Проект рішення Київської міської ради «Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 23 грудня 2010 року № 413/5225 «Про деякі питання з упорядкування в м. Києві роздрібної торгівлі алкогольними, слабоалкогольними напоями, вином столовим, пивом (крім безалкогольного) та тютюновими виробами»

Повідомлення про оприлюднення

Відповідно до статті 9 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» виконавчий орган Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) повідомляє про оприлюднення з 14.03.2016 на офіційному інтернет-порталі Київської міської державної адміністрації за адресою: www.kievcity.gov.ua (в розділі «Регуляторна діяльність»/«Оприлюднення проектів регуляторних актів») проекту рішення Київської міської ради «Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 23 грудня 2010 року № 413/5225 «Про деякі питання з упорядкування в м. Києві роздрібної торгівлі алкогольними, слабоалкогольними напоями, вином столовим, пивом (крім безалкогольного) та тютюновими виробами» (далі – проект) з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних і юридичних осіб, їх об’єднань.

Головним розробником проекту регуляторного акта є Департамент промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Проект рішення розроблено з метою уникнення випадків несанкціонованої торгівлі алкогольними напоями, а саме глінтвейном в зимовий період на час проведення масових заходів.

Зауваження та пропозиції до проекту просимо надсилати в письмовому або електронному вигляді на такі адреси:

  • поштова адреса: вул. Терещенківська, 11-А, м. Київ, 01004, Департамент промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), тел./факс (044) 235-86-93, сall-центр (044) 15-51 або
  • електронна адреса: [email protected].

Зауваження та пропозиції до проекту від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань прийматимуться виконавчим органом Київської міської ради (Київською міською державною адміністрацією) протягом одного місяця з дня оприлюднення до 14.04.2016.


Проект

Відповідно до Законів України «Про столицю України – місто-герой Київ», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обмеження споживання та продажу пива та слабоалкогольних напоїв», постанов Кабінету Міністрів України від 30 липня 1996 № 854 «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями» та від 15 червня 2006 року № 833 «Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення», наказів Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 24 липня 2002 року № 218 «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі тютюновими виробами», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 серпня 2002 року за № 679/6967, та від 24 липня 2002 року № 219 «Про затвердження Правил роботи закладів (підприємств) ресторанного господарства», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 серпня 2002 року за № 680/6968, з метою впорядкування в м. Києві роздрібної торгівлі алкогольними, слабоалкогольними напоями, вином столовим, пивом (крім безалкогольного) та тютюновими виробами, Київська міська рада вирішила: 

1. Пункт 1 рішення Київської міської ради від 23 грудня 2010 року № 413/5225 «Про деякі питання з упорядкування в м. Києві роздрібної торгівлі алкогольними, слабоалкогольними напоями, вином столовим, пивом (крім безалкогольного) та тютюновими виробами» викласти в такій редакції: 

«1. На час проведення масових заходів, визначених рішенням Київської міської ради або розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), забороняється продаж пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та тютюнових виробів на зазначеній території всіма закладами торгівлі, крім глінтвейну (гарячого напою з вина та прянощів, доведеного до кипіння, міцністю до 17 відсотків об’ємних одиниць) під час проведення масових заходів у зимовий період (з 01 грудня до 29 лютого) та за наявності оформленої у встановленому порядку ліцензії». 

2. Це рішення набирає чинності з дня його опублікування. 

3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Київської міської ради з питань торгівлі, підприємництва та регуляторної політики. 

Київський міський голова                               В. Кличко


Аналіз регуляторного впливу

Проект рішення Київської міської ради «Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 23 грудня 2010 року № 413/5225 «Про деякі питання з упорядкування в м. Києві роздрібної торгівлі алкогольними, слабоалкогольними напоями, вином столовим, пивом (крім безалкогольного) та тютюновими виробами» (далі – проект рішення) розроблено Департаментом промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

Підставою для розроблення проекту рішення є звернення громадської організації «Столичні ініціативи» від 07.07.2015 № 07/07-01, від 28.12.2015 № 28/121-02, лист постійної комісії Київської міської ради з питань торгівлі, підприємництва та регуляторної політики від 23.07.2015 № 08/286-182, враховуючи що ГО «Столичні ініціативи» протягом останніх років в період новорічних свят є організатором заходів, які проводяться на Софіївській та Михайлівській площі в місті Києві.

Проектом рішення передбачається врегулювання таких питань:

  • здійснення продажу глінтвейну в зимовий період на час проведення масових заходів;
  • заборона продажу пива в пластиковій тарі;
  • збільшення надходжень податків і зборів до бюджету від оформлення у встановленому порядку ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями.

2. Визначення цілей державного регулювання

Метою прийняття проекту рішення є уникнення випадків несанкціонованої торгівлі алкогольними напоями, а саме: пивом в пластиковій тарі, глінтвейном у зимовий період на час проведення масових заходів.

Крім того, з метою продажу глінтвейну обов’язком суб’єкта господарювання буде отримання у встановленому порядку ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, це збільшить надходження податків і зборів до бюджету.

3. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення зазначених цілей, аргументи щодо переваги обраного способу

Альтернативними способами досягнення зазначених вище цілей є:

  1. залишення існуючої ситуації без змін;
  2. застосування ринкових механізмів;
  3. прийняття запропонованого проекту рішення.

Перший варіант є недоцільним, оскільки на сьогодні рішенням Київської міської ради від 23 грудня 2010 року № 413/5225 «Про деякі питання з упорядкування в м. Києві роздрібної торгівлі алкогольними, слабоалкогольними напоями, вином столовим, пивом (крім безалкогольного) та тютюновими виробами» не врегульоване питання продажу глінтвейну на час проведення масових заходів, що в свою чергу призводить до зменшення надходження податків і зборів до бюджету від оформлення суб’єктом господарювання ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та здійснення несанкціонованого продажу алкогольних напоїв (пива, глінтвейну).

Другий варіант неможливо використати для досягнення цілей регулювання, оскільки ринкові механізми не можуть врегулювати питання санкціонування продажу алкогольних напоїв, зокрема глінтвейну та заборони продажу пива під час проведення масових заходів.

З огляду на зазначене, було обрано шлях врегулювання зазначених вище правовідносин шляхом прийняття рішення в запропонованій редакції, що передбачає заборону продажу пива в пластиковій тарі та здійснення продажу глінтвейну в зимовий період під час проведення масових заходів, що в свою чергу призведе до збільшення надходжень податків і зборів до бюджету від оформлення у встановленому порядку ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями.

4. Опис механізму, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми та відповідні заходи

Проектом рішення передбачається внесення змін до рішення Київської міської ради від 23 грудня 2010 року № 413/5225 «Про деякі питання з упорядкування в м. Києві роздрібної торгівлі алкогольними, слабоалкогольними напоями, вином столовим, пивом (крім безалкогольного) та тютюновими виробами» в частині заборони продажу пива в пластиковій тарі, та дозволу на продаж, як виключення, глінтвейну в зимовий період під час проведення масових заходів.

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Проект рішення спрямований на:

- заборону продажу пива в пластиковій тарі;

- дозволу на здійснення продажу, як виключення, глінтвейну в зимовий період під час проведення масових заходів;

- збільшення надходження податків і зборів до бюджету від оформлення у встановленому порядку ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями.

6. Визначення очікуваних результатів прийняття акта

Прийняття проекту рішення дозволить:

- заборонити продаж пива в пластиковій тарі;

- надати дозвіл на здійснення продажу, як виключення, глінтвейну в зимовий період під час проведення масових заходів;

- збільшити надходження податків і зборів до бюджету від оформлення у встановленому порядку ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями.

7. Обґрунтування запропонованого строку дії

Дія рішення обмежується строком, лише в частині продажу глінтвейну в зимовий період (з 01 грудня до 29 лютого). У разі зміни чинного законодавства або з інших причин у регуляторний акт можуть бути внесені відповідні зміни та доповнення.

 8. Визначення показників результативності акта

Показником результативності акту стане обсяг надходжень до бюджету від оформлення у встановленому порядку ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями у разі продажу глінтвейну.

9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися відповідно до вимог ст. 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», а саме шляхом базового, повторного та періодичного відстеження.

Аналіз регуляторного впливу підготовлено Департаментом промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Перейти до спискуВерсiя для друку