Звіт про базове відстеження результативності регуляторного акта - проекту розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про деякі питання проведення експертизи кошторисної частини проектної документації будівництва та кошторисів ремонтних робіт, які виконуються за рахунок коштів бюджету міста Києва»

Заходи з відстеження результативності регуляторного акта – проекту розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про деякі питання проведення експертизи кошторисної частини проектної документації будівництва та кошторисів ремонтних робіт, які виконуються за рахунок коштів бюджету міста Києва» (далі за текстом - регуляторний акт) було здійснено фахівцями Департаменту внутрішнього фінансового контролю та аудиту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) на виконання вимог ст.10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» з урахуванням положень Методики відстеження результативності регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308.

Ціль прийняття акта.

Основними цілями прийняття акта єзабезпечення запобіганню проявам корупції, попередження завищенню вартості виконаних робіт, забезпечення правильного та економного витрачання бюджетних коштів при проведенні ремонтно-будівельних робіт на об'єктах виробничого, житлового, соціально-побутового призначення, освіти, охорони здоров'я, благоустрою тощо за рахунок коштів бюджету міста Києва, по яких кошторисна частина проектної документації (кошторис робіт) не підлягають обов’язковій державній експертизі).

Виконання заходів з відстеження здійснювалося шляхом опитування респондентів, яке проводилось у лютому 2016 року окремо по групі суб’єктів підприємницької діяльності (далі – СПД) і по групі мешканців м. Києва.

Тип відстеження – базове.

Методи одержання результатів відстеження.

У зв’язку з тим, що для встановлення кількісних та якісних значень показників результативності регуляторного акта була необхідна інформація, якої не містять статистичні дані та дані наукових досліджень, було проведено опитування сукупності респондентів - суб’єктів підприємництва та населення м. Києва в усній формі шляхом анонімного опитування.

Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних.

Проведення опитування під час відстеження включало визначення групи осіб, які повинні виконувати вимоги регуляторного акта, а також тих осіб, на яких в тій чи іншій мірі могла б позначитися дія регуляторного акта (далі - цільова група), складення переліку запитань, на які б відповідали респонденти, збирання інформації, створення бази даних опитування, їх обробку та аналіз.

Підставою для складення переліку запитань під час базового відстеження були кількісні та якісні значення показників результативності регуляторного акта, встановлені під час проведення його впливу.

У процесі відстеження встановлювалось кількісне та якісне значення для кожного показника результативності, визначеного під час проведення аналізу впливу регуляторного акта.

Для проведення опитування була використана така інформація:

  • результати опитувань суб’єктів господарської діяльності, які здійснюють експертизи у сфері ремонтно-будівельних робіт (далі - СПД);
  • результати опитувань мешканців м. Києва.

Опитування проводилось у чотирьох районах м. Києва: Голосіївському, Солом’янському, Печерському і Шевченківському.

Загальна кількість опитаних становить 20 осіб, з яких: 10 – СПД і 10 – мешканці м. Києва.

Група інтерв’юерів добре обізнана з технікою проведення опитування та має досвід роботи з респондентами.

В середньому одне опитування тривало 10 хвилин.

Інтерв’юери використовували лист опитування, який був спеціально розроблений для цього опитування.

Отримані дані оброблялись за допомогою комп’ютера.

Кількісні та якісні значення показників результативності акта.

Результати опитування.

1. Чи відомо Вам про опублікування на офіційному веб-порталі Київської міської влади kievcity.gov.ua та офіційному веб-порталі Департаменту внутрішнього фінансового контролю та аудиту виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) kyivaudit.gov.ua проекту регуляторного акта – розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про деякі питання проведення експертизи кошторисної частини проектної документації будівництва та кошторисів ремонтних робіт, які виконуються за рахунок коштів бюджету міста Києва»?

СПД

Так, відомо

Ні, не відомо

Щось чув

Кількість відповідей,
%

 

10

 

 

 100

Мешканці
м. Києва

Так, відомо

Ні, не відомо

Щось чув

Кількість відповідей,
%

 

1

9

-

 100

 З отриманих даних вбачається, що суб’єкти господарювання всі обізнані з тим, що проект регуляторного акта «Про деякі питання проведення експертизи кошторисної частини проектної документації будівництва та кошторисів ремонтних робіт, які виконуються за рахунок коштів бюджету міста Києва» опубліковано на офіційному сайті Київської міської ради та Департаменту внутрішнього фінансового контролю та аудиту виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).

10% опитаних − мешканцям м. Києва, відомо про опублікування проекту регуляторного акта.

90% опитаних − мешканцям м. Києва, нічого не відомо про опублікування проекту регуляторного акта.

2. Як Ви ставитесь до прийняття розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про деякі питання проведення експертизи кошторисної частини проектної документації будівництва та кошторисів ремонтних робіт, які виконуються за рахунок коштів бюджету міста Києва»?

 СПД

Позитивно

Негативно

Все одно

Кількість відповідей,
%

 

10

 

 

100

Мешканці
м. Києва

 

Позитивно

Негативно

Все одно

Кількість відповідей,
 %

 

7

 

3

100

З отриманих даних вбачається, що суб’єкти господарювання всі схвалюють прийняття регуляторного акта.

70% опитаних – мешканців м. Києва, позитивно відносяться до прийняття регуляторного акта.

30% опитаним − мешканцям м. Києва, все одно, чи буде прийнято регуляторний акт.

3. Як на Вашу думку, чи зміниться на краще становище із прийняттям проекту розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про деякі питання проведення експертизи кошторисної частини проектної документації будівництва та кошторисів ремонтних робіт, які виконуються за рахунок коштів бюджету міста Києва»?

СПД

Зміниться на краще

Зміниться на гірше

Нічого не зміниться

Кількість відповідей,

 %

 

7

1

2

100

Мешканці
м. Києва

Зміниться на краще

Зміниться на гірше

Нічого не зміниться

Кількість відповідей,

 %

 

7

 

3

100

З отриманих даних вбачається, що 70% суб’єктів господарювання і 70% мешканців м. Києва вважають, що зміниться на краще становище із прийняттям регуляторного акта.

Відповідно, 10% суб’єктів господарювання вважають, що становище із прийняттям регуляторного акта зміниться на гірше.

20% суб’єктів господарювання і 30% мешканців м. Києва вважають, що нічого не зміниться.

Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей.

Регулювання проблеми забезпечення запобігання проявам корупції, попередження завищенню вартості виконаних робіт, забезпечення правильного та економного витрачання бюджетних коштів при проведенні ремонтно-будівельних робіт на об'єктах виробничого, житлового, соціально-побутового призначення, освіти, охорони здоров'я, благоустрою тощо за рахунок коштів бюджету міста Києва, по яких кошторисна частина проектної документації (кошторис робіт) не підлягають обов’язковій державній експертизі) та захисту інтересів киян не можливе через відсутність нормативно-правових актів вищої юридичної сили, які б регулювали зазначені правовідносини.

Тому необхідним є прийняття регуляторного акта, що забезпечить:

  • запобігання проявам корупції;
  • запобігання завищенню вартості виконаних робіт;
  • правильне та економне витрачання бюджетних коштів при проведенні ремонтно-будівельних робіт на об'єктах житлового, соціально-побутового призначення, освіти, охорони здоров'я, благоустрою тощо та заощадження значної суми бюджетних коштів міста Києва.
  • налагодження дієвого контролю за ефективним витрачанням бюджетних коштів міста Києва;
  • організацію прозорих та неупереджених схем здійснення експертизи кошторисів;
  • захист інтересів киян.
Перейти до спискуВерсiя для друку