Проект розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про затвердження Положення про проект захисту прав споживачів житлово-комунальних послуг в місті Києві «Житлово-комунальна інспекція міста Києва»

Повідомлення про оприлюднення

Відповідно до статей 9, 13 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», з метою одержання зауважень та пропозицій від юридичних та фізичних осіб, їх об’єднань, Управління (інспекція) самоврядного контролю виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) повідомляє про оприлюднення проекту розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про затвердження Положення про проект захисту прав споживачів житлово-комунальних послуг в місті Києві «Житлово-комунальна інспекція міста Києва».

Головним розробником проекту регуляторного акта є Управління (інспекція) самоврядного контролю виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Проект розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про затвердження Положення про проект захисту прав споживачів житлово-комунальних послуг в місті Києві «Житлово-комунальна інспекція міста Києва» розміщено в мережі Інтернет за адресою www.kievcity.gov.ua для отримання зауважень та пропозицій.

Зауваження та пропозиції до проекту регуляторного акта приймаються від юридичних та фізичних осіб, їх об’єднань протягом одного місяця з дня оприлюднення (з 12.03.2016 по 12.04.2016) у письмовому або електронному вигляді за адресою:

- 01001, м.Київ, вул. Богдана Хмельницького, 3, Управління (інспекція) самоврядного контролю виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), тел. 235-36-99 або на електронну адресу: [email protected];

- 01011, м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11, Державна служба України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва, тел. 285-05-55 або на електронну адресу [email protected].


 

Проект

Відповідно до статей 7 і 9 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», статті 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статті 28 Закону України «Про захист прав споживачів», з метою реалізації проекту захисту прав споживачів житлово-комунальних послуг в місті Києві:

1. Затвердити Положення про проект захисту прав споживачів житлово-комунальних послуг в місті Києві «Житлово-комунальна інспекція міста Києва», що додається.

2. Це розпорядження набирає чинності з дня його оприлюднення.

3. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника голови Київської міської державної адміністрації Пантелеєва П.О.

******* 

Положення
про проект захисту прав споживачів житлово-комунальних послуг в місті Києві «Житлово-комунальна інспекція міста Києва»

1. «Житлово-комунальна інспекція міста Києва» – проект захисту прав споживачів житлово-комунальних послуг в місті Києві, що реалізує Управління (інспекції) самоврядного контролю виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі – Управління) за участю представників громадськості.

2. Пріоритетом проекту «Житлово-комунальна інспекція міста Києва» є утвердження і реалізація в місті Києві керівних принципів захисту інтересів споживачів житлово-комунальних послуг (додаток 1).

3. Проект «Житлово-комунальна інспекція міста Києва» спрямований на вирішення проблемних питань споживачів у сферах житлово-комунальних послуг та благоустрою міста Києва шляхом здійснення контрольних заходів.

4. Підставою для здійснення контрольних заходів є доручення Київського міського голови або заступника голови Київської міської державної адміністрації згідно з розподілом обов'язків або скарги споживачів житлово-комунальних послуг, які не вирішені в установленому порядку підприємствами, установами, організаціями, в тому числі структурними підрозділами Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), районними в місті Києві державними адміністраціями, комунальними підприємствами, установами та організаціями територіальної громади міста Києва.

5. Контрольні заходи здійснюються спеціалістами Управління у формі рейдів, перевірок, інспектування, аналізу та моніторингу та інших контрольних заходів.

6. Конкретна форма контрольного заходу обирається спеціалістом Управління за погодженням з начальником Управління в залежності від завдання та цілей його досягнення.

7. Рейд – контрольний захід, який полягає в оперативній фіксації фактів порушень. Рейди можуть здійснюватися спеціалістами Управління за участі представників громадськості та журналістів.

8. Перевірка – контрольний захід, який полягає в детальному дослідженні стану дотримання стандартів, норм і правил у сферах благоустрою та житлово-комунальних послуг. Перевірка може здійснюватися шляхом огляду територій та об’єктів житлово-комунального господарства, аналізу пояснень та інформації підприємств, установ і організацій. За результатами перевірки складається Акт перевірки (додаток 2).

9. Інспектування – контрольний захід, який полягає в профілактичному огляді територій та об’єктів житлово-комунального господарства на предмет відповідності стандартам, нормам і правилам у сферах благоустрою та житлово-комунальних послуг.

10. Аналіз – контрольний захід, який полягає в досліджені та опрацюванні статистичної та фінансово-господарської та іншої інформації підприємств, установ і організацій.

11. Моніторинг – контрольний захід, який полягає в оперативному виявлені порушень прав споживачів житлово-комунальних послуг. Моніторинг здійснюється шляхом аналізу повідомлень в інформаційних системах «Городок», «КБУ Контактний центр міста Києва» та зведених даних Центральної ОДС міста Києва, повідомлень в засобах масової інформації, а також інформації від представників громадськості.

12. «День захисту прав споживачів житлово-комунальних послуг» - виїзний контрольний захід, що здійснюється начальником Управління або за дорученням начальника спеціалістами Управління і полягає в заслуховуванні і обговоренні проблем споживачів житлово-комунальних послуг і визначення шляхів їх вирішення. «День захисту прав споживачів житлово-комунальних послуг» проводиться щомісячно в межах території кварталу (мікрорайону) про що завчасно повідомляється представникам громадськості.

13. За результатами заходу «День захисту прав споживачів житлово-комунальних послуг» Управлінням складається пропозиції щодо вирішення проблемних питань споживачів житлово-комунальних послуг із визначенням відповідальних за їх розгляд структурних підрозділів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та районних в місті Києві державних адміністрацій, підприємств, установ і організацій (додаток 3). Пропозиції надаються Київському міському голові або заступнику голови Київської міської державної адміністрації згідно з розподілом обов'язків для вирішення питання щодо надання відповідних доручень відповідальним виконавцям.

14. «Тест житлово-експлуатаційної організації» - контрольний захід, який полягає перевірці стану дотримання житлово-експлуатаційними організаціями міста Києва періодичності і строків надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, що здійснюється представниками громадськості за підтримки спеціалістів Управління згідно орієнтовного переліку питань (додаток 4).

15. За ініціативи представників громадськості Управлінням в межах законодавства можуть організовуватись і проводитись інші контрольні заходи.

16. Надання правової допомоги є додатковим заходом реалізації проекту «Житлово-комунальна інспекція міста Києва», який застосовується Управлінням, якщо захист порушеного права споживача житлово-комунальних послуг згідно законодавства здійснюється судом або іншими органами влади. Надання правової допомоги полягає у наданні консультацій з питань захисту прав споживача, допомозі споживачу у підготовці звернень та документів процесуального характеру.

17. За наявності поважних причин, що унеможливлюють самостійне звернення споживача житлово-комунальних послуг до суду для захисту своїх прав, свобод та інтересів та їх документального підтвердження Управління може звернутися до суду в інтересах таких споживачів житлово-комунальних послуг в порядку і в межах визначених статтями 45 і 46 Цивільного процесуального кодексу України.

18. Відносини Управління з інститутами громадянського суспільства, засобами масової інформації, журналістами та громадянами будуються на засадах взаємодії та співпраці.

19. Інформація про заходи Управління висвітлюються у засобах масової інформації як заходи «Житлово-комунальної інспекції».

20. Громадяни, що бажають стати громадськими інспекторами проекту «Житлово-комунальна інспекція міста Києва» можуть надіслати Управлінню анкету (додаток 5).

21. Відносини Управління з підприємствами, установами, організаціями, в тому числі структурними підрозділами Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), районними в місті Києві державними адміністраціями, комунальними підприємствами, установами та організаціями територіальної громади міста Києва будуються на засадах підконтрольності у межах повноважень, наданих Управлінню.

22. Управління здійснює координацію управлінь житлово-комунального господарства районних в м. Києві державних адміністрацій в частині здійснення перевірок житлово-експлуатаційних організацій щодо якості та обсягів (кількості) надання ними послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій згідно із рішенням Київської міської ради від 09 жовтня 2014 року № 280/280 «Про посилення контролю за якістю надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій».

23. Управління погоджує плани перевірок і розглядає звіти управлінь житлово-комунального господарства районних в м. Києві державних адміністрацій.

24. Управління має право вимагати і одержувати від підприємств, установ і організацій пояснення та інформацію з питань, що виникають під час здійснення контрольних заходів.

25. Формою реагування Управління на виявлені порушення є письмові вимоги підприємствам, установам і організаціям про усунення порушень. Письмові вимоги Управління підлягають обов’язковому розгляду в установлений термін підприємствами, установами і організаціями.

26. У разі, якщо порушення з об’єктивних причин не може бути усунуто в установлений термін, підприємства, установи і організації мають право в п’ятиденний термін з моменту одержання вимоги про усунення порушень розробити план-графік усунення порушень, який надати на погодження до Управління (додаток 6).

27. Підприємства, установи і організації звітують до Управління про хід виконання і результати усунення порушень згідно погодженого Управлінням плану-графіку усунення порушень.

28. У разі, якщо порушення підприємствами, установами і організаціями не усунуті в установлений термін, Управління може порушити перед органами вищого рівня питання про притягнення до дисциплінарної відповідальності посадових осіб підприємств, установ і організацій територіальної громади міста Києва.

29. Перешкоджання у здійсненні заходів Управління, ненадання або надання Управлінню недостовірної інформації та (або) невиконання законних вимог посадових осіб Управління є підставою для притягнення винних осіб до відповідальності згідно Закону.


 

Аналіз регуляторного впливу

1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

Проекту розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про затвердження Положення про проект захисту прав споживачів житлово-комунальних послуг в місті Києві «Житлово-комунальна інспекція міста Києва» (далі – проект розпорядження) розроблений з огляду на запит суспільства, потребу у здійсненні захисту прав споживачів житлово-комунальних послуг та з метою створення правового підґрунтя для реалізації проекту «Житлово-комунальна інспекція міста Києва».

Діяльність Управління (інспекції) самоврядного контролю асоціюється з діяльністю ліквідованої Державної житлово-комунальної інспекції, яка здійснювала державний нагляд (контроль) за дотриманням законодавства у сфері житлово-комунального господарства, що підтверджується статтями і повідомленнями у ЗМІ. З огляду на такий запит суспільства проектом розпорядження передбачається затвердження змісту і заходів реалізації проекту захисту прав споживачів «Житлово-комунальна інспекція міста Києва», врегулювання правовідносин між міською владою, виконавцями/виробниками житлово-комунальних послуг та споживачами на засадах пріоритету прав і законних інтересів споживачів.

2. Цілі державного регулювання.

В рамках реалізації заходів проекту «Житлово-комунальна інспекція міста Києва» розпорядження передбачається взаємодію Управління (інспекції) самоврядного контролю з представниками громадськості з метою вирішення проблемних питань у сфері житлово-комунального господарства міста Києва, захисту прав споживачів житлово-комунальних послуг, припинення порушень та забезпечення притягнення винних осіб до відповідальності відповідно до Закону.

3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей.

 1) Залишення діючої ситуації без змін.

Залишення діючої ситуації без змін не забезпечує належної взаємодії між міською владою та громадянським суспільством для вирішення проблем у сферах житлово-комунального господарства міста Києва. Прогалини у правовому регулюванні відносин між владою, виконавцями і споживачами житлово-комунальних послуг часто використовуються виконавцями послуг для порушення прав споживачів, а міська влада не має ефективних правових механізмів впливу на поновлення порушених прав споживачів житлово-комунальних послуг.

 2) Запровадження заходів проекту «Житлово-комунальна інспекція міста Києва» забезпечить побудову правовідносин між міською владою, виконавцями/виробниками житлово-комунальних послуг та споживачами на засадах пріоритету прав і законних інтересів споживачів та утвердження і реалізацію в місті Києві керівних принципів захисту інтересів споживачів житлово-комунальних послуг, розроблених з урахуванням Резолюції Генеральної Асамблеї ООН від 09 квітня 1985 року № 39/248 «Керівні принципи для захисту інтересів споживачів».

4. Механізми та заходи, що пропонуються для розв'язання проблеми

Реалізація проекту розпорядження не потребує матеріальних та інших витрат. Для розв’язання проблеми пропонуються наступні шляхи:

- утвердження в місті Києві керівних принципів захисту інтересів споживачів житлово-комунальних послуг, розроблених з урахуванням Резолюції Генеральної Асамблеї ООН від 09 квітня 1985 року № 39/248 «Керівні принципи для захисту інтересів споживачів»;

- визначення змісту і підстав для контрольних заходів Управління і представників громадськості для захисту прав споживачів житлово-комунальних послуг;

- визначення форм і методів реагування на виявлені порушення;

- визначення порядку взаємодії між міською владою, виконавцями житлово-комунальних послуг та інститутами громадянського суспільства.

5. Можливість досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта.

Прийняття регуляторного акта забезпечить парове підґрунтя для здійснення ефективного захисту прав споживачів житлово-комунальних послуг і припинення порушень.

6. Очікувані результати від прийняття регуляторного акта. Аналіз вигод та витрат.

Регуляторний акт стосується:

- Міської влади в особі Управління (інспекції) самоврядного контролю та виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації);

- Суб’єктів господарювання – виконавців житлово-комунальних послуг;

- Населення – споживачів житлово-комунальних послуг.

Перелік
витрат та вигод від впровадження запропонованого регуляторного акту

Витрати

Вигода

Стосовно міської влади

Витрат не зазнає

Визначення правових засад діяльності у сфері здійснення контрольних заходів і захисту прав споживачів житлово-комунальних послуг

Стосовно суб’єктів господарювання

Додаткових витрат не зазнає

Створення прозорого і публічного порядку здійснення контрольних заходів, що унеможливить корупційні ризики

Стосовно населення

Витрат не зазнає

Запровадження ефективних і зрозумілих методів захисту прав у сфері споживання житлово-комунальних послуг

7. Строк дії регуляторного акта.

Термін дії регуляторного акту визначається як необмежений.

8. Показники результативності регуляторного акта

Показниками результативності регуляторного акта є:

- кількість припинених порушень у сфері житлово-комунального господарства;

- кількість громадян залучених до здійснення громадського контролю у сфері житлово-комунального господарства.

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта.

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися Управлінням (інспекцією) самоврядного контролю виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Базове відстеження результативності буде проведено до дня набрання чинності даного регуляторного акта, повторне відстеження – через рік з дня набрання чинності, але не пізніше двох років з дня набрання чинності даного регуляторного акта, за результатами якого можна здійснювати порівняння показників базового та повторного відстеження.

Періодичне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

Файл документа: Додатки до Положення про проект захисту прав споживачів житлово-комунальних послуг.docx

Перейти до спискуВерсiя для друку