Інформація щодо проекту рішення Київської міської ради «Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 21 квітня 2015 року № 415/1280 «Про затвердження Положення про оренду майна територіальної громади міста Києва»

Оприлюднюємо для ознайомлення доопрацьовану на підставі пропозицій і зауважень профільних структурних підрозділів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) редакцію проекту рішення Київської міської ради «Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 21 квітня 2015 року № 415/1280 «Про затвердження Положення про оренду майна територіальної громади міста Києва».


 

Проект

Відповідно до глави 58 Цивільного кодексу України, статей 283-289, 291 Господарського кодексу України, пункту 31 частини першої статті 26 та частини п'ятої статті 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про оренду державного та комунального майна», Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» та з метою підвищення ефективності використання об'єктів комунальної власності територіальної громади міста Києва Київська міська рада

ВИРІШИЛА:

1. Внести до рішення Київської міської ради від 21 квітня 2015 року № 415/1280 «Про затвердження Положення про оренду майна територіальної громади міста Києва» такі зміни:

1.1. Викласти підпункт 5.3 пункту 5 в редакції:

«5.3. Комунальні підприємства, установи та організації територіальної громади міста Києва щодо майна, яке закріплено за ними на праві господарського відання або оперативного управління:

щодо нерухомого майна загальна площа якого не перевищує 200 квадратних метрів на одне підприємство, установу, організацію;

щодо нерухомого майна для організації та проведення науково-практичних, культурних, мистецьких, громадських, суспільних та політичних заходів на термін, що не перевищує 5 календарних днів, а також щодо майна, яке передається суб'єктам виборчого процесу з метою проведення публічних заходів (зборів, дебатів, дискусій) під час та на період виборчої кампанії;

іншого окремого індивідуально визначеного майна».

1.2. Підпункт 5.4 пункту 5 виключити. У зв’язку з цим підпункт 5.5 пункту 5 вважати підпунктом 5.4 пункту 5.

2. Внести зміни до Положення про оренду майна територіальної громади міста Києва, затвердженого рішенням Київської міської ради від 21 квітня 2015 року № 415/1280, виклавши його в новій редакції згідно з додатком 1.

3. Внести зміни до Порядку проведення конкурсу на право оренди майна територіальної громади міста Києва, затвердженого рішенням Київської міської ради від 21 квітня 2015 року № 415/1280, згідно з додатком 2.

4. Внести зміни до Методики розрахунку орендної плати за майно територіальної громади міста Києва яке передається в оренду, затвердженої рішенням Київської міської ради від 21 квітня 2015 року № 415/1280, згідно з додатком 3.

5. Внести зміни до Типового договору про передачу майна територіальної громади міста Києва в оренду, затвердженого рішенням Київської міської ради від 21 квітня 2015 року № 415/1280, згідно з додатком 4.

6. Заяви щодо передачі майна територіальної громади міста Києва в оренду, рішення щодо яких не прийняті на момент набрання чинності цим рішенням, підлягають розгляду відповідно до цього рішення.

7. До договорів оренди майна територіальної громади міста Києва, які укладаються після набуття чинності цього рішення, застосовуються умови оренди, які визначені в оголошені про намір передати майно в оренду на момент набрання чинності цим рішенням.

8. Офіційно оприлюднити це рішення у газеті Київської міської ради «Хрещатик».

9. Це рішення набуває чинності з дня його офіційного оприлюднення.

10. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Київської міської ради з питань власності.

Київський міський голова                                                 В. Кличко

***** 

Додаток 1
до рішення Київської міської ради
від 21 квітня 2015 року № 415/1280
(у редакції рішення Київської міської ради
від «__»______2016 №_____)

Положення
про оренду майна територіальної громади міста Києва

1. Загальні положення

1.1. Положення про оренду майна територіальної громади міста Києва (далі – Положення) розроблене на підставі Господарського кодексу України, Цивільного кодексу України, законів України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про оренду державного та комунального майна", "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" та інших нормативно-правових актів.

1.2. Це Положення регулює:

організаційні відносини, пов’язані з передачею в оренду майна, що перебуває у комунальній власності територіальної громади міста Києва (далі – майно);

майнові відносини між орендодавцями, комунальними підприємствами, установами, організаціями територіальної громади міста Києва, за якими на праві господарського відання або оперативного управління закріплено майно (далі – підприємства-балансоутримувачі), орендарями щодо господарського використання майна.

2. Об'єкти оренди

2.1. Об'єктами оренди є:

2.1.1. цілісні майнові комплекси комунальних підприємств територіальної громади міста Києва, їх структурних підрозділів;

2.1.2. майно, що не увійшло до статутних капіталів господарських товариств, створених у процесі приватизації (корпоратизації);

2.1.3. нерухоме майно (будівлі, споруди, нежитлові приміщення) та інше окреме індивідуально визначене майно.

2.2. Об’єктом оренди не може бути приміщення або його частина площею менше ніж 2 квадратних метра, та строк дії договору не може бути меншим ніж 1 календарний день.

3. Орендодавці

3.1. Орендодавцями є:

3.1.1 Департамент комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі – Департамент) – щодо цілісних майнових комплексів комунальних підприємств територіальної громади міста Києва, їх структурних підрозділів та нерухомого майна, майна, що не увійшло до статутних капіталів господарських товариств, створених у процесі приватизації (корпоратизації), а також нерухомого майна, що передається в оренду районним в місті Києві державним адміністраціям.

 

3.1.2. Районні в місті Києві державні адміністрації (далі – Райдержадміністрації) – щодо нерухомого майна, яке передане їм до сфери управління.

3.1.3. Комунальні підприємства, установи та організації територіальної громади міста Києва щодо майна, яке закріплено за ними на праві господарського відання або оперативного управління:

щодо нерухомого майна загальна площа якого не перевищує 200 квадратних метрів на одне підприємство, установу, організацію;

щодо нерухомого майна для організації та проведення науково-практичних, культурних, мистецьких, громадських, суспільних та політичних заходів на термін, що не перевищує 5 календарних днів, а також щодо майна, яке передається суб'єктам виборчого процесу з метою проведення публічних заходів (зборів, дебатів, дискусій) під час та на період виборчої кампанії;

іншого окремого індивідуально визначеного майна.

3.1.4. Виконавчий орган Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) – щодо нерухомого майна, яке передається в оренду Департаменту.

4. Орендарі

4.1. Орендарями майна можуть бути господарські товариства, створені членами трудового колективу комунального підприємства територіальної громади міста Києва, його структурного підрозділу, інші юридичні особи та громадяни України, фізичні та юридичні особи іноземних держав, міжнародні організації та особи без громадянства.

4.2. Фізична особа, яка бажає укласти договір оренди майна з метою використання його для підприємницької діяльності, до укладення договору оренди зобов'язана зареєструватись як суб'єкт підприємницької діяльності.

5. Порядок включення нерухомого майна до Переліку майна, що може бути передане в оренду

5.1. Райдержадміністрації щодо нерухомого майна, яке передане їм до сфери управління, та Департамент щодо іншого нерухомого майна на підставі інформації про вільні приміщення,, формують щороку переліки нерухомого майна, що може бути передане в оренду (далі - Перелік), які оприлюднюють на єдиному веб-порталі територіальної громади міста Києва та офіційних веб-сторінках орендодавців (у разі їх наявності). Зміни до цих Переліків вносяться у разі необхідності (укладання договору оренди, виключення з Переліку в зв’язку з прийняттям іншого управлінського рішення, уточнення площі та інших характеристик об’єкта, інш.)

5.2. Включення інформації про нерухоме майно до Переліку може відбуватися за ініціативою:

фізичних та юридичних осіб, які можуть бути орендарями;

підприємств-балансоутримувачів;

Райдержадміністрацій;

Департаменту.

5.3. Ініціатори включення інформації про нерухоме майно до Переліку (далі - ініціатор) звертаються до Департаменту або Райдержадміністрації із заявою про включення відповідного майна до Переліку. У заяві має міститися інформація про:

ініціатора - повне найменування (для юридичних осіб) або прізвище, ім’я, по-батькові (для фізичних осіб);

нерухоме майно та, місцезнаходження нерухомого майна, площа приміщення або частини приміщення, характеристики, фото, наявність рішень про проведення інвестиційного конкурсу;

мета використання нерухомого майна з посиланням на відповідний пункт Методики розрахунку орендної плати за майно територіальної громади міста Києва, яке передається в оренду (далі – Методика);

згоду на обробку персональних даних про ініціатора.

5.4. Департамент або Райдержадміністрації розглядають заяви ініціаторів та приймають одне з таких рішень:

доповнити Перелік інформацією про відповідне нерухоме майно;

відмовити у включенні інформації про відповідне нерухоме майно до Переліку з підстав передбачених підпунктом 5.7 цього Положення.

Департамент та Райдержадміністрації щодо нерухомого майна, яке передане їм до сфери управління, зобов’язаний передати питання на розгляд Постійної комісії на письмову вимогу не менше ніж двох депутатів, які є членами Постійної комісії, яка надійшла протягом строку, передбаченого пунктом 5.6. цього Положення.

5.5. Рішення зазначені в підпункті 5.4. цього Положення приймаються протягом десяти календарних днів з дня отримання заяви ініціатора.

5.6. Департамент та Райдержадміністрації протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомляють ініціатора про прийняте рішення.

5.7. Підставами для відмови у включенні інформації про нерухоме майно до Переліку є:

прийнято рішення про приватизацію нерухомого майна;

прийнято рішення про проведення інвестиційного конкурсу щодо об’єктів, до складу яких входить нерухоме майно;

прийнято рішення про розміщення бюджетної установи;

майно використовується підприємством-балансоутримувачем для потреб територіальної громади міста Києва;

невідповідність заявленої мети використання нерухомого майна його цільовому призначенню або встановленим обмеженням щодо його використання, згідно з законодавством України;

органи, зазначені в підпункті 5.8 цього Положення не надали відповідного погодження ;

інші підстави, передбачені законодавством України.

5.8. Департамент та Райдержадміністрації щодо нерухомого майна, яке передане їм до сфери управління, протягом 3 робочих днів з дня реєстрації заяви про включення відповідного майна до Переліку, направляють запит щодо погодження включення нерухомого майна до Переліку:

до Департаменту охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) щодо нерухомого майна закладів охорони здоров'я;

до Департаменту освіти, науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) або відповідних управлінь освіти районних в місті Києві державних адміністрацій щодо нерухомого майна закладів освіти;

до відповідного органу охорони культурної спадщини, якщо нерухоме майно занесено до Реєстру.

5.9. Органи, які зазначені в підпункті 5.8. цього Положення, надають протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту письмове погодження або заперечення щодо включення нерухомого майна до Переліку.

5.10. Якщо протягом 10 робочих днів з дня закінчення строку для надання письмового погодження або заперечення Департамент та Райдержадміністрації щодо нерухомого майна, яке передане їм до сфери управління, не отримали відповіді від органів зазначених в підпункті 5.8, включення об’єкту до Переліку вважається погодженим.

6. Ініціатива щодо оренди майна та порядок його передачі

6.1. Ініціатива щодо оренди майна може виходити від:

фізичних та юридичних осіб, які можуть бути орендарями;

Департаменту;

Райдержадміністрацій;

підприємств-балансоутримувачів.

6.2. За наявності ініціативи щодо оренди цілісних майнових комплексів комунальних підприємств, їх структурних підрозділів взаємовідносини з трудовим колективом регулюються Законом України "Про оренду державного та комунального майна".

6.3. Підприємства-балансоутримувачі подають відповідному орендодавцю заяву про оренду за формою та документи згідно з переліком (додаток 1 до цього Положення) щодо цілісних майнових комплексів, які закріплені за ними на праві господарського відання, нерухомого майна, загальна площа якого перевищує 200 квадратних метрів на одне підприємство та може бути передане в оренду, яке закріплено за ними на праві господарського відання або оперативного управління.

6.2. Потенційний орендар, який бажає орендувати майно (далі – потенційний орендар), яке є в Переліку, надає Орендодавцю заяву про оренду вільного майна і супровідні документи за формою і переліком, згідно з Додатком 2 до цього Положення.

6.3. Заява про оренду об’єкта реєструється відповідним Орендодавцем.

6.4. У разі надходження однієї заяви про оренду певного об'єкта оренди, а іншої – про оренду частини цього об'єкта, Орендодавець розглядає заяву про передачу в оренду всього об'єкта, про що повідомляє іншого потенційного орендаря.

6.5. Потенційний орендар, який бажає орендувати інше індивідуально визначене майно (крім нерухомого) надає Орендодавцю заяву про оренду відповідного майна в довільній формі.

6.6. Орендодавці протягом п'яти робочих днів з дня затвердження висновку про вартість об’єкта оренди, складеного за результатами рецензування, направляють оголошення про намір передати майно в оренду для розміщення в газеті "Хрещатик" та на єдиному веб-порталі територіальної громади міста Києва та офіційних веб-сторінках орендодавців (у разі їх наявності).

6.7. У разі відсутності коштів у орендодавця публікація оголошення може бути здійснена за рахунок заявника або підприємства-балансоутримувача з подальшою компенсацією орендарем витрат на публікацію.

6.8. Оголошення про намір передати майно в оренду повинно містити таку інформацію:

характеристика об’єкта оренди (місцезнаходження, площа, вартість майна);

повна назва та місцезнаходження підприємства-балансоутримувача;

цільове використання об’єкта оренди, запропоноване потенційним орендарем або підприємством-балансоутримувачем;

строк оренди та орендну ставку, визначену згідно з пунктом 15 (для іншого окремого індивідуально визначеного майна) та пунктом 20(для цілісних майнових комплексів та нерухомого майна) Методики у відсотках та орендну плату за місяць.

Якщо визначена орендна ставка є меншою ніж 15%, оголошення також повинне містити посилання на можливість альтернативного варіанту цільового використання об’єкту оренди. Таке посилання супроводжується розрахунком місячної орендної плати для альтернативного використання, визначеної згідно із ставкою, передбаченою пунктом 39 «інше використання нерухомого майна» Таблиці 2 орендних ставок Методики. Посилання на можливість альтернативного цільового використання нежитлових приміщень не здійснюється щодо майна закладів охорони здоров’я, майна закладів освіти, а також у разі публікації оголошення про намір передати майно для розміщення громадських приймалень депутатів Київської міської ради, організацій, які здійснюють безкоштовну психологічну, соціальну допомогу, реабілітацію та адаптацію осіб-учасників Антитерористичної операції.

6.9. На єдиному веб-порталі територіальної громади міста Києва та офіційних веб-сторінках орендодавців (у разі їх наявності), разом з оголошенням про намір передати майно в оренду обов'язково розміщуються його фотознімки.

6.10. Протягом 10 робочих днів з дня, наступного після розміщення оголошення у газеті «Хрещатик», орендодавець приймає заяви про намір взяти майно в оренду. Заяви про намір взяти майно в оренду подаються в довільній формі і мають містити інформацію:

про заявника - повне найменування (для юридичних осіб) або прізвище, ім’я, по-батькові (для фізичних осіб);

дату і номер газети «Хрещатик», в якій опубліковано оголошення;

повідомлення про те, що заявник зацікавлений взяти майно, щодо якого вивчається попит, в оренду для використання його за цільовим призначенням, вказаним в оголошенні. Якщо оголошення містить посилання на можливість альтернативного використання приміщення, і заявник бажає використовувати майно за таким альтернативним призначенням, заява повинна містити інформацію про намір заявника використовувати майно за іншим цільовим призначенням із посиланням на відповідний пункт Таблиці 2 Методики;

дату заяви;

згоду на обробку персональних даних про ініціатора.

6.11. Після публікації в газеті «Хрещатик» оголошення про намір передати майно в оренду підприємства-балансоутримувачі за заявами заявників, поданих протягом строку, передбаченого підпунктом 6.10, ознайомлюють їх з об'єктом оренди у робочий день, наступний за днем отримання заяви.

6.12. Орендодавець розглядає інформацію про результати вивчення попиту протягом 3 робочих днів після закінчення строку приймання заяв про намір взяти майно в оренду.

6.13. У випадку надходження двох і більше заяв орендодавецьоголошує конкурс на право оренди.

6.14. У разі, якщо подано лише одну заяву, конкурс на право оренди не проводиться і договір оренди укладається з потенційним орендарем як з єдиним претендентом на підставі рішення, яке приймається:

Київською міською радою щодо цілісних майнових комплексів підприємств територіальної громади міста Києва, їх структурних підрозділів;

Постійною комісією – щодо нерухомого майна (будівлі, споруди, нежитлові приміщення) та іншого окремого індивідуально визначеного майна.

6.15. Якщо відповідно до п. 6.14 цього Положення прийняття рішення знаходиться в компетенції Постійної комісії, Орендодавець направляє матеріали на розгляд Постійної комісії.

Якщо відповідно до п. 6.14 цього Положення прийняття рішення знаходиться в компетенції Київської міської ради, Орендодавець готує проект рішення Київської міської ради відповідно до Регламенту Київської міської ради.

6.16. Київська міська рада і Постійна комісія приймають рішення протягом строків, визначених Регламентом Київської міської ради. Оприлюднення рішень, прийнятих Київською міською радою і Постійною комісією, а також інформування заявників про прийняті рішення здійснюється в порядку, передбаченому Регламентом Київської міської ради.

6.17. Особливості розгляду заяв про оренду без проведення конкурсу та прийняття рішень щодо передачі майна в оренду без проведення конкурсу, визначені пунктом 10 цього Положення.

7. Оцінка об'єкта оренди

7.1. Оцінка об'єкта оренди здійснюється відповідно до Методики оцінки об'єктів оренди, затвердженої Кабінетом Міністрів України (далі – Методика оцінки об’єктів оренди).

7.2. Оцінка об'єкта оренди передує укладенню договору оренди. У разі якщо на момент продовження дії договору оренди остання оцінка об'єкта оренди була зроблена більш як три роки тому, для продовження (поновлення) договору оренди проводиться оцінка об'єкта оренди.

7.3. Порядок проведення оцінки майна регулюється Законом України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" та іншими нормативно-правовими актами з оцінки майна.

7.4. Незалежна оцінка об’єкта оренди у випадках, встановлених Методикою оцінки об'єктів оренди, здійснюється суб’єктом оціночної діяльності – суб’єктом господарювання на підставі договору на проведення оцінки майна, укладеного між замовником оцінки – ініціатором щодо оренди майна (у випадках продовження (поновлення) дії договору оренди – орендарем) (далі – Замовник) та суб’єктом оціночної діяльності – суб’єктом господарювання.

7.5. Датою незалежної оцінки є останнє число місяця, який передує місяцю, у якому подається заява про оренду майна (продовження (поновлення) дії договору оренди).

7.6. У разі коли Методикою розрахунку орендної плати за майно територіальної громади міста Києва, яке передається в оренду, не передбачене проведення незалежної оцінки нерухомого майна, для відображення в договорі оренди вартості об'єкта оренди здійснюється стандартизована оцінка зазначеного майна.

Стандартизовану оцінку майна здійснює комісія із проведення стандартизованої оцінки об'єктів оренди, яка проводить оцінку майна за залишковою вартістю на підставі даних бухгалтерського обліку, утворена підприємством-балансоутримувачем орендованого майна за дорученням Райдержадміністрацій щодо майна, яке передане їм до сфери управління, або Департаменту щодо іншого майна.

Результати проведення стандартизованої оцінки оформлюються актом оцінки нерухомого майна за формою, встановленою Методикою оцінки об'єктів оренди.

7.7. Департамент забезпечує рецензування звітів про оцінку майна та актів оцінки нерухомого майна відповідно до законодавства України.

7.8. Звіт про оцінку майна за наявності позитивного загального висновку рецензента про відповідність такого звіту вимогам нормативно-правових актів з питань оцінки майна, а також акт про оцінку майна використовується для розрахунку розміру орендної плати, стартової орендної плати у разі проведення конкурсу та/або зазначення вартості об'єкта оренди у договорі.

7.9. Висновок про вартість майна або акт оцінки нерухомого майна за наявності позитивного загального висновку рецензента про відповідність такого звіту вимогам нормативно-правових актів з питань оцінки майна затверджується Райдержадміністраціями щодо майна, яке передане їм до сфери управління, або Департаментом щодо іншого майна, скріплюється печаткою та використовується для розрахунку розміру орендної плати, стартової орендної плати у разі проведення конкурсу та/або зазначення вартості об'єкта оренди у договорі.

7.10. Висновок про вартість майна підлягає оприлюдненню Департаментом або Райдержадміністраціями на єдиному веб-порталі територіальної громади міста Києва та офіційних веб-сторінках орендодавців (у разі їх наявності)до дати укладання договору оренди або одночасно із укладанням договору оренди.

7.11. Результати незалежної оцінки є чинними протягом шести місяців від дати оцінки, якщо інший строк не передбачений у звіті щодо незалежної оцінки, а для договорів оренди, що укладаються на короткий строк (не більше п'яти днів та без права продовження строку дії договору оренди) – один рік, якщо цей термін передбачено у звіті про оцінку майна.

7.12. Оригінал звіту про оцінку майна зберігається у орендодавця або підприємства-балансоутримувача протягом 3-х років після закінчення дії договору оренди.

8. Орендна плата та інші платежі

8.1. Орендна плата встановлюється у грошовій формі. Строки внесення орендної плати та її розмір, визначені згідно з цим Положенням, зазначаються у договорі оренди.

8.2. Початок нарахування орендної плати та інших платежів, пов'язаних з орендою майна, починається з дати підписання акта приймання-передачі об'єкта оренди, який підписується орендодавцем, орендарем та підприємством-балансоутримувачем.

8.3. Нарахування орендної плати та інших платежів, пов’язаних з орендою майна припиняється з дати підписання акта приймання-передачі об’єкта оренди орендарем та підприємством-балансоутримувачем у разі припинення договору оренди або з інших причин, передбачених законодавством України.

8.4. Розмір орендної плати визначається:

8.4.1. У разі передачі в оренду майна на конкурсних засадах відповідно до конкурсних пропозицій переможця конкурсу на право оренди.

8.4.2. В інших випадках згідно з Методикою.,

8.5. Підприємства-балансоутримувачі є отримувачами орендної плати. Пропорції розподілу між бюджетом міста Києва і підприємством-балансоутримувачем визначаються бюджетом міста Києва на відповідний рік. Частина орендної плати, що підлягає перерахуванню до бюджету міста Києва, розраховується від суми отриманої підприємством-балансоутримувачем орендної плати.

8.6. Орендар за користування об'єктом оренди сплачує орендну плату, витрати підприємства-балансоутримувача на утримання орендованого майна та інші платежі, зазначені у підпункті 8.7 цього Положення, незалежно від результатів господарської діяльності.

У разі несвоєчасної сплати орендної плати орендар сплачує, окрім суми боргу, пеню. Розмір пені визначається в договорі оренди і не може перевищувати розміру, встановленого законодавством України. Пеня зараховується на рахунок підприємства-балансоутримувача. Крім того, орендар згідно частини 2 статті 625 Цивільного кодексу України сплачує інфляційні витрати по заборгованості за весь час прострочення та 3 % річних від простроченої суми заборгованості.

8.7. Крім орендної плати орендар сплачує:

8.7.1. Податки та збори у розмірах та порядку, визначених законодавством України.

8.7.2. Компенсацію витрат підприємств-балансоутримувачів за користування земельною ділянкою, на якій розташований об'єкт оренди, та плату за комунальні послуги відповідно до договорів, які укладаються між орендарем та підприємством-балансоутримувачем та/або відповідними особами, що надають такі послуги, а у разі встановлення орендної плати у розмірі 1 гривня на рік, компенсацію витрат підприємства-балансоутримувача у розмірах визначених в договорах, які укладаються між орендарем та підприємством-балансоутримувачем;

8.7.3. Послуги страховика.

8.8. Розмір орендної плати може бути змінений:

за погодженням сторін, окрім випадку зменшення орендної плати відповідно до підпункту 8.9 цього Положення;

на вимогу однієї з сторін, якщо з незалежних від них обставин істотно змінився стан об'єкта оренди, а також в інших випадках, передбачених законодавством України.

8.9. У разі якщо орендар не може використовувати орендоване майно у зв’язку з необхідністю проведення ремонтних робіт, за його клопотанням рішенням орендодавця на підставі рішення Постійної комісії на період виконання ремонтних робіт орендна плата може бути зменшена на 50 відсотків для об’єктів площею до 150 кв. м на строк не більше 3 місяців, а для об’єктів площею більше 150 кв. м на строк не більше 6 місяців.

Інформація щодо неможливості використання орендованого майна підтверджується відповідним актом, складеним орендарем та підприємством-балансоутримувачем.

Зменшена орендна плата, передбачена цим підпунктом, може бути встановлена один раз протягом строку дії договору оренди.

8.10. Перерахунок орендної плати здійснюється підприємством-балансоутримувачем за дорученням орендодавця після надання орендарем документів, що засвідчують обсяг виконаних робіт, дати початку та закінчення ремонтних робіт.

9. Порядок передачі майна в оренду на конкурсних засадах

9.1. Передача майна здійснюється на конкурсних засадах, крім випадків, передбачених пунктом 10 цього Положення.

9.2. Конкурс проводиться відповідно до Порядку проведення конкурсу на право оренди майна територіальної громади міста Києва.

10. Порядок передачі в оренду майна без проведення конкурсу

10.1. Передача в оренду майна без проведення конкурсу здійснюється у випадках, передбачених в абзаці четвертому, восьмому, дев’ятому частини четвертої статті 9 Закону України "Про оренду державного та комунального майна",та інвалідам з метою використання під гаражі для спеціальних засобів пересування.

10.2. Для розгляду питання щодо надання майна в оренду без проведення конкурсу особи, зазначені в абзацах четвертому, восьмому частини четвертої статті 9 Закону України "Про оренду державного та комунального майна", інваліди з метою використання під гаражі для спеціальних засобів пересування та суб’єкти виборчого процесу, зазначені в законах України "Про вибори народних депутатів України", "Про вибори Президента України", "Про місцеві вибори"подають орендодавцю заяви про оренду за формою та документи згідно з переліком (Додаток 3 до цього Положення).

Заяви про оренду за формою та документи згідно з переліком (Додаток 3 до цього Положення), що надійшли до орендодавця після дати публікації оголошення про намір передати це майно в оренду, не розглядаються.

10.3. Орендодавець протягом 5 робочих днів з дня надходження заяви розглядає надані заяви, готує свої пропозиції про передачу майна в оренду без проведення конкурсу та подає їх на розгляд до Постійної комісії, крім заяв про оренду нерухомого майна визначеного підпунктом 10.4 цього Положення.

10.4 У разі, якщо подано заяву про оренду нерухомого майна для організації та проведення науково-практичних, культурних, мистецьких, громадських, суспільних та політичних заходів на термін, що не перевищує 5 календарних днів, а також щодо майна, яке передається суб'єктам виборчого процесу з метою проведення публічних заходів (зборів, дебатів, дискусій) під час та на період виборчої кампанії, договір оренди укладається Орендодавцем за погодженням з Департаментом або Райдержадміністрацією, щодо майна, яке передане їм до сфери управління.

10.5. Постійна комісія розглядає подані пропозиції та ухвалює рішення про укладення або відмову в укладанні договору оренди майна протягом 15 календарних днів з дня надходження пропозицій Орендодавців.

10.6. У разі передачі в оренду майна громадській організації ветеранів або інвалідів з орендною платою 1 гривня на рік, інвалідам з метою використання під гаражі для спеціальних засобів пересування приймається відповідне рішення Київської міської ради.

10.7. Орендодавець письмово повідомляє заявнику про результати розгляду пропозицій та на підставі рішення Київської міської ради або Постійноїкомісії, а у випадках передбачених підпунктом 10.4 рішення Департаменту або Райдержадміністрації, видає розпорядчий документ про укладення договору оренди майна протягом 5 робочих днів з дати отримання відповідного рішення.

11. Порядок укладення договору оренди

11.1. Орендодавець протягом семи робочих днів з дати отримання рішення про передачу майна в оренду готує проект договору оренди згідно з Типовим договором про передачу майна територіальної громади міста Києва в оренду та з урахуванням результатів конкурсу і надсилає його рекомендованим листом або вручає особисто під розписку підприємству-балансоутримувачу.

11.2. Підприємство-балансоутримувач протягом трьох робочих днів з дати отримання від орендодавця проекту договору оренди підписує його та повертає орендодавцю.

Орендодавець протягом трьохробочих днів з дати отримання від підприємства-балансоутримувача підписаного договору оренди підписує та надсилає його рекомендованим листом або вручає особисто під розписку орендарю.

11.3. Орендар протягом п’яти робочих днів підписує всі примірники договору оренди та надсилає їх рекомендованим листом або надає особисто орендодавцю для реєстрації.

11.4. У випадках, передбачених законодавством України, договір оренди підлягає нотаріальному посвідченню та державній реєстрації. Витрати за нотаріальне посвідчення та державну реєстрацію договору покладаються на орендаря.

11.5. У разі невиконання орендарем підпункту 11.3 цього Положення орендодавець має право порушити питання про скасування рішення про передачу майна в оренду та повідомляє про це орендарю.

11.6. Підприємство-балансоутримувач протягом 10 робочих днів з дати підписання та реєстрації договору оренди вносить інформацію до єдиної інформаційно-аналітичної системи «Управління майновим комплексом територіальної громади міста Києва».

12. Страхування об’єкта оренди

12.1. Орендоване майно на період строку дії договору оренди страхується орендарем на користь підприємства-балансоутримувача протягом тридцяти днів з дня укладення договору оренди. Орендар зобов’язаний постійно поновлювати договір страхування таким чином, щоб увесь строк оренди майно було застрахованим.

12.2. Копії договору страхування та платіжного доручення про перерахування страхового платежу, завірені належним чином, надаються підприємству-балансоутримувачу та орендодавцю протягом 35 днів з дня укладення договору оренди.

12.3. Оплата послуг страховика здійснюється за рахунок орендаря (страхувальника).

12.4. Орендодавці контролюють своєчасність укладення договорів страхування на об‘єкти оренди та до 25 числа місяця, наступного за звітним кварталом, звітують Департаменту і Постійній комісії про факти непоновлення договорів страхування орендарями строком понад один місяць, а також про вжиті заходи до цих орендарів.

13. Передача майна в суборенду

13.1. Орендар має право передати майно в суборенду лише за рішенням Орендодавця, про що повідомляється Департаменту.

13.2. Не допускається передача в суборенду цілісних майнових комплексів та об’єктів, які передані орендарям, зазначеним в абзаці четвертому частини четвертої статті 9 Закону України «Про оренду державного та комунального майна».

Зазначена норма не застосовується у випадках передачі в суборенду об'єктів оренди або їх частини бюджетними установами.

13.3. Строк дії договору суборенди не повинен перевищувати строку дії договору оренди.

13.4. З метою укладання договору суборенди потенційний суборендар звертається до відповідного орендодавця з заявою за формою та документами згідно з переліком (додаток 4 до цього Положення).

13.5. Після отримання згоди орендодавця укладається договір суборенди між орендарем та суборендарем.

13.6. До договору суборенди застосовуються положення про договір оренди, в тому числі і щодо його істотних умов.

13.7. Суборендар сплачує орендарю орендну плату у розмірі, визначеному відповідно до Методики розрахунку орендної плати за майно територіальної громади міста Києва, яке передається в оренду. У разі перевищення орендної плати, яку сплачує суборендар, над орендною платою, встановленою орендарю, суборендар перераховує різницю до бюджету міста.

14. Порядок внесення змін до договору оренди

14.1. Внесення змін до договору оренди здійснюється за згодою сторін договору до закінчення терміну його дії.

14.2. З метою розгляду питання про внесення змін до договору оренди орендар подає Орендодавцю заяву, три підписані ним та підприємством-балансоутримувачем примірники додаткового договору про внесення змін до договору оренди та обґрунтування запропонованих змін.

Орендодавець розглядає подані документи. Якщо зміни до договору оренди не відносяться до тих, що передбачені підпунктом 14.3 цього Положення, протягом 20 робочих днів орендодавець підписує зміни до договору або відмовляє у внесенні запропонованих змін.

Один примірник договору про внесення змін до договору оренди, підписаний Орендодавцем, або обґрунтована відмова в підписанні направляється орендарю та підприємству-балансоутримувачу.

14.3. Для розгляду питання про внесення змін до істотних умов договору оренди орендар, не пізніше ніж за три місяці до дати закінчення договору, подає орендодавцю заяву та у випадках, визначених законом, звіт про оцінку об'єкта оренди у терміни, визначені договором оренди. Замовниками оцінки майна виступають особи, яким зазначене майно належить на законних підставах або у яких майно перебуває на законних підставах, а також ті, які замовляють проведення оцінки майна за дорученням зазначених осіб.

У разі здійснення Орендарем ремонтних робіт об’єкту оренди, надається документ, що засвідчує вартість цих робіт, підписаний підприємством-балансоутримувачем.

14.4. Орендодавець протягом 15 робочих днів з дати отримання документів, а у разі укладання договору оренди на новий термін з дати завершення процедури, визначеної пунктом 14.6, готує пропозиції щодо розгляду питання про внесення змін істотних умов до договору оренди, в тому числі укладання договору оренди на новий термін, на розгляд Постійної комісії.

14.5. Постійна комісія протягом 15 робочих днів з дня отримання пропозицій розглядає надані пропозиції та за результатами розгляду погоджує або відмовляє у внесенні змін до істотних умов договору оренди, в тому числі укладання договору оренди на новий термін, про що орендодавець повідомляє Орендарю.

14.6. Орендодавець, протягом 15 робочих днів з дня надходження заяви на продовження договору оренди та у випадках, визначених законом, звіту про оцінку об'єкта оренди, розміщує інформацію про закінчення договору оренди на офіційному на єдиному веб-порталі територіальної громади міста Києва та офіційних веб-сторінках орендодавців (у разі їх наявності), за їх наявності та інформує про це Постійну комісію.

Інформація повинна містити назву об’єкта оренди, його місцезнаходження, дату закінчення договору, вартість об’єкту, місячну орендну плату, цільове використання за договором, строк на який продовжується договір оренди, вартість здійснених ремонтних робіт.

У разі, якщо протягом 10 робочих днів з дати розміщення інформації надійшла заява від іншої особи, щодо оренди об’єкта на умовах, що були опубліковані, та запропоновано більшу місячну орендну плату, орендодавець протягом п’яти робочих днів направляє рекомендованим листом зазначені пропозиції орендарю. До заяви додаються банківські гарантії щодо сплати орендної плати за один рік, а також відшкодування попередньому орендарю проіндексованої вартості здійснених ним ремонтних робіт з урахуванням зменшення вартості ремонтних робіт на 10 відсотків за кожен повний рік, що минув від зафіксованої дати закінчення ремонтних робіт.

У разі згоди орендаря із зазначеною пропозицією, орендодавець здійснює необхідні заходи щодо внесення змін до істотних умов договору оренди, передбачених цим положенням.

У разі відмови орендаря від запропонованої пропозиції, орендодавець оголошує конкурс на право оренди майна територіальної громади міста Києва. Неотримання згоди орендаря на пропозицію протягом 10 робочих днів вважається відмовою від пропозиції.

Зазначена норма не застосовується до договорів оренди, за якими об’єкти оренди передані відповідно до абзаців 4, 7, 8 пункту 4 статті 9 Закону України «Про оренду державного та комунального майна»

14.7. Договір оренди діє до підписання договору з новим орендарем.

14.8. У разі визнання конкурсу таким, що не відбувся або відмови переможця конкурсу від укладення договору, договір укладається на новий термін з орендарем по діючому договору.

14.9. Орендарю може бути відмовлено в зміні істотних умов договору оренди у випадку, якщо:

орендоване майно необхідне для власних потреб територіальної громади міста Києва;

орендар не виконував або порушував умови договору оренди, в тому числі в частині своєчасної сплати орендної плати, цільового використання об'єкта, страхування об‘єкта оренди;

орендар подав документи з порушенням терміну подання документів;

прийнято рішення про реконструкцію об'єкта нерухомості, у зв'язку з чим неможливе подальше використання об'єкта оренди;

об'єкт оренди необхідний для розміщення органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних та комунальних підприємств, установ, організацій;

прийнято рішення про включення об'єкта до переліку об'єктів комунальної власності, які не можуть бути об'єктами оренди;

прийнято рішення про приватизацію об'єкта оренди;

відсутній звіт про оцінку об'єкта оренди, у випадках, визначених законом;

існують інші підстави, передбачені законом.

14.10. У разі відмови Орендарю в укладанні договору на новий термін в зв’язку з тим, що орендоване майно необхідне для власних потреб територіальної громади міста Києва, та у послідуючому укладанні іншого договору оренди протягом 1 року, Орендар має право вимагати переведення на нього прав та обов’язків орендаря за новим договором.

Права та обов’язки за новим договором переходять до попереднього орендаря з дати набрання чинності рішення суду.

14.11. Договір про внесення змін до істотних умов договору оренди укладається в порядку, визначеному пунктом 11 цього Положення.

14.12. Зміни до договору оренди набирають чинності з дати їх підписання сторонами.

15. Поліпшення орендованого майна

15.1. Орендар має право за письмовою згодою Орендодавця за рахунок власних коштів здійснювати невід'ємні поліпшення орендованого майна.

15.2. Процедура надання Орендарю згоди Орендодавця майна на здійснення невід'ємних поліпшень орендованого майна включає такі етапи:

подання Орендарем заяви і документів;

розгляд заяви і документів Орендаря;

прийняття рішення про надання згоди або про відмову.

15.3. Для розгляду питання про надання згоди Орендарю на здійснення невід'ємних поліпшень орендованого майна орендар подає Орендодавцю заяву та такі документи:

опис поліпшень, що передбачається здійснити, і кошторис витрат на їх проведення;

інформацію про доцільність здійснення поліпшень орендованого майна;

за наявності – приписи органів пожежного нагляду, охорони праці тощо;

довідку підприємства-балансоутримувача про вартість об'єкта оренди згідно з даними бухгалтерського обліку на початок поточного року;

завірену копію проектно-кошторисної документації;

звіт за результатами експертизи кошторисної частини проектної документації на здійснення невід'ємних поліпшень.

15.4. Інформація про доцільність здійснення невід'ємних поліпшень надається підприємством-балансоутримувачем на підставі наданих орендарем документів протягом 14 робочих днів з дня отримання документів згідно з підпунктом 15.3.

15.5. Контроль за здійсненням невід'ємних поліпшень здійснюється орендодавцем або за його дорученням підприємством-балансоутримувачем.

15.6. Згода на здійснення поліпшень надається Орендодавцем протягом 30 календарних днівз дня отриманнязаяви та передбачених підпунктом 15.3 документів у формі листа, у якому міститься погодження на поліпшення орендованого майна. У листі вказується на необхідність першочергового використання амортизаційних відрахувань на орендоване майно для здійснення поліпшень, які збільшують вартість орендованого майна.

Якщо Орендар у встановлений термін з урахуванням часу поштового обігу не отримав погодження Орендодавця на поліпшення орендованого майна, згода на здійснення поліпшень вважається отриманою.

15.7. Після отримання згоди Орендар складає графік виконання робіт і подає його до Орендодавця та підприємства-балансоутримувача.

15.8. Після здійснення невід'ємних поліпшень Орендар надає Орендодавцю інформацію про завершення виконання робіт з поданням копій підписаних замовником і підрядником актів приймання виконаних робіт та документів, що підтверджують оплату зазначених робіт.

15.9. На об’єкти оренди, які були передані в оренду без проведення конкурсу надається погодження Орендодавця на проведення поточних ремонтних робіт. Зазначене погодження не являється згодою на здійснення невід’ємних поліпшень.

16. Контроль за використанням майна, переданого в оренду,

та виконанням умов договору оренди

16.1. Орендодавці та підприємства-балансоутримувачі здійснюють контроль за використанням майна, переданого в оренду, та документальний контроль своєчасності надходження орендної плати до бюджету.

Контроль здійснюється шляхом документальної або фактичної перевірки умов виконання договору оренди та використання орендованого майна. У разі необхідності залучаються представники відповідних органів державної виконавчої влади та депутати Київської міської ради.

Орендодавці та підприємства-балансоутримувачі здійснюють контроль за виконанням орендарями умов договору оренди і, у разі виникнення заборгованості з орендної плати або інших платежів, вживають заходи щодо стягнення заборгованості, в тому числі проводять відповідну претензійно-позовну роботу.

Орендодавці та підприємства-балансоутримувачі до 25 числа місяця, наступного за звітним кварталом, надають інформацію Департаменту та Постійній комісії про сплату за оренду та про перерахування частини орендної плати до бюджету міста Києва, а також про вжиті заходи щодо погашення заборгованості з орендної плати. Зазначені звіти оприлюднюються на офіційному сайті Департаменту.

Підприємства-балансоутримувачі один раз на півроку здійснюють перевірку фактичного використання майна з обов’язковим складанням актів перевірки та наданням їх Орендодавцю.

16.2. Департамент та депутати Київської міської ради мають право здійснювати планові та позапланові перевірки виконання умов договорів оренди майна. Позапланові перевірки здійснюються у разі надходження заяв від фізичних та юридичних осіб. У процесі перевірки виконання умов договорів оренди може бути здійснена фото- або відеофіксація стану та умов використання об'єкта оренди.

16.3. Порушення умов договору оренди та суборенди є підставою для розірвання договору оренди або суборенди в установленому законодавством порядку.

Київський міський голова                                     В. Кличко

Файл документа: Додатки до Рішення та Положення.doc

Перейти до спискуВерсiя для друку