Проект рішення Київської міської ради «Про затвердження Порядку надання фінансово-кредитної підтримки суб’єктам господарювання в м. Києві»

Повідомлення про оприлюднення 

Відповідно до ст.ст. 9, 13 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань Департамент промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) повідомляє про оприлюднення з 14.03.2016 в мережі Інтернет за адресою: www.kievcity.gov.ua (в розділі «Регуляторна діяльність»/«Оприлюднення проектів регуляторних актів») проекту рішення Київської міської ради «Про затвердження Порядку надання фінансово-кредитної підтримки суб’єктам господарювання в м. Києві» (далі – проект рішення) .

Головним розробником проекту регуляторного акта є Департамент промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Метою прийняття рішення є створення в місті Києві стабільної та прозорої системи фінансово-кредитної підтримки та доступу суб’єктів господарювання до фінансово-кредитних ресурсів. Надання фінансово-кредитної підтримки буде здійснюватися шляхом часткової компенсації суб’єктам господарювання відсотків, сплачених ними за кредитами договорами отриманими в уповноважених банках, за рахунок коштів бюджету міста Києва.

Зауваження та пропозиції до проекту рішення просимо надсилати в письмовому або електронному вигляді на такі адреси:

  • поштова адреса: вул. Терещенківська, 11-А, м. Київ, 01004, Департамент промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), тел.: (044) 235-71-18, сall-центр (044) 15-51 або
  • електронна адреса: [email protected].

Зауваження та пропозиції до проекту рішення від фізичних та юридичних осіб підприємців та їх об’єднань приймаються Департаментом промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) протягом одного місяця з дня оприлюднення до 15.04.2016.


Проект

Відповідно до Закону України «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні» та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Державної стратегії регіонального розвитку на період до 2020 року», Комплексної київської міської цільової програми сприяння розвитку підприємництва, промисловості та споживчого ринку на 2015 – 2018 роки, затвердженої рішенням Київської міської ради від 16 квітня 2015 року № 409/1274, з метою сприяння розвитку підприємницької діяльності та прискорення економічних реформ у місті Києві

ВИРІШИЛА:

1. Затвердити Порядок надання фінансово-кредитної підтримки суб’єктам господарювання в м. Києві за участю уповноважених банків (далі - Порядок).

2. Визначити ПАТ «Комерційний банк «Хрещатик» та державні банки, у разі їх зацікавленості, уповноваженими банками для здійснення кредитування згідно з цим Порядком.

3. Департаменту промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) укласти відповідні угоди з уповноваженими банками.

4. Департаменту фінансів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) при формуванні бюджетів м. Києва на відповідні роки враховувати, потребу у видатках на здійснення заходів з реалізації Порядку.

5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Київської міської ради з питань торгівлі, підприємництва та регуляторної політики та на постійну комісію Київської міської ради з питань бюджету та соціально-економічного розвитку.

6. Рішення набирає чинності з дня його опублікування. 

Київський міський голова                            В. Кличко


Аналіз регуляторного впливу

1. Визначення проблеми, яку передбачається розв'язати шляхом державного регулювання

Однією із основних проблем, з якою стикається малий та середній бізнес, є обмежений доступ до «дешевих» фінансових ресурсів. У більшості європейський країн малий та середній бізнес має можливість отримати кредитні ресурси для започаткування та розвитку бізнесу/start up, для цієї цілі діють державні банки. Наприклад, у Польщі кредити надаються за постійною ставкою 0,9 %, натомість в Україні – 25 – 30 %. Ситуація ускладнюється нестабільністю відсоткової ставки банків, що пов’язано з коливанням валютного курсу.

Як на держаному, так і на місцевому рівні відсутнє «нетрадиційне» фінансування: стартове фінансування, мікрокредитування («інвестиції в людей», досягнення певних пріоритетів розвитку або задоволення певних галузевих потреб, наприклад: новий бізнес у сфері ІТ, комерціалізація технологій, створення ланцюжків доданої вартості, розвиток кластерів).

З 2001 по 2012 роки у м. Києві діяла Програма фінансово-кредитної підтримки суб’єктів господарювання шляхом часткового відшкодування відсотків з міського бюджету за користування кредитами, наданими ПАТ КБ «Хрещатик», що дало можливість підприємствам/фізичним особам – підприємцям м. Києва фінансувати нововведення. Починаючи з 2013 року фінансування програми було припинено.

Враховуючи викладене, прийнято рішення щодо визнання таким, що втратило чинність рішення Київської міської ради від 05.07.2001 № 375/1351 «Про затвердження Положення про фінансово-кредитну підтримку суб’єктів господарювання в м. Києві», яке найближчим часом буде передано для розгляду Київській міській раді.

Для врегулювання зазначеної ситуації, Департаментом промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) підготовлено проект рішення, який враховує позитивний досвід реалізації Програми фінансово-кредитна підтримка, яка діяла в 2001-2012 рр., а також інші ефективні практики підтримки бізнесу.

2. Визначення цілей державного регулювання

Метою державного регулювання у випадку прийняття проекту рішення є затвердження Порядку надання фінансово-кредитної підтримки суб’єктам господарювання в м. Києві, що сприятиме:

  • впровадженню в місті Києві прозорого механізму фінансово-кредитної підтримки (далі – ФКП) суб’єктів господарювання;
  • спрощенню доступу суб’єктів господарювання до фінансово-кредитних ресурсів.

Надання фінансово-кредитної підтримки буде здійснюватися шляхом часткової компенсації суб’єктам господарювання відсотків, сплачених ними за кредитами договорами отриманими в уповноважених банках, за рахунок коштів бюджету міста Києва.

3. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення зазначених цілей, аргументи щодо переваги обраного способу

Альтернативними способами досягнення зазначених вище цілей є:

  • залишення існуючої ситуації без змін;
  • застосування ринкових механізмів;
  • прийняття запропонованого проекту рішення.

Перший варіант є недоцільним, оскільки однією із основних проблем, з якою стикається бізнес, є обмежений доступ до «дешевих» фінансових ресурсів. У більшості європейський країн підприємці мають можливість отримати кредитні ресурси для започаткування та розвитку бізнесу, для цієї цілі діють державні банки. Наприклад, у Польщі кредити надаються за постійною ставкою 0,9 %, натомість в Україні – 25 – 30 %. Ситуація ускладнюється нестабільністю відсоткової ставки банків, що пов’язано з коливанням валютного курсу.

Другий варіант неможливо використати для досягнення цілей регулювання, оскільки ринкові механізми базуються на принципах диспозитивності та враховують, перш за все, інтереси банків, а не суб’єктів господарювання і територіальної громади міста Києва. Так, за останні 3 роки банківські установи значно зменшили обсяги кредитування та ускладнили умови кредитування, збільшили середній розмір відсоткових ставок за кредитами, що значно обмежило доступ підприємців до зазначеного ресурсу.

З огляду на зазначене, було обрано шлях врегулювання зазначених вище правовідносин шляхом прийняття проекту рішення.

4. Опис механізму, який пропонується застосувати для розв'язання проблеми та відповідні заходи

Проектом рішення визначаються:

  • загальні вимоги для отримання ФКП;
  • загальноекономічні вимоги до проекту, поданого, на отримання ФКП;
  • пріоритетні напрямки надання ФКП;
  • порядок подання та розгляду проектів, поданих, на отримання ФКП;
  • процедура укладення тристороннього договору;
  • порядок сплати відсотків по кредитах з урахуванням компенсації з бюджету міста Києва;
  • порядок звітування та моніторингу;
  • оцінка результативності реалізації проекту.

Таким чином, дія цього регуляторного акта дасть можливість запровадити чіткий та прозорий механізм надання ФКП суб’єктам господарювання в місті Києві.

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Досягнення визначених у даному проекті регуляторного акта цілей можливе при затвердженні чіткого, прозорого та зрозумілого для суб’єктів господарювання механізму та умов надання ФКП.

У разі прийняття регуляторного акта буде запроваджено механізм використання коштів бюджету міста Києва, що виділяються для ФКП.

Прийняття проекту рішення дозволить створити сприятливі умови для подальшого розвитку підприємництва шляхом надання фінансово-кредитної підтримки.

В результаті реалізації проекту рішення планується забезпечити додаткові надходження до бюджетів усіх рівнів, створити нові робочі місця, налагодити випуску конкурентоспроможної продукції (товарів, робіт, послуг) та збільшити обсяг виробництва суб’єктами господарювання в м. Києві, не менш важливим є створення об’єктів благоустрою та міської інфраструктури.

Контроль та нагляд Київської міської ради та виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) за додержанням вимог проекту рішення планується здійснювати постійно.

6. Визначення очікуваних результатів прийняття акта

Прийняття регуляторного акта дозволить створити найбільш сприятливі умови для подальшого розвитку підприємництва шляхом надання ФКП.

Очікувані вигоди та витрати:

Сфера впливу

Вигоди

Витрати

Місцева влада

  1. Додаткові надходження до бюджетів усіх рівнів.
  2. Створення робочих місць.
  3. Створення об’єктів благоустрою та міської інфраструктури.
  4. Участь міста у розвитку малого та середнього підприємництва, яка здійснюватиметься шляхом інвестування «реальних» грошових коштів у бізнес, сприятиме залученню зовнішніх інвестицій. Саме взаємодія на засадах державно-приватного партнерства є «гарантією» стабільної та злагодженої роботи бізнесу та влади.
  5. Досягнення пріоритетів розвитку або задоволення галузевих потреб, наприклад: новий бізнес у сфері ІТ, комерціалізація технологій, створення ланцюжків доданої вартості, розвиток кластерів

Витрати коштів бюджету міста Києва на ФКП

Інтереси суб’єктів господарювання

  1. Доступ до «дешевих» фінансових ресурсів.
  2. Випуск конкурентоспроможної продукції (товарів, робіт, послуг).
  3. Диверсифікація виробництва чи надання послуг.
  4. Здійснення інвестиційних вкладень або реалізацію інноваційний проектів.
  5. Оновлення, модернізації основних засобів.
  6. Поповнення обігових коштів.

 

Витрати часу на підготовку пакету документів для участі в ФКП.

Інтереси громадян

  1. Здешевлення товарів та послуг, розширення їх асортименту.
  2. Створення додаткових робочих місць.
  3. Збільшення середньомісячного доходу та соціальних виплат.
  4. Створення об’єктів благоустрою та міської інфраструктури.
  5. Впровадження соціально важливих ініціатив

Не передбачено

7. Обґрунтування запропонованого строку дії

Строк дії розпорядження не обмежується певним проміжком часу.

8. Визначення показників результативності акта

Кількісні показники результативності регуляторного акта будуть обчислені при проведенні відстежень результативності регуляторного акта.

При відстеженні результативності регуляторного акта будуть використані такі показники:

- рівень інформованості суб’єктів господарювання з основних положень акта (кількість суб’єктів підприємницької діяльності, які звернулися за ФКП, надання якої передбачено даним регуляторним актом);

- кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб - підприємців, які отримають ФКП;

- обсяг коштів ФКП, які отримають суб’єкти господарювання (кредитні кошти банку та кошти бюджету міста Києва);

- розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акта (буде визначатися за результатами реалізації бізнес-проектів);

- кількість створених додаткових робочих місць (буде визначатися за результатами реалізації бізнес-проектів);

- налагодження випуску конкурентоспроможної продукції (товарів, робіт, послуг) та збільшення обсягу виробництва суб’єктами господарювання в м. Києві (кількісні показники, будуть визначені за результатами реалізації бізнес-проектів).

Показником результативності регуляторного акта буде розширення кола суб’єктів господарювання, які отримали доступ до кредитних ресурсів, зростання обсягів виробництва та збільшення кількості робочих місць.

9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта

Контроль за дотриманням вимог, передбачених проектом рішення, здійснюватиме виконавчий орган Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) в особі Департаменту промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), постійна комісія Київради з питань торгівлі, підприємництва та регуляторної політики та постійна комісія Київради з питань бюджету та соціально-економічного розвитку, а також інші органи відповідно до законодавства.

Відстеження результативності проекту рішення здійснюватиметься на підставі порівняння статистичних даних за показниками, визначеними у пункті 8 цього аналізу. Оприлюднення результатів базового відстеження результативності регуляторного акту буде здійснено після одного року з дня набрання чинності проекту рішення.

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде проведено до набрання чинності запропонованого проекту регуляторного акта або набрання чинності більшістю його положень.

Повторне відстеження результативності дії акта буде проведено через рік з дня видання регуляторного акта.

Періодичні відстеження результативності регуляторного акта будуть здійснюватися раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

Аналіз регуляторного впливу підготовлено Департаментом промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Файл документа: Порядок ФКП з додатками.zip

Перейти до спискуВерсiя для друку