (у т.ч. зразки документів, рекомендації громадянам щодо покрокових дій у вирішенні особистих питань, дні консультацій та ін.)

Аналіз офіційного веб- сайту структурного підрозділу

 

5.

Наявність на сайті структурного підрозділу сторінки громадських зауважень, ініціатив та однозначних відповідей на зазначені звернення громадян щодо їх врахування

Аналіз офіційного веб- сайту структурного підрозділу

6.

Обов'язкове оприлюднення на веб-сайті підрозділу громадської думки щодо основних проблем галузі, задоволення громадян наданням послуг даним структурним підрозділом та ефективності його роботи (щоквартальний зріз)

Наявність результатів соціологічних та інших форм досліджень громадської думки

7.

Наявність та виконання Плану консультацій з громадськістю, залучення членів Громадської ради при КМДА, інших дорадчих органів до їх проведення

Наявність плану та протоколи проведення консультацій із зазначенням учасників від громадськості, список реєстрації

8.

Практика укладання Угод КМДА, структурними підрозділами про партнерство з інститутами громадянського суспільства з конкретним планом їх реалізації

Наявність Угод про партнерство та Планів їх реалізації

9.

Відповіді чиновників на звернення громадян - конкретні, чіткі, однозначні щодо вирішення поставленого питання. У разі невідповідності зазначеним вимогам державний службовець, який підписує відповідь, заслуговує на догану. У повторному випадку - на звільнення

Аналіз відповідей на звернення громадян з визначенням орієнтовного відсотку формальних відповідей

10.

Система узагальнення та оприлюднення КМДА та структурними підрозділами основних проблем і пропозицій, які піднімаються громадськістю у зверненнях, ЗМІ тощо, та врахування їх у роботі (1 раз на квартал)

Наявність аналітичних довідок про узагальнення, джерела оприлюднення, аналіз плану роботи та звітів щодо зазначених проблем та врахування пропозицій громадян

IV. ВПЛИВ ГРОМАДЯН НА ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ ВЛАДИ

1.

Проведення громадських слухань та консультацій при формуванні бюджету, прийнятті рішень з актуальних питань діяльності підрозділу

 

Наявність Протоколів, бюджетних запитів структурних підрозділів до Київради, відповідних рішень з обов'язковим врахуванням пропозицій громадськості

2.

Форми вивчення проблемних питань в організації роботи підрозділу, якими найбільш невдоволені громадяни, та покрокові шляхи їх усунення

Наявність відповідних матеріалів, їх узагальнення та реалізація

3.

Обов'язкове залучення громадськості до процесу підготовки, прийняття рішень та контролю за їх виконанням

Наявність внутрішніх документів, що регламентують роботу із зазначеного питання, затверджених Наказом керівника підрозділу

4.

Практика проведення паралельних звітів із соціально-важливих питань напрямку діяльності структурного підрозділу (звіти керівництва підрозділу та представників громадськості) - 1 раз на квартал

Наявність відповідних матеріалів, звітів, інформації про проведення звітування

 

5.

Публічні звіти керівника Департаменту про основні проблеми і питання галузі щодо надання якісних послуг населенню та шляхи їх вирішення з врахуванням пропозицій киян - з використанням прямої трансляції на ТРК "Київ" у форматі запитання-відповіді, перед територіальною громадою м. Києва з обов'язковою участю членів Громадської ради при КМДА (2 рази на рік)

Аналіз офіційного веб-сайту, відеозаписів трансляції, інших публічних джерел, Планів проведення зустрічей з громадянами, інших заходів

 

V. СТВОРЕННЯ УМОВ ДЛЯ ГРОМАДСЬКОГО КОНТРОЛЮ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ВЛАДИ

1.

Своєчасне оприлюднення та відкритий доступ громадян до конкретної та правдивої інформації щодо оголошень про проведення тендерів, тендерних пропозицій та підсумкових результатів

Аналіз офіційного веб-сайту, інших публічних джерел

2.

Публічний звіт Голови КМДА, заступників та керівників структурних підрозділів на ТРК "Київ", на засіданні Громадської ради при КМДА щодо використання бюджетних коштів, спрямованих на конкретний результат у наданні якісних послуг населенню та рівень задоволення ними споживачів

Наявність звіту, джерела публічного оприлюднення, План та Звіт про проведення публічного заходу, аналітична довідка про рівень задоволення споживачів наданням відповідних послуг

3.

Щоквартальне оприлюднення виконання Плану роботи щодо однозначного результату надання послуг населенню у відповідності із вимогами громадян

Наявність звіту, джерела публічного оприлюднення, План та Звіт про проведення публічного заходу, аналітичної довідки про першочергові послуги, яких потребують громадяни у відповідній галузі

4.

Персональна відповідальність керівників структурних підрозділів за створення та участь у корупційних схемах по використанню бюджету територіальної громади м. Києва, наявність заходів щодо шляхів їх упередження та економії бюджетних коштів

Звіти незалежних аудиторських перевірок, матеріали громадського моніторингу та експертизи, протоколи нарад із зазначеного питання, Накази щодо усунення корупційних схем, показники економії бюджетних коштів за підписом бухгалтера підрозділу

Ефективність впровадження зазначеного Положення можлива при виконанні вищевказаних показників як на рівні КМДА, так і районних державних адміністрацій.

Зважаючи на вищевказане, вимагаємо від Голови КМДА В.Бондаренка видання Розпорядження КМДА щодо негайної й однозначної реалізації зазначеного Положення в роботі Голови КМДА, його заступників, у структурних підрозділах Київської міської державної адміністрації і районних державних адміністрацій.

В обов'язковому порядку заслуховувати в порядку інформації виконання зазначеного Положення на щотижневих апаратних нарадах та колегіях КМДА.

Запрошуємо киян разом з Громадською радою контролювати владу щодо однозначного виконання запропонованого Положення.

Перейти до спискуВерсiя для друку