Проект рішення Київської міської ради «Про затвердження Порядку розміщення інформаційних вивісок у місті Києві»

Повідомлення про оприлюднення 

Відповідно до статей 9, 13 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань, депутат Київської міської ради, член депутатської фракції «Об’єднання «Самопоміч» у Київській міській раді Башлаков С.В. повідомляє про оприлюднення проекту регуляторного акту – рішення Київської міської «Про затвердження Порядку розміщення інформаційних вивісок у місті Києві».

Головним розробником проекту регуляторного акта є депутат Київської міської ради Башлаков С.В.

Проект рішення Київської міської ради розміщений в мережі Інтернет за адресою: http://kievcity.gov.ua (в розділ: «Адміністрація», підрозділі «Регуляторна діяльність», «Оприлюднення проектів регуляторних актів»).

Проект рішення Київської міської ради «Про затвердження Порядку розміщення інформаційних вивісок у місті Києві» підготовлений з метою врегулювання правовідносин у сфері розміщення вивісок у місті Києві, встановлення правил та чіткої процедури розміщення вивісок, збереження автентичності історичного середовища та привабливості міста.

Зауваження та пропозиції приймаються протягом одного місяця з дня офіційного опублікування цього проекту у письмовому або електронному вигляді за адресами:

  • у письмовому вигляді - 01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 36, депутатська фракція «Об’єднання «Самопоміч» у Київській міській раді, тел. 278-24-04;
  • у електронному вигляді - [email protected]

 

Проект

Відповідно до законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про основи містобудування», «Про рекламу», «Про благоустрій населених пунктів», Рішення Київської міської ради від 25 грудня 2008 року N 1051/1051 «Про Правила благоустрою м.Києва», з метою врегулювання правовідносин у сфері розміщення вивісок у місті Києві, встановлення правил та чіткої процедури розміщення вивісок, збереження автентичності історичного середовища та привабливості міста, Київська міська рада

ВИРІШИЛА:

1.Затвердити Порядок розміщення інформаційних вивісок у місті Києві (далі – Порядок) згідно з додатком 1.

2. Затвердити Посібник розміщення вивісок у місті Києві згідно з додатком 2.

3. Виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації):

3.1. Протягом одного місяця з моменту набрання чинності цим рішенням здійснити організаційно-правові заходи, пов'язані з реалізацією цього рішення;

3.2. Розмістити у відкритому доступі на офіційному веб-сайті Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та на офіційному веб-сайті Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) Посібник розміщення вивісок у місті Києві (Додаток 2).

3.3. Привести свої нормативно-правові акти у відповідність до цього рішення.

4. Офіційно оприлюднити це рішення в газеті Київської міської ради «Хрещатик».

5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Київської міської ради з питань містобудування, архітектури та землекористування.

6. Рішення набирає чинності з моменту його офіційного оприлюднення. 

Київський міський голова                                  В. Кличко


 

Пояснювальна записка

1. Обґрунтування необхідності прийняття рішення

Відповідно до пункту 44 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування» до виключної компетенції сільської, селищної, міської ради належить, зокрема, питання встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту.

Стаття 5 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» визначає, що управління у сфері благоустрою населених пунктів здійснюють, зокрема,

органи місцевого самоврядування.

Згідно пункту 9 частини 1 статті 21 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» елементами (частинами) об’єктів благоустрою є малі архітектурні форми, до яких відносяться інформаційні стенди, дошки, вивіски.

Таким чином, питання встановлення правил з питань благоустрою, зокрема розміщення вивісок в м. Києві, належить до виключної компетенції Київської міської ради.

В той же час, у зв’язку із невідповідністю діючого порядку розміщення інформаційних вивісок у місті Києві вимогам законодавства у сфері регулювання господарської діяльності, а також неефективністю та недосконалістю порядку в частині забезпечення врегулювання правовідносин у сфері розміщення вивісок у місті Києві, збереження автентичності історичного середовища та привабливості міста, виникла потреба у приведенні порядку розміщення інформаційних вивісок у місті Києві у відповідність до законодавства України, містобудівних вимог та потреб територіальної громади м. Києва.

2. Мета і завдання прийняття рішення

Метою прийняття рішення є приведення порядку розміщення вивісок у місті Києві у відповідність до вимог законодавства у сфері регулювання господарської діяльності і містобудівних вимог та захист культурних та майнових інтересів територіальної громади м. Києва, юридичних і фізичних осіб, у власності яких є фасади будинків, на яких встановлюються вивіски, поліпшення зовнішнього вигляду міського середовища та вдосконалення порядку розміщення вивісок.

3. Загальна характеристика та основні положення проекту рішення

Проект рішення складається з шести пунктів, у яких передбачено:

  • затвердити Порядок розміщення інформаційних вивісок у місті Києві;
  • затвердити Посібник розміщення інформаційних вивісок у м. Києві ;
  • доручити Виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації) здійснити заходи спрямовані на реалізацію цього рішення;
  • порядок набрання рішенням чинності;
  • порядок оприлюднення рішення;
  • порядок контролю за виконанням рішення.

4. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання

Проект рішення підготовлено відповідно до законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про основи містобудування», «Про рекламу», «Про благоустрій населених пунктів», Постанови Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2003 року № 2067 «Про затвердження Типових правил розміщення зовнішньої реклами», Рішення Київської міської ради від 25 грудня 2008 року № 1051/1051 «Про Правила благоустрою м. Києва».

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація цього проекту рішення не потребує додаткових витрат із бюджету міста Києва.

6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття рішення

Регуляторний акт покликаний забезпечити упорядкування системи розміщення вивісок на території міста Києва та за рахунок впровадження вимог до них очистити місто від конструкцій, що через незадовільний технічний стан створюють загрозу життю або здоров’ю людей та /або можуть заподіяти шкоду третім особам, привести порядок розміщення інформаційних вивісок в м. Києві у відповідність до вимог законодавтсва.

7. Суб'єкт подання проекту рішення

Суб’єктом подання проекту рішення є депутат Київської міської ради, член депутатської фракції «Об’єднання «Самопоміч», С.В. Башлаков.

Доповідач на пленарному засіданні Київської міської ради – депутат Київської міської ради С.В. Башлаков.


 

Аналіз регуляторного впливу

Даний аналіз регуляторного впливу розроблений на виконання та з дотриманням вимог статей 8, 9 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" та Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.04 №308.

Цей документ містить обґрунтування необхідності державного регулювання шляхом прийняття регуляторного акту – рішення Київської міської ради «Про затвердження Порядку розміщення інформаційних вивісок у місті Києві».

Головним розробником проекту рішення Київради «Про затвердження Порядку розміщення інформаційних вивісок у місті Києві» є депутат Київської міської ради С.В. Башлаков.

 1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання.

Необхідність розробки та прийняття проекту рішення Київської міської ради «Про затвердження Порядку розміщення інформаційних вивісок у місті Києві» зумовлене відсутністю правового регулювання зазначеного питання на державному рівні.

Діючий «Порядок розміщення інформаційних вивісок у місті Києві», який затверджений розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 15.04.2011 року № 565 є неефективним і потребує перегляду у зв’язку із невідповідністю вимогам дозвільної системи у сфері господарської діяльності.

Існуюча правова прогалина у сфері розміщення вивісок призвела до негативних наслідків:

- порушення прав суб’єктів господарської діяльності;

- спотворення цілісного архітектурно-дизайнерського ансамблю міста, в першу чергу, історичного центру міста Києва, що поступово втрачає свою унікальність через безконтрольне, самовільне розміщення на фасадах та дахах будинків і споруд різного роду вивісок, які в окремих випадках не відповідають естетичним вимогам або не вписуються в архітектурне вирішення будівель;

- порушення майнових прав, передусім територіальної громади міста Києва та ослаблення економічних основ місцевого самоврядування при здійсненні майнових операцій з об’єктами права комунальної власності, що на теперішній час відбувається при безконтрольному використанні (а іноді і пошкодженні) фасадів будинків, які є власністю територіальної громади міста;

- розповсюдження по місту вивісок, які не відповідають сучасним вимогам містобудування щодо формування безпечного та комфортного міського середовища й чинним нормативним актам у галузі будівництва, стандартизації та метрології;

- створення прецедентів вибіркового права через невідповідність діючого Порядку загальнодержавним нормативно-правовим актам в частині юридичного розмежування понять «реклама» та «вивіска», коли в одному випадку конструкція розглядається як вивіска, а в іншому випадку – як зовнішня реклама, і її розміщують тільки згідно з дозволом, що призводить до виникнення конфліктів органів виконавчої влади та місцевого самоврядування з суб’єктами господарювання.

Суб’єкти, на яких проблема справляє негативний вплив – жителі та гості міста, для яких:

- небезпечні за технічним станом вивіски можуть становити загрозу для життя чи здоров’я;

- низький естетичний вигляд насичених вивісками фасадів та дахів будівель, передусім, пам’яток культурної спадщини, а також вивіски з помешкання, що призводить до справедливого нарікання мешканців.

2. Цілі державного регулювання.

Зазначений регуляторний акт спрямований на забезпечення збалансованого економічного і соціального розвитку міста за рахунок вирішення питань:

- створення сучасного правового простору щодо розміщення вивісок, що буде відповідати потребам як суб’єктів господарювання, так і територіальної громади міста, шляхом прийняття місцевого нормативно-правового акта, який врегулює процедуру розміщення вивісок та запобігатиме самовільному використанню комунальної власності при їх встановленні.

- впровадження єдиної цілісної, впорядкованої, структурованої та прозорої системи в цій сфері, що дозволить:

а) організувати взаємодію між суб’єктами господарювання, які розміщують вивіски та органами місцевого самоврядування;

в) створити систему контролю за процесом розміщення вивісок, їх технічним станом.

- найбільш повне задоволення потреб киян та гостей міста в етичному, естетичному використанні міського інформаційного простору, спрямованих на реалізацію конституційних прав громадян на безпечне для життя і здоров’я довкілля.

3. Визначення та оцінка всіх прийнятих альтернативних способів досягнення зазначених цілей, наведення аргументів щодо переваги обраного способу.

Шляхом пошуку альтернативних способів досягнення поставлених цілей доцільно розглянути такі можливості.

1. залишення існуючої ситуації без змін та неприйняття запропонованого проекту. Враховуючи усі негативні наслідки відсутності ефективного нормативно-правового регулювання розміщення вивісок, розглядати цю альтернативу недоцільно.

2. Застосування ринкових механізмів. Зазначений спосіб неможливо використати для досягнення цілей регулювання, оскільки ринкові механізми базуються на принципах диспозитивності та повинні враховувати, в першу чергу, інтереси суб’єктів господарювання, а не територіальної громади.

3. Очікування прийняття нормативного акта з вирішення цієї проблеми на загальнодержавному рівні. Такий альтернативний спосіб неприйнятний через малоймовірність.

4. Регулювання відносин у сфері розміщення вивісок за порядком, що аналізується. Перевага обраного способу над вище зазначеними альтернативними ґрунтується на принципі імперативності (загальнообов’язковості) рішень Київської міської ради , що встановлено ст. 144 Конституції України та ст. 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

4. Механізм та заходи, що пропонуються для розв’язання проблеми.

Проектом рішення Київської міської ради пропонується затвердити наступний механізм та заходи по розв'язанню проблеми:

- Затвердити Порядок розміщення інформаційних вивісок у місті Києві;

- Затвердити Посібник розміщення інформаційних вивісок у м. Києві.

5. Можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акту.

Прийняття проекту рішення Київської міської ради дозволить:

- забезпечити виконання положень Закону України "Про благоустрій населених пунктів";

- покращити благоустрій міста Києва;

- створить умови для запобігання проявам незаконного розміщення на території міста вивісок;

- створить прозору систему визначення законності розміщення тимчасових споруд на території міста відкриту для громадськості.

Негативних факторів впливу на дію регуляторного акту не виявлено.

Виконання вимог даного проекту рішення Київської міської ради не потребує додаткових витрат та коштів бюджетів різних рівнів, а також не потребує додаткових витрат на здійснення контролю за виконанням даного рішення.

6. Визначення очікуваних результатів прийняття актів.

Реалізація проекту цього рішення Київської міської ради дозволить упорядкувати систему розміщення вивісок на території міста Києва та за рахунок впровадження вимог до них очистити місто від конструкцій, що через незадовільний технічний стан створюють загрозу життю або здоров’ю людей та /або можуть заподіяти шкоду (майнову чи не майнову) третім особам.

Надаємо, у вигляді таблиці прогнозні результати дії порядку у випадку його прийняття:

Органи місцевого самоврядування

Можливі вигоди

Можливі витрати

-Досягнення цілей, передбачених у пункті 2 аналізу;

-Виключення ситуацій, пов’язаннях з можливими корупційними діями, неофіційними витратами суб’єктів господарювання в процесі розміщення вивіски.

-Витрати, пов’язані з прийняттям регуляторного акта;

-Витрати, пов’язані з впровадженням та контролем за дотриманням вимог регуляторного акта;

-Витрати на демонтаж вивісок, які перебувають у незадовільному технічному або санітарному стані.

Населення

Можливі вигоди

Можливі витрати

-Захист майнових прав територіальної громади міста Києва при використанні фасадів будинків, які є комунальною власністю;

-Посилення рівня безпеки та комфорту міського середовища через скорочення кількості вивісок у незадовільному технічному та санітарному стані.

-Витрати відсутні

Суб’єкти господарювання

Можливі вигоди

Можливі витрати

Досягнення цілей, передбачених у пункті 2 аналізу:

- Виключення ситуацій, пов’язаннях з можливими корупційними діями, неофіційними витратами суб’єктів господарювання в процесі розміщення вивіски;

- Додаткове забезпечення можливості оскарження незаконних дій з боку органів та осіб, які мають компетенцію на втручання в процес розташування вивісок.

- Витрати з виготовлення технічної документації.

Впровадження в дію запропонованого рішення не включає додаткових витрат на його контроль, тому не передбачає збільшення кадрового складу органів місцевого самоврядування та відповідних структур. Також, необхідно зазначити, що положення проекту рішення стосовно витрати коштів не поширюється на суб’єктів господарювання, які не займаються діяльністю, пов’язаною з реалізацією даного порядку.

7. Обґрунтування запропонованого строку дії акта

Потреби визначити строк дії даного акта не існує через невизначеність строків, протягом яких будуть існувати правовідносини, що регулюються цим актом.

Даний акт запроваджується без встановлення обмежень по часу, і діє до моменту настання факторів, які можуть вплинути на його суттєвий зміст або на його цілі, зокрема, прийняття відповідного регуляторного акта на державному рівні.

8. Показники результативності.

Проект рішення Київської міської ради «Про затвердження Порядку розміщення інформаційних вивісок у місті Києві» є загальнообов’язковим для застосування на території міста Києва для усіх суб’єктів господарювання Києва. Враховуючи всі позитивні та негативні сторони вказаного проекту, вважається, що прогнозні показники результативності дії рішення Київської міської ради «Про затвердження Порядку розміщення інформаційних вивісок у місті Києві» наступні:

- рівень поінформованості населення та суб’єктів господарювання по основним положенням рішення - у відповідності до ч.5 ст.12 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» визначається кількістю осіб, що прочитають зазначене рішення в газеті Київської міської ради «Хрещатик», в мережі Інтернет за адресою: http://kievcity.gov.ua за результатами оприлюднення, або отримають вказаний регуляторний акт за запитами до органів місцевого самоврядування для належного реагування.

- кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюватиметься дія акта.

Основними показниками результативності даного регуляторного акта визначені такі показники:

- кількість заяв про розміщення вивісок у місті Києві;

- кількість зареєстрованих заяв про розміщення вивісок у місті Києві;

- кількість встановлених вивісок;

- кількість демонтованих вивісок, встановлених з порушенням порядку, що затверджується проектом рішеня тощо.

9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта в разі його прийняття.

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися шляхом проведення базового та повторного відстеження.

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено до набрання чинності даного регуляторного акту, повторне – через рік з дня набрання чинності, але не пізніше, як через два роки, та періодичне – раз на кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

Перейти до спискуВерсiя для друку