Проект рішення Київської міської ради «Про заборону роздрібної торгівлі алкогольними, слабоалкогольними напоями та пивом (окрім безалкогольного) у нічний час у м. Києві»

Повідомлення про оприлюднення

Відповідно до статей 9, 13 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань, повідомляю про оприлюднення проекту регуляторного акту – рішення Київської міської ради «Про заборону роздрібної торгівлі алкогольними, слабоалкогольними напоями та пивом (окрім безалкогольного) у нічний час у м. Києві».

Розробником регуляторного акту є депутат Київської міської ради фракції «Всеукраїнське об’єднання «Свобода» В. Я. Бохняк.

Проект рішення розміщений в мережі Інтернет за адресою: http://kievcity.gov.ua (в розділ: «Адміністрація», підрозділі «Регуляторна діяльність», «Оприлюднення проектів регуляторних актів»).

Даний проект рішення підготовлений з метою врегулювання дорожнього руху на території об’єкту природно-заповідного фонду – Голосіївського парку культури та відпочинку ім. М. Рильського, упорядкування процедури надання дозволів на рух транспортних засобів об’єктом природно-заповідного фонду, збереження території, охорони зелених насаджень, реалізації конституційного права мешканців на безпечне для життя навколишнє природне середовище.

Зауваження та пропозиції приймаються протягом одного місяця з дня офіційного опублікування цього проекту у письмовому вигляді за адресами:

Поштова адреса: 01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 36, депутатська фракція Всеукраїнське об’єднання «Свобода» у Київській міській раді.

 


Проект

Відповідно до Законів України “Про місцеве самоврядування в Україні“, “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту населення від впливу шуму“, “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обмеження споживання і продажу пива та слабоалкогольних напоїв“, “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів“, постанови Кабінету Міністрів України від 30.07.1996 № 854 “Про затвердження Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями“, Київська міська рада

ВИРІШИЛА:

1. Заборонити роздрібну торгівлю алкогольними, слабоалкогольними напоями та пивом (окрім безалкогольного) у стаціонарних об’єктах торгівлі та малих архітектурних формах, за винятком закладів ресторанного господарства, з двадцять другої години до десятої години.

2. Звернутись до Головного управління Державної фіскальної служби України у м. Києві щодо анулювання ліцензій на здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами суб’єктам господарювання, що порушують вимоги пункту 1 цього рішення, згідно з додатком 1 до цього рішення.

3. Виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації) привести свої нормативно-правові акти у відповідність до цього рішення.

4. Офіційно оприлюднити це рішення в газеті Київської міської ради «Хрещатик».

5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Київської міської ради з питань торгівлі, підприємництва та регуляторної політики. 

Київський міський голова                                     В. Кличко


Пояснювальна записка

1. Обґрунтування необхідності прийняття рішення

Проект рішення «Про заборону роздрібної торгівлі алкогольними, слабоалкогольними напоями та пивом (окрім безалкогольного) у нічний час у м. Києві» розроблений на основі досвіду численних українських міст, зокрема, Львова, Луцька, Тернополя, Сум та інших, де заборонами на торгівлю алкоголем у нічний час було досягнуто значних успіхів у боротьбі з алкогольною залежністю у мешканців міста. Розповсюдження алкогольних напоїв у нічний час викликає зростання кількості правопорушень, вчинених на ґрунті алкогольного сп’яніння, поширення дитячого та підліткового алкоголізму, знищення генофонду української нації. З метою подолання усіх означених проблем, враховуючи численні скарги громадян та позитивний досвід міст, де впроваджено аналогічний правовий режим розповсюдження алкогольних напоїв, і розроблений даний проект.

2. Мета та завдання прийняття рішення.

Проект рішення «Про заборону роздрібної торгівлі алкогольними, слабоалкогольними напоями та пивом (окрім безалкогольного) у нічний час у м. Києві» розроблено на численні вимоги громадян з метою зменшення кількості правопорушень у нічний час, зниження на території міста Києва рівня алкоголізму, передусім молодіжного, підвищення ефективності боротьби з точками незаконного продажу алкоголю у м. Києві, підвищення загального рівня здоров’я мешканців міста Києва.

3. Загальна характеристика та основні положення проекту рішення.

Проект рішення встановлює заборону на продаж алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива (крім безалкогольного) в стаціонарних об’єктах торгівлі та тимчасових спорудах торгівельного призначення, за винятком закладів ресторанного господарства, з двадцять другої години до десятої години. Проектом рішення передбачено зобов’язання уповноважених органів щодо проведення належних організаційно-правових заходів щодо реалізації даного рішення. Такі дії, зокрема, мають бути вжиті з боку Київської міської державної адміністрації, Державної служби України з питань регуляторної політики, Головного управління Державної фіскальної служби України у м. Києві, Головного управління Національної поліції у м. Києві.

4. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання

Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту населення від впливу шуму», Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обмеження споживання і продажу пива та слабоалкогольних напоїв», Закон України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», Постанова Кабінету Міністрів України від 30.07.1996 № 854 «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями».

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Виконання даного рішення не передбачає витрачання коштів місцевого бюджету.

6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття рішення

Прийняття даного рішення дозволить ефективно проводити боротьбу з поширенням алкогольних напоїв серед представників територіальної громади м. Києва, знизить кількість правопорушень, що вчинені у нічний час в стані алкогольного сп’яніння, підвищить загальний рівень здоров’я населення.

Суб’єкт подання - Депутат Київської міської ради VIII скликання фракції «Всеукраїнське об'єднання «Свобода» Володимир Бохняк.


 

Аналіз регуляторного впливу

1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання.

Алкогольні напої та пиво реалізуються у місті Києві шляхом продажу у численних закладах роздрібної торгівлі — стаціонарних та тимчасових об’єктах торгівлі. Окремі з цих закладів працюють цілодобово. Це зумовлює виникнення на території міста окремих точок концентрації вживання алкогольних напоїв, внаслідок чого відбувається систематичне порушення вимог статті 24 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення».

Така ситуація негативно впливає на якість життя громадян:

— спричиняє значне порушення тиші у нічний час;

— сприяє зростанню чисельності громадян (у тому числі — молоді), що постійно вживають алкогольні, слабоалкогольні напої та пиво, що у свою чергу призводить до деградації генофонду української нації, зменшення працездатності громадян та скоєння злочинів у стані алкогольного сп’яніння.

Таким чином, виникає необхідність прийняття законодавчого обмеження роздрібної торгівлі алкоголем шляхом заборони зазначеної торгівлі у нічний час — з двадцять другої години до десятої години Київською міською радою, яке сприятиме обмеженню надмірного вживання алкоголю серед населення, а особливо молоді, зменшенню кількості злочинів, що скоєні у стані алкогольного сп’яніння, захисту жителів міста від шкідливого впливу шуму у нічний час та забезпеченню громадського порядку.

Наразі ж на території м. Києва, попри повсюдне розуміння та розмови про доцільність прийняття акту, який би обмежував поширення алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива, не існує нормативних документів, які б регулювали спеціальний порядок продажу алкогольних напоїв у нічний час.

2. Визначення цілей регулювання:

зменшення фактичної кількості правопорушень у місті в нічний час;

— зменшення фактичної кількості злочинів, що скоюються у стані алкоголь-ного сп’яніння у нічний час;

— захист мешканців міста від негативного впливу шуму на стан здоров’я та відпочинок у нічний час;

— запобігання шкідливого впливу алкоголю на стан здоров’я громади міста Києва.

3. Визначення та оцінка всіх прийнятих альтернативних способів досягнення зазначених цілей, наведення аргументів щодо переваги обраного способу.

Альтернативними шляхами розвитку подій до реалізації запропонованого проекту регуляторного акту є:

1. Збереження існуючого стану. Таке вирішення питання є неприйнятим, адже означені вище цілі регулювання потребують нагального вирішення.

2. Повна заборона реалізації алкогольних напоїв у місті обмежить права суб’єктів господарювання, змусить змінювати спеціалізацію об’єктів торгівлі та організацію їх роботи, зумовить існування нелегального ринку алкогольних виробів.

3. Очікування прийняття нормативно-правових актів на загальнодержавному рівні. Такий підхід є нераціональним, оскільки наразі на загальнодержавному рівні не зареєстровано законопроектів, що регулювали б дане питання. Водночас озвучене питання належить до компетенції Київради, що зумовлює можливість його вирішення на місцевому рівні.

Враховуючи те, що вищезгадані альтернативи не приведуть до досягнення зазначених цілей, запропонований проект регуляторного акту є найбільш ефективним. Прийняття рішення сприятиме соціально-економічному впливу на діяльність суб’єктів господарювання в частині профілактики та протидії проявам пияцтва, зокрема, надмірного вживання алкоголю серед молоді.

4. Механізм, який пропонується застосовувати для розв’язання даної проблеми.

Проектом означеного регуляторного акта передбачено один із методів усунення порушень громадського порядку у нічний час, зменшення кількості злочинів, скоєних у стані алкогольного сп’яніння, зменшення зростання алкогольної залежності серед населення, а особливо молоді – обмеження продажу алкоголю та пива у нічний час.

Реалізація цього регуляторного акта забезпечить дотримання єдиного прозорого механізму щодо упорядкування обігу алкогольних напоїв, сприяння формуванню суспільної моралі щодо особистої відповідальності за здоров’я молодого покоління.

5. Визначення очікуваних результатів прийняття акта.

Прийняття регуляторного акта забезпечить реалізацію прав та законних інтересів територіальної громади міста Києва шляхом покращення стану громадського порядку, що полегшить роботу правоохоронних органів, а також зменшить вплив алкоголю на стан здоров’я молодого покоління, сприятиме зменшенню кількості злочинів, вчинених особами у стані алкогольного сп’яніння. 

Аналіз вигод і втрат
 

 

Вигоди

Втрати

Орган місцевого самовряду-вання

Забезпечення тиші у нічний час, зменшення скарг громадян на порушення громадського правопорядку, зменшення кількості злочинів, скоєних особами у стані сп’яніння, зменшення зростання алкогольної залежності, особливо серед молоді

Витрати на оприлюднення регуляторного акта

Населення міста

Поліпшення умов життя, повноцінний відпочинок в вечірній та нічний час, запобігання шкідливому впливу алкоголю на стан здоров’я та моральності суспільства

Не потребують матеріальних витрат

Суб’єкт підприєм- ницької діяльності

Участь у формуванні здорового способу життя, підвищення соціальної відповідальності бізнесу перед суспільством

Зменшення виторгу від реалізації алкоголю і пива

6. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Регуляторний акт набирає чинності з моменту його публікації в газеті «Хрещатик».

Термін дії регуляторного акта необмежений, але залежить від прийняття відповідного рішення на законодавчому рівні або зміни у чинному законодавстві.

7. Визначення показників результативності акта

У разі впровадження регуляторного акта будуть досліджуватись і визначатися такі показники:

1. Кількість випадків адміністративних правопорушень за порушення вимог ст. 178 КУпАП (розпивання спиртних напоїв в громадських місцях і поява в громадських місцях у нетверезому вигляді), за порушення вимог ст. 173 КУпАП (дрібне хуліганство), яке вчиняється в стані алкогольного сп’яніння.

2. Дотримання громадського порядку, зменшення скарг мешканців на роботу об’єктів торгівлі та закладів ресторанного господарства.

8. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акту

Базове відстеження результативності регуляторного акту буде здійснюватися до прийняття даного рішення, повторне через один рік дії рішення, періодичне відстеження – через кожні 3 роки.

Перейти до спискуВерсiя для друку