Проект розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про внесення змін до Тарифів на платні послуги з медичного обслуговування, які надає Комунальне некомерційне підприємство «Консультативно-діагностичний центр Дніпровського району м. Києва»

Повідомлення про оприлюднення

Відповідно до статей 9,13 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», з метою одержання зауважень та пропозицій від юридичних та фізичних осіб, їх об’єднань, Департамент економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) повідомляє про оприлюднення проекту розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про внесення змін до Тарифів

на платні послуги з медичного обслуговування, які надає Комунальне некомерційне підприємство «Консультативно-діагностичний центр Дніпровського району м. Києва»

Головним розробником проекту регуляторного акта є Департамент економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Проект розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про внесення змін до Тарифів на платні послуги з медичного обслуговування, які надає Комунальне некомерційне підприємство «Консультативно-діагностичний центр Дніпровського району м. Києва» розміщено в мережі Інтернет за адресою www.kievcity.gov.ua для отримання зауважень та пропозицій.

Зауваження та пропозиції до проекту регуляторного акта приймаються від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань протягом одного місяця з дня оприлюднення ( з 16.12.2016 по 16.01.2017 р.):

  • у письмовому вигляді за адресою: 01044, м. Київ-44, вул. Хрещатик, 36, Департамент економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), тел. 529-92-44 або на електронну адресу cinpolit@kievcity.gov.ua;
  • у письмовому вигляді за адресою: 01011, м. Київ-11, вул. Арсенальна, 9/11 Державна регуляторна служба України, тел. 285-05-55 або на електронну адресу [email protected]

 


Проект

Відповідно до пункту 12 додатка до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 року № 1548 «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)», постанов Кабінету Міністрів України від 17 вересня 1996 року № 1138 «Про затвердження переліку платних послуг, які надаються в державних і комунальних закладах охорони здоров’я та вищих медичних навчальних закладах» та від 28 грудня 1992 року № 731 «Про затвердження Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади», з метою впорядкування надання платних послуг з медичного обслуговування:

1. Унести зміни до Тарифів на платні послуги з медичного обслуговування, які надає Комунальне некомерційне підприємство «Консультативно-діагностичний центр Дніпровського району м. Києва», встановлених розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 26 лютого 2015 року № 171, зареєстрованих в Головному територіальному управлінні юстиції у місті Києві 04 листопада 2016 року за № 196/1509 (у редакції розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 07 жовтня 2016 року № 966), виклавши їх у новій редакції, що додається.

2. Це розпорядження набирає чинності з дня його оприлюднення.

Голова                                                    В. Кличко

*****

ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядження виконавчого органу
Київської міської ради (Київської
міської державної адміністрації)
26 лютого 2015 року № 171
(у редакції розпорядження
виконавчого органу Київської міської
ради (Київської міської державної
адміністрації)
____________________ № ________)

Тарифи
на платні послуги з медичного обслуговування, які надає Комунальне некомерційне підприємство «Консультативно-діагностичний центр Дніпровського району м. Києва»

 

Код послуги

Найменування послуги

Тариф
за 1
послугу,
грн (без ПДВ)

1

2

3

4

1. Косметологічна допомога, крім тієї, що подається за медичними показаннями

1.1

098

Очищення обличчя гігієнічне з застосуванням дарсонвалізації

77,80

1.2

193

Лікувальна маска (суха, живильна, комбінована) із застосуванням гарячого та холодного компресів і дарсонвалізації

54,30

1.3

194

Швидке, глибоке злущування саліциловим спиртом різної концентрації

161,30

1.4

195

Ультразвукове очищення обличчя

106,40

1.5

196

Мікрострумова терапія обличчя

34,40

1

2

3

4

1.6

197

Біомеханічна репарація гіалуронової кислоти та мезококтелів

141,30

1.7

198

Гліколевий пілінг

128,90

1.8

199

Масаж по крему ультразвуковий

131,80

1.9

200

Кріомасаж обличчя чи волосистої частини голови

32,20

1.10

201

Кріодеструкція одного елементу (бородавки, папіломи, кератоми, контагіозного молюска, тощо) розміром до 0,5 см

12,70

1.11

202

Депіляція (воскова) верхньої губи, підборіддя

43,90

1.12

203

Депіляція (воскова) ноги до коліна

79,80

1.13

204

Депіляція (воскова) лінії бікіні

102,20

2. Медичні огляди: для отримання виїзної візи (крім службових відряджень державних службовців та при виїзді на лікування за наявності відповідних медичних документів); попередні профілактичні медичні огляди при прийнятті на роботу та для отримання посвідчення водія транспортних засобів (крім випадків, коли медичні огляди проводяться за направленнями органів державної служби зайнятості), медичні огляди для отримання дозволу на право отримання та носіння зброї громадянами, а також відповідні періодичні профілактичні медичні огляди

2.1

006

Профогляд офтальмологом вищої категорії

7,80

2.2

009

Профогляд хірургом вищої категорії

8,40

2.3

184

Профогляд урологом першої категорії

26,50

2.4

001

Профогляд лікарем-терапевтом вищої категорії

19,20

2.5

002

Профогляд лікарем-дерматовенерологом першої категорії

15,90

2.6

005

Профогляд лікарем-акушером-гінекологом першої категорії

20,70

2.7

007

Профогляд лікарем-невропатологом першої категорії

17,10

2.8

008

Профогляд лікарем-отоларингологом першої категорії

14,40

2.9

101

Оформлення карт та направлень, обробка заключень, аналіз звернень, підготовка звітних документів куратором договору

22,20

2.10

103

Вимір артеріального тиску та пульсу (одноразово)

13,70

2.11

124

Дослідження відносної акомодації

27,40

2.12

127

Пряма офтальмоскопія

96,40

2.13

128

Риноскопія

27,40

2.14

129

Отоскопія

13,80

2.15

130

Дослідження слуху за допомогою камертонів

27,30

2.16

131

Дослідження вестибулярного апарату методом вестибулометрії

54,40

1

2

3

4

2.17

132

Дослідження вібраційної чутливості

50,70

2.18

133

Реовазографія 1-го сегменту на 2 кінцівках у спокої

42,50

2.19

134

Спірографія з функціональними пробами та визначенням легеневих об'ємів та функціональними пробами з ручною обробкою отриманих показників

112,70

2.20

139

Видача висновку головою комісії щодо придатності до професії

31,10

2.21

205

Вимір очного тиску

29,00

2.22

206

Динамометрія

5,70

3. Лабораторні, діагностичні та консультативні послуги за зверненням громадян, що надаються без направлення лікаря, зокрема із застосуванням телемедицини

3.1

162

Консультація кардіолога вищої категорії

50,90

3.2

163

Консультація офтальмолога вищої категорії

80,30

3.3

019

Визначення активності аланінамінотрансферази у сироватці крові

14,90

3.4

021

Визначення кількості тромбоцитів

22,00

3.5

022

Визначення глюкози у сироватці крові

9,10

3.6

024

Клінічний аналіз сечі N 2 (скорочений) на аналізаторі Rayto Camrey 240

14,00

3.7

137

Визначення білірубіну і його фракцій у сироватці крові

15,50

3.8

164

Клінічний аналіз крові N 2 (скорочений) на аналізаторі Rayto Camrey 240

32,70

3.9

165

Визначення активності аспартатамінотрансферази у сироватці крові

16,00

3.10

166

Визначення загального білка сироватки крові

7,70

3.11

167

Визначення холестерину у сироватці крові

9,40

3.12

168

Визначення активності креатинкінази у сироватці крові

31,00

3.13

169

Ехокардіографія

97,40

3.14

170

 

Ультразвукові дослідження поверхневих структур, м'яких тканин, кісток та суглобів: молочні залози (з двох боків)

92,00

3.15

171

Трансабдомінальні дослідження сечостатевої системи чоловіків за окремими органами: передміхурова залоза

35,20

3.16

172

Мамографія однієї молочної залози у двох проекціях

127,70

3.17

173

Рентгенографія ОГК (глядова) в одній проекції

80,60

 

1

2

3

4

3.18

174

Рентгенографія ОГК (оглядова) у двох проекціях

140,40

3.19

175

Рентгенографія функціональна шийного відділу хребта у трьох проекціях

145,20

3.20

176

Рентгенографія поперекового відділу хребта у двох проекціях

140,40

3.21

177

Рентгенографія зубів прицільна

33,00

3.22

125

Перевiрка гостроти зору щодо здатності читати

13,50

3.23

126

Периметрiя (вимiр поля зору)

66,30

3.24

178

Перевiрка гостроти зору в дітей i неписьменних

66,30

3.25

179

Тонометрія ока

40,40

3.26

180

Видалення стороннього тіла кон'юнктиви

68,20

3.27

181

Епiляцiя вiй

54,80

3.28

182

Аудіометрія

66,70

3.29

183

Холтерівське моніторування артеріального тиску

80,30

3.30

049

Консультація лікаря-реабілітолога вищої категорії

88,40

3.31

050

Консультація лікаря-психолога вищої категорії

60,00

3.32

104

Консультація лікаря-дерматовенеролога вищої категорії

100,70

3.33

141

Консультація лікаря-акушера-гінеколога вищої категорії

63,90

3.34

207

Консультація лікаря-терапевта вищої категорії

58,90

3.35

208

Консультація лікаря-невропатолога вищої категорії

58,90

3.36

209

Консультація лікаря-отоларинголога вищої категорії

61,20

3.37

210

Консультація лікаря з лікувальної фізкультури вищої категорії

42,70

3.38

211

Консультація лікаря-фізіотерапевта вищої категорії

40,00

3.39

010

Кольпоскопія

38,60

3.40

144

Проба Шиллера

21,80

3.41

017

Знаходження поверхневого антигену вірусного гепатиту B методом РПГА

39,40

3.42

023

Підрахунок лейкоцитарної формули з описуванням морфології клітинних елементів крові

31,40

3.43

025

Визначення групи крові за системою АВО в капілярній крові

23,10

3.44

026

Визначення резус-фактору в капілярній крові

26,50

1

2

3

4

3.45

027

Знаходження гонококів, трихомонад, мікрофлора, лейкоцити, ін. в фарбованих препаратах - 3 мазки на 2 предметних скельцях

44,80

3.46

028

Знаходження гонококів, трихомонад, мікрофлора, лейкоцити тощо в фарбованих препаратах – 1 мазок (з одного місця)

22,60

3.47

029

Серодіагностика сифілісу - реакція Вассермана

26,60

3.48

105

Знаходження яєць гельмінтів методом збагачення (метод Фюлеборна, Калантарян тощо)

42,10

3.49

106

Знаходження яєць гельмінтів (метод нативного мазку)

14,90

3.50

107

Дослідження на гострючки (ентеробіоз) в 3 препаратах

14,70

3.51

136

Підрахунок еритроцитів з базофільною зернистістю або тільця Гейнца

37,80

3.52

150

Цитологічне дослідження біоматеріалу, одержаного під час гінекологічних оглядів, виділень з мигдалин, цервікального каналу, прямої кишки

12,70

3.53

034

Флюорографія органів грудної клітини в боковій або прямій передній проекції

44,70

3.54

035

ЕКГ-дослідження у 12 відведеннях, яке проводиться в кабінеті

41,20

3.55

036

Спірометрія

22,60

3.56

037

Трансабдомінальні ультразвукові дослідження органів гепатобіліарної системи комплексно: печінка+жовчний міхур+жовчні протоки+підшлункова залоза+селезінка

121,20

3.57

114

Сонографічне дослідження щитоподібної залози

62,70

3.58

152

Сонографічне дослідження матки і яєчників

77,30

3.59

153

УЗ інтравагінальне дослідження жіночих статевих органів

79,20

4. Оздоровчий масаж, гімнастика, бальнеологічні процедури з метою профілактики захворювань та зміцнення здоров'я дорослого населення

4.1

042

Масаж спини (від VII шийного до I поперекового хребця)

37,60

4.2

044

Масаж шийно-грудного відділу хребта

28,50

4.3

047

Душ Шарко

16,00

4.4

115

Гідромасаж, гідротерапія, вуглекислі зрошення

19,60

4.5

187

Масаж спини від VII шийного хребця до V поперекового хребця)

28,50

4.6

041

Масаж м'язів обличчя

16,70

1

2

3

4

4.7

043

Масаж попереково-крижової ділянки

16,70

4.8

046

Душ циркулярний

17,50

4.9

116

Гідроаеромасаж

20,30

4.10

121

Процедури лікувальної гімнастики для терапевтичних хворих в період одужання або при хронічному перебігу захворювання при індивідуальному методі занять

33,80

4.11

212

Масаж нижньої кінцівки

30,20

4.12

213

Масаж верхньої кінцівки

23,50

4.13

214

Масаж м'язів шиї

16,70

4.14

215

Масаж комірцевої зони

23,50

4.15

216

Масаж ліктьового суглоба

16,70

4.16

217

Масаж колінного суглоба

16,70

4.17

218

Масаж голови

21,60

4.18

219

Масаж кульшового суглоба

16,70

5. Медичне обслуговування, зокрема із застосуванням телемедицини, за договорами із суб'єктами господарювання, страховими організаціями та іноземних громадян, які тимчасово перебувають на території України, в тому числі за договорами страхування

5.1

039

Ультрафонофорез

41,00

5.2

040

Аплікація озокеритова

36,50

5.3

188

Магнітотерапія (низькочастотна)

25,90

5.4

189

Лазеро-магнітотерапія

25,90

5.5

190

Медикаментозний електрофорез постійного струму, імпульсивними струмами, постійного та змінного напрямків (діадинамічні, синусоїдальні, модульовані та інші)

48,30

5.6

191

Ультрафіолетове опромінення загальне

13,20

5.7

192

УВЧ-терапія

15,40

5.8

140

Прийом лікарем-акушером-гінекологом вищої категорії

40,90

5.9

011

Аспірація вмісту порожнини матки на цитологічне дослідження

78,20

5.10

012

Аспірація ендометрію при малих термінах вагітності

120,10

5.11

111

Забір матеріалу з уретри, піхви чи цервікального каналу

12,30

5.12

142

Контрацепція внутрішньоматкова (вартість контрацептиву та знеболювання сплачується додатково)

56,00

5.13

143

Видалення внутрішньоматкового протизаплідного засобу (вартість знеболювання сплачується додатково)

 

51,20

1

2

3

4

5.14

146

Кріохірургія патологічних змін шийки матки (ерозії, лейкоплакії, еритроплакії тощо)

41,50

5.15

147

Видалення хірургічне поліпів, папілом (без урахування вартості знеболювання)

131,30

5.16

149

Взяття виділень статевих органів

12,30

5.17

151

Анастезія парацервікальна

38,00

5.18

238

Високочастотна терапія патологій шийки матки (апарат високочастотний електрохірургучний «EXИА-350М»)

112,30

5.19

013

Ін'єкція внутрішньовенна (вартість лікарських засобів сплачується додатково)

15,60

5.20

030

Взяття біопроб крові з пальця на загальний аналіз крові (5 показників: НВ, еритроцити, лейкоцити, лейкоцитарна формула, ШОЕ) - дорослим

4,10

5.21

031

Венопункція

10,90

5.22

038

Електростимуляція м'язів

40,60

5.23

045

Голкорефлексотерапія (один сеанс)

50,30

5.24

048

Заняття на тренажерах протягом 30 хвилин для однієї особи

40,60

5.25

220

Дарсонвалізація місцева

35,60

5.26

221

Діадинамотерапія

41,10

5.27

222

Ультразвукова терапія

33,00

5.28

223

Тубус-кварц

14,00

Керівник апарату                                              В. Бондаренко


 

Аналіз регуляторного впливу

Аналіз регуляторного впливу до проекту розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про внесення змін до Тарифів на платні послуги з медичного обслуговування, які надає Комунальне некомерційне підприємство «Консультативно-діагностичний центр Дніпровського району м. Києва» підготовлений відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Методики проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта» (із змінами від 16.12.2015 № 1151) та на виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.1996 № 1548 «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)», з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань впродовж одного місяця.

І. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.96 № 1548 «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)» місцеві державні адміністрації регулюють (встановлюють) тарифи на платні послуги, що надають лікувально-профілактичні державні та комунальні заклади охорони здоров’я, за переліком послуг, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17.09.1996 № 1138 «Про затвердження переліку платних послуг, які надаються в державних і комунальних закладах охорони здоров’я та вищих медичних навчальних закладах» (далі – Перелік).

З огляду на викладене, на всі платні послуги відповідно до Переліку, що надають лікувально-профілактичні державні та комунальні заклади охорони здоров’я у м. Києві, тарифи повинні встановлюватися розпорядженнями виконавчого органу Київської міської ради (Київською міською державною адміністрацією). У випадку невиконання владних повноважень посадові особи Київської міської державної адміністрації несуть відповідальність згідно чинного законодавства, у тому числі Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції».

Так, згідно з Переліком (в редакції від 22.09.2016) повноваження Київської міської державної адміністрації щодо встановлення тарифів поширюються на медичне обслуговування, зокрема із застосуванням телемедицини, за договорами із суб'єктами господарювання, страховими організаціями (в тому числі з Фондом соціального страхування України), а також іноземних громадян, які тимчасово перебувають на території України.

До того ж, в умовах дефіциту бюджетних коштів, необхідно враховувати, що платні послуги, що надаються населенню державними та комунальними закладами охорони здоров’я згідно чинного законодавства є важливим джерелом додаткових коштів для системи охорони здоров'я.

Враховуючи зазначене, у зв’язку із зверненням Комунального некомерційного підприємства «Консультативно-діагностичний центр Дніпровського району м. Києва» Департаментом економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) підготовлено проект розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про внесення змін до Тарифів на платні послуги з медичного обслуговування, які надає Комунальне некомерційне підприємство «Консультативно-діагностичний центр Дніпровського району м. Києва» (далі – проект розпорядження), яким вперше для цього закладу встановлюється 140 тарифів на платні послуги з медичного обслуговування з прибутком (далі – послуги), із яких під дію Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» підпадає 50 послуг.

Слід зазначити, що для Комунального некомерційного підприємства «Консультативно-діагностичний центр Дніпровського району м. Києва» розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 26 лютого 2015 року № 171, зареєстрованих в Головному територіальному управлінні юстиції у місті Києві 04 листопада 2016 року за № 196/1509 (у редакції розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 07 жовтня 2016 року № 966 вже встановлені тарифи на ці платні послуги без прибутку.

Тарифи на платні медичні послуги, що включені до проекту розпорядження, розраховані на підставі поданих лікувально-профілактичним закладом розрахункових матеріалів відповідно до спеціалізації (направленості) установи згідно законодавства України з питань ціноутворення а саме: Закону України «Про ціни і ціноутворення», Податкового кодексу України, Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 «Витрати», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31 грудня 1999 року № 318, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 січня 2000 року за № 27/4248, та інших нормативно-правових актів, на підставі яких визначається повна собівартість послуги, що підтверджено листами Міністерства охорони здоров’я України від 11.04.2014 № 10.03.67/10083, 30.09.2014 № 10.03.67/28352, Методики розрахунку цін на медичні послуги в медичних закладах, санаторно-курортних підприємствах, страхових компаніях та інших медичних структурах, зареєстрованої в Управлінні юстиції в м. Києві 22 жовтня 1998 року за № 49/114.

Тарифи на платні медичні послуги формуються закладом охорони здоров’я із застосуванням нормативно-витратного методу на підставі державних і галузевих норм оплати праці, норм часу, норм використання матеріальних ресурсів, цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення, витрат, пов’язаних з управлінням та обслуговуванням установи, тощо та прибутку.

Порядок застосування тарифів на платні послуги з медичного обслуговування не є предметом регулювання цього проекту розпорядження.

Таким чином, проблема – необхідність встановлення тарифів на платні медичні послуги для зазначеного вище закладу охорони здоров’я на економічно обґрунтованому рівні, які можуть бути застосовані за договорами із суб’єктами господарювання, страховими організаціями та для медичного обслуговування іноземних громадян, які тимчасово перебувають на території України, в тому числі за договорами страхування.

Основні групи (підгрупи), на які справляється вплив при підготовці проекту розпорядження:

 

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

+

 

Держава

+

 

Суб’єкти господарювання,

+

 

у тому числі суб’єкти малого підприємництва

+

 

 

Проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів, оскільки не будуть використані повноваження Київської міської державної адміністрації щодо регулювання цін (тарифів).

Проблема не може бути розв’язана за допомогою діючих регуляторних актів у зв’язку з їх відсутністю.

Для вирішення проблеми, пов’язаної із розширенням переліку послуги та сфери їх застосування, які планує надавати зазначений заклад охорони здоров’я, пропонується встановити тарифи на платні послуги цього закладу згідно з додатком.

ІІ. Цілі державного регулювання

Регульовані тарифи на платні медичні послуги стосуються тільки тих медичних послуг, що надаються державними і комунальними медичними закладами.

Для недержавного сектору охорони здоров'я, в сучасних економічних умовах, що склалися в Україні в цілому та конкретно в м. Києві, характерні великі коливання цін на медичні послуги, як в різних медичних державних і комунальних закладах охорони здоров’я, так і в недержавному секторі. При цьому, така різниця може досягати кілька разів.

Головна ціль даного регуляторного акта – надання якісних послуг за економічно обґрунтованими тарифами фізичним та юридичним особам, а також:

  • реалізація владних повноважень, наданих постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 року № 1548 «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)»;
  • встановлення економічно обґрунтованих тарифів на платні послуги з медичного обслуговування, які надаються зазначеним вище лікувально-профілактичним комунальним закладом охорони здоров’я;
  • отримання власних надходжень до спеціального фонду закладу охорони здоров’я. Так, статтею 18 Основ законодавства України про охорону здоров’я визначено, що фінансування охорони здоров’я здійснюється за рахунок державного бюджету України та місцевих бюджетів, фондів медичного страхування та будь-яких джерел, не заборонених законодавством. При цьому, заклад охорони здоров’я має право надавати платні послуги у сфері охорони здоров’я за визначеним переліком;
  • забезпечення прозорості при розрахунках із страховими компаніями, суб’єктами господарювання за договорами, іноземними громадянами за переліком, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17 вересня 1996 року № 1138 «Про затвердження переліку платних послуг, які надаються в державних і комунальних закладах охорони здоров’я та вищих медичних навчальних закладах»;
  • необхідність запровадження економічно обґрунтованих тарифів на медичні послуги, які слугуватимуть визначенню необхідних коштів для фінансування медичних закладів при розрахунках за медичну допомогу населенню, що оплачується державою.

Статтею 21 Закону України «Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії» визначено, що нормативи бюджетної забезпеченості у сфері охорони здоров'я мають визначатися за єдиними методичними підходами.

З огляду на викладене та беручи до уваги, що ще 7 липня 2011 року Верховна Рада України ухвалила два закони, які дали старт медичній реформі в Україні «Про внесення змін до Основ законодавства України про охорону здоров’я щодо удосконалення надання медичної допомоги» та «Про порядок проведення реформування системи охорони здоров’я у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та м. Києві» питання встановлення тарифів на платні послуги з медичного обслуговування, що надають лікувально-профілактичні комунальні заклади охорони здоров’я є актуальним.

Відповідно до Основ законодавства України про обов’язкове державне соціальне страхування одним із видів загальнообов’язкового державного соціального страхування визначено медичне страхування, розрахунки за яке проводяться на основі тарифів.

До то ж, для виживання на ринку послуг при конкуренції з недержавним сектором охорони здоров'я, державні і комунальні лікувально-профілактичні заклади повинні використовувати найновітніші світові досягнення медичної науки і практики для успішного вирішення проблем діагностики, профілактики та лікування виявлених захворювань. Це необхідно для своєчасного проведення підвищення кваліфікації персоналу, поліпшення необхідного рівня матеріально-технічного забезпечення та інших показників, які гарантують надання якісних послуг населенню. Виконання цих завдань можливе лише за умови наявності необхідних коштів, одним з джерел їх надходження є платні медичні послуги.

ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей

  1. Визначення альтернативних способів

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

Не встановлювати тарифи на платні послуги

Альтернатива 2

Встановлення тарифів відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.96 № 1548 на рівні, нижче економічно обґрунтованого рівня

Альтернатива 3

Встановлення тарифів відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.96 № 1548 на економічно обґрунтованому рівні

 2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Не передбачаються

Суперечить вимогам постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 року № 1548; створює передумови для застосування до посадових осіб Київської міської державної адміністрації відповідальності за невиконання владних повноважень; відсутність контролю за дотриманням вимог законодавства у сфері надання платних медичних послуг, можливість запровадження корупційних схем шляхом вимагання плати за отримані послуги у вигляді благодійних внесків, розмір яких визначається суб’єктивно

Альтернатива 2

Реалізація владних повноважень, прозорий механізм розрахунків за отримані платні медичні послуги

Не відповідає вимогам статті 12 Закону України «Про ціни і ціноутворення», а відповідно до статті 15 зобов’язує виконавчий орган Київської міської ради (Київську міську державну адміністрацію) відшкодувати закладу різницю між встановленими тарифами та економічно обґрунтованими рівнями за рахунок коштів міського бюджету. Разом з тим, кошти в бюджеті м. Києва на ці видатки не передбачені

Альтернатива 3

Реалізація владних повноважень, здійснення контролю за формуванням економічно обґрунтованих тарифів, прозорий механізм розрахунків за отримані платні медичні послуги

Не передбачаються

 Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Не передбачаються

Непрозорий механізм сплати за отримані платні медичні послуги. Витрати неможливо обчислити, оскільки плата за отримані послуги вимагається у вигляді благодійний внесків

Альтернатива 2

Оплата за отримані платні медичні послуги в меншому розмірі

Погіршення якості отриманих послуг за рахунок відсутності джерел для надання послуг з медичного обслуговування відповідно до стандартів лікування та локальних протоколів

Альтернатива 3

Прозорий механізм розрахунків за отримані платні медичні послуги належної якості

Оплата за отримані платні медичні послуги за економічно обґрунтованими тарифами

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

-

-

20

-

20

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

-

-

100

-

100

 

Примітка: джерела даних наведено у Тесті малого підприємництва (М-Тест)

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Для надавача послуг (закладу) - неконтрольоване встановлення установою тарифів за надані послуг,

для інших суб’єктів господарювання - відсутні

Непрозорий механізм розрахунків за надані послуг з медичного обслуговування у зв’язку із відсутністю затверджених у встановленому порядку тарифів

Альтернатива 2

Для надавача послуг (закладу) - відсутні.

Для інших суб’єктів господарювання (отримувачів послуг): прозорий механізм застосування тарифів, оплата за надані послуги в меншому розмірі

Не відповідає вимогам статті 12 Закону України «Про ціни і ціноутворення». При відсутності в бюджеті м. Києва коштів закладу охорони здоров’я на покриття різниці між встановленими тарифами та економічно обґрунтованими витратами, збиткова діяльність закладу як суб’єкта господарювання.

Для інших суб’єктів господарювання - погіршення якості отриманих послуг

Альтернатива 3

Для надавача послуг (закладу): приведення вартості послуг до економічно обґрунтованого рівня, покращення матеріально-технічної бази, підвищення кваліфікації медичного персоналу, прозорий механізм застосування тарифів, контроль за формуванням економічно обґрунтованих тарифів.

Для інших суб’єктів господарювання (отримувачів послуг) – можливість отримання якісних послуг за економічно обґрунтованими тарифами

Для закладу – відсутні, оплата за надані платні послуги на економічно обґрунтованому рівні. Разом з тим, у разі зростання мінімальної заробітної плати, тарифів на комунальні послуги та інших витрат в зв’язку із неможливістю швидко змінювати розмір тарифів, в майбутньому заклад може зазнати додаткових витрат.

Передбачається, що витрати для інших суб’єктів господарювання (отримувачів послуг) складатимуть 37498,00грн.

 

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Єдиним способом розв’язання вищезазначеної проблеми, що відповідає потребам та забезпечує поступове досягнення встановлених цілей, є видання зазначеного регуляторного акту.

Запропонований спосіб відповідає діючому законодавству, зокрема, ст.5 Закону України «Про ціни і ціноутворення» та постанові Кабінету Міністрів України від 25.12.1996 № 1548, згідно з якою місцеві органи виконавчої влади регулюють (встановлюють) тарифи на платні послуги, що надають лікувально-профілактичні державні і комунальні заклади охорони здоров'я.

Запропоновані тарифи передбачається встановити на економічно-обґрунтованому розмірі, що покриватимуть витрати по наданню платних медичних послуг, забезпечуватимуть необхідний рівень матеріально-технічного оснащення медичного закладу та кваліфікаційний рівень його фахівців.

Отже, за вирішення проблеми приймається встановлення тарифів
на послуги, запропоновані проектом розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про внесення змін до «Про внесення змін до Тарифів на платні послуги з медичного обслуговування, які надає Комунальне некомерційне підприємство «Консультативно-діагностичний центр Дніпровського району м. Києва», на економічно обґрунтованому рівні.

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності

(за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

1

Оскільки тарифи на платні медичні послуги підлягають державному регулюванню місцевими органами виконавчої влади, за допомогою ринкових механізмів проблема не може бути розв’язана.

Альтернатива 2

1

Не відповідає вимогам статті 12 Закону України «Про ціни і ціноутворення».

У разі встановлення тарифів на рівні, нижче економічно обґрунтованого рівня, частково вирішується проблема реалізації державної цінової політики, але матимуть місце зобов’язання місцевих бюджетів за відшкодування закладу охорони здоров’я різниці між економічно обґрунтованими та встановленими тарифами

Альтернатива 3

4

Оптимальний варіант збалансування інтересів держави, громадян та суб’єктів господарювання

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 1

Для надавача послуг (закладу) - неконтрольоване встановлення установою тарифів за надані послуг.

Для інших суб’єктів господарювання – відсутні

Непрозорий механізм розрахунків за надані послуги, як наслідок можлива надмірна оплата суб’єктів господарювання за надані послуги

Цілі прийняття регуляторного акта не будуть досягнуті, суперечить чинному законодавству, не враховує інтереси жодної із сторін

Альтернатива 2

Оплата за надані послуги в меншому розмірі

Збиткова діяльність закладу, зобов’язання місцевих бюджетів на відшкодування різниці між економічно обґрунтованими та встановленими тарифами або погіршення якості наданих послуг

Цілі прийняття регуляторного акта не будуть досягнуті: не відповідає вимогам статті 12 Закону України «Про ціни і ціноутворення», не враховує інтереси держави в повному обсязі

 

Альтернатива 3

Забезпечення досягнення цілей державного регулювання; прозорий механізм застосування тарифів, контроль за формуванням економічно обґрунтованих тарифів; можливість надання якісних послуг

Оплата за надані послуги з медичного обслуговування на економічно обґрунтованому рівні,

витрати отримувачів послуг складають 37498,00грн.

Цілі прийняття регуляторного акта будуть досягнуті: реалізація належним чином владних повноважень, оптимальне врахування інтересів кожної із сторін

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи / причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1

Аргументи для переваги відсутні. Відмова від цієї альтернативи дозволить реалізувати владні повноваження та запобігти проявам корупції шляхом вимагання від громадян плати за отримані послуги у вигляді благодійних внесків, розмір яких визначається суб’єктивно, а від суб’єктів господарювання – плати за тарифами, не затвердженими у встановленому порядку

Х

Альтернатива 2

Аргументи для переваги відсутні. Причина для відмови від цієї альтернативи є невідповідність вимогам статті 12 Закону України «Про ціни і ціноутворення», зобов’язання місцевих бюджетів за відшкодування різниці в тарифах, створення передумов для погіршення якості наданих платних медичних послуг.

Х

Альтернатива 3

Причини для відмови відсутні. Обрана альтернатива є найбільш раціональним варіантом врахування інтересів всіх основних груп, на яких проблема справляє вплив. Надання якісних послуг за економічно обґрунтованими тарифами, покращення результатів фінансово-господарської діяльності закладу.

У разі зміни зовнішніх факторів (підвищення тарифів на комунальні послуги, розміру мінімальної заробітної плати тощо), розміри тарифів на платні медичні послуги і відповідно регуляторний акт може бути переглянутий

 

Запропонований спосіб відповідає діючому законодавству, а також дозволить стабілізувати фінансовий стан закладу, не допускаючи погіршення якості послуг або припинення їх надання. Видання цього регуляторного акта забезпечить досягнення встановлених цілей, починаючи з дня набрання ним чинності.

V. Механізм та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Тарифи на медичні послуги, що пропонуються медичним закладом,
в умовах ринкової економіки визначаються рядом зовнішніх та внутрішніх факторів.

Одним із зовнішніх факторів є регулююча роль держави на ціни
та ціноутворення.

Державне регулювання цін і тарифів здійснюється згідно із Законом України «Про ціни і ціноутворення».

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.1996 № 1548 місцеві органи виконавчої влади регулюють тарифи на платні послуги, що надають лікувально-профілактичні заклади охорони здоров'я. Регульовані тарифи торкаються тільки тих медичних послуг, що надаються державними і комунальними медичними закладами.

Цінова політика медичного закладу в значній мірі залежить від виду ринку, кожний з яких ставить свої проблеми в галузі ціноутворення.

Державне регулювання тарифів стримує їх ріст на ринку медичних послуг.

Проектом розпорядження встановлюються тарифи за визначеним переліком платних послуг, які надає Комунальне некомерційне підприємство «Консультативно-діагностичний центр Дніпровського району м. Києва», та розширюється сфера застосування цих тарифів. Ці тарифи встановлюються на економічно обґрунтованому рівні з прибутком до 20 відсотків.

Базою для визначення тарифів на послуги є розрахунок витрат, пов’язаних з безпосереднім їх наданням.

При формуванні заробітної плати враховані вимоги постанови Кабінету Міністрів України від 06 квітня 2016 року № 288 «Про підвищення оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України».

Основними складовими собівартості медичних послуг, які надає лікувально-профілактичний заклад, є:

- заробітна плата основного медичного персоналу;
- премія за час виконання послуги (граничний рівень 150%);
- нарахування на заробітну плату;
- матеріали (вартість лікарських засобів та виробів медичного призначення);
- інші прямі витрати (витрати на деззасоби, малоцінний та швидкозношуваний медичний інвентар тощо);
- загальновиробничі витрати;
- адміністративні витрати;

 

Розрахунок витрат додається.

Забезпечення умов для покращення результатів фінансово-господарської діяльності медичного закладу в умовах недофінансування галузі, жорсткої конкуренції на ринку медичних послуг потребує постійного підвищення якості медичних послуг, оновлення матеріальної бази, підвищення кваліфікації медичного персоналу, що можливо лише при наявності коштів на ці заходи. Здійснення усіх завдань може бути впроваджено тільки при достатній кількості коштів.

Відповідно до вимог регуляторної політики проект розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про внесення змін до Тарифів на платні послуги з медичного обслуговування, які надає Комунальне некомерційне підприємство «Консультативно-діагностичний центр Дніпровського району м. Києва», повідомлення про його оприлюднення та аналіз регуляторного впливу до проекту розпорядження 16.12.2016 року розміщені на офіційному сайті Київської міської державної адміністрації (www.kievcity.gov.ua) в розділі «Регуляторна діяльність» для обговорення та отримання пропозицій та зауважень від зацікавлених фізичних та юридичних осіб протягом одного місяця.

VІ. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

На сьогодні Комунальне некомерційне підприємство «Консультативно-діагностичний центр Дніпровського району м. Києва» є установою, що заснована на комунальній власності територіальної громади міста Києва. Метою діяльності закладу є надання населенню кваліфікованих медичних послуг, лікування хворих, розробка та впровадження прогресивних методів лікування, здійснення учбово-методичної та науково-дослідної роботи в галузі медицини тощо.

Заклад має ліцензію Міністерства охорони здоров’я України на медичну практику № 16 від 18 квітня 2013 року серія АЕ № 281185.

Платні послуги дають можливість забезпечити покриття першочергових потреб закладу та компенсувати витрати, пов’язані з їх наданням.

Введення розпорядженням регульованих тарифів на послуги забезпечить можливість користуватись ними широким верствам населення при відсутності направляння лікарів саме в цей заклад охорони здоров’я, а також у разі укладання договорів на медичне обслуговування із суб’єктами господарювання, страховими організаціями та іноземним громадянам, які тимчасово перебувають на території України, а також спрямовано на забезпечення належної якості послуг.

Враховуючи, що встановлення тарифів здійснюється шляхом публічного обговорення, то тарифи встановлюватимуться з урахуванням інтересів усіх зацікавлених сторін.

На дію регуляторного акта можуть вплинути такі економічні зовнішні фактори як: підвищення тарифів на комунальні послуги, розмір мінімальної заробітної плати тощо, при яких розмір тарифів на платні медичні послуги може бути переглянутий.

Проект розпорядження не містить дискримінаційних або таких, що обмежують конкуренцію норм.

У разі прийняття регуляторного акту виконавчим органом Київської міської ради (Київською міською державною адміністрацією) будуть реалізовані повноваження, надані їй постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.1996 № 1548 з урахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 17.09.1996 № 1138, а встановлені розміри тарифів забезпечать закладу беззбиткову роботу та можливість залучити кошти на поліпшення її матеріально-технічної бази.

Виконання вимог даного розпорядження не потребує додаткових витрат виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Узагальнені результати оцінки очікуваних вигод та витрат, які понесуть зацікавлені сторони при виконанні вимог регуляторного акту, наведені в таблиці.

М-тест додається.

VІІ. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Строк дії регуляторного акту не обмежено і залежить від економічної стабільності в країні.

Регуляторний акт діє до будь-яких змін на законодавчому рівні, розмірів витрат у складі собівартості послуги. Якщо такі зміни призведуть до підвищення собівартості, буде запроваджено процедуру внесення змін до регуляторного акта або підготовки та прийняття нового акта в установленому порядку.

VІІІ. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Основними показниками результативності даного регуляторного акта визначені такі показники:

- очікуваний розмір надходжень до бюджетів різного рівня - близько 5000 грн.

- кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на які поширюється дія акту:

яким встановлюються тарифи на платні медичні послуги відповідно до вимог чинного законодавства - для 1 комунального закладу, а саме: Комунальне некомерційне підприємство «Консультативно-діагностичний центр Дніпровського району м. Києва»;

кількість суб’єктів господарювання, які будуть здійснювати медичне обслуговування за договорами – 20 суб’єкти господарювання;

кількість громадян - 1000 осіб;

- розмір часу, що витрачатимуться суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог акта – виконання вимог регуляторного акта – 30хв/1суб'єкта господарювання - на отримання інформації про тарифи;

- розмір коштів, що витрачатимуться суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог акта – виконання вимог регуляторного акта -.. 37498,00грн.

- кількість отриманих платних послуг (окрім медичної допомоги, яка надається безкоштовно), які надаватимуться фізичним особам за договорами медичного обслуговування із суб’єктами господарювання, страховими організаціями та іноземним громадянам, які тимчасово перебувають на території України, - 1000 одиниць;

- рентабельність медичного закладу – до 20%;

- очікувана сума коштів, яку планується отримати від надання платних послуг 37498,00грн.

- рівень поінформованості суб’єктів господарювання та фізичних осіб з положеннями даного регуляторного акту: вище середнього, оскільки всі зацікавлені особи: суб’єкти господарювання та фізичні особи, мали можливість ознайомитись з проектом регуляторного акта та аналізом його регуляторного впливу, які 16 грудня 2016 року оприлюднені на офіційному інтернет-порталі Київської міської державної адміністрації kievcity.gov.ua в розділі «Регуляторна діяльність» з метою отримання зауважень та пропозицій на електронну пошту [email protected].

До того ж, після видання розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про внесення змін до Тарифів на платні послуги з медичного обслуговування, які надає Комунальне некомерційне підприємство «Консультативно-діагностичний центр Дніпровського району м. Києва» буде опубліковано у газеті «Хрещатик» та оприлюднене на офіційному інтернет-порталі Київської міської державної адміністрації в розділі «Розпорядження».

ІХ. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися Департаментом економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Базове відстеження результативності буде проведено до дня набрання чинності даного регуляторного акта, повторне відстеження – через рік з дня набрання чинності, але не пізніше двох років з дня набрання чинності даного регуляторного акта, за результатами якого можна здійснювати порівняння показників базового та повторного відстеження.

Періодичне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

Відстеження результативності даного акта буде здійснюватися статистичним методом: буде аналізуватись офіційна статистична інформація про результати фінансово-господарської діяльності лікувально-профілактичного закладу охорони здоров’я, за розрахунками якого встановлюються тарифи, а також за соціологічними даними, отриманими шляхом опитування або анкетування медичного закладу та отримувачів медичних послуг.


ТЕСТ
малого підприємництва (М-Тест)

1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб'єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з 1 грудня 2016 року по 15 грудня 2016 року.

 

№ з/п

Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо)

Кількість учасників консультацій, осіб

Основні результати консультацій (опис)

1

Усний запит Головному управлінню статистики м. Києва

1

Установлено, що у м. Києві зареєстровано 380 страхових компаній, із яких добровільне медичне страхування мають надавати 326 суб’єктів господарювання.

Разом з тим, фактично в столиці працює лише 19 страхових компаній, із яких лише 13 суб’єктів господарювання дійсно здійснюють добровільне медичне страхування.

2

Запит до Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 1» Шевченківського району міста Києва

1

За даними закладу медичне обслуговування за договорами будуть здійснювати 20 суб’єктів господарювання. Крім того, очікується, що платні послуги (окрім медичної допомоги, яка надається безкоштовно), буде надано близько 6000 фізичним особам відповідно до укладених договорів з медичного обслуговування із суб’єктами господарювання, страховими організаціями

3

Телефонні розмови із страховими компаніями:.

- із суб’єктами господарювання:

1.ПВНЗ «Інститут Загальної практики – 2.Сімейної медицини»;

3.ТОВ «Київміськвторресурси»;

4.ТОВ «Медичний центр чоловічого здоров’я»;

5.ТОВ «Арніка»;

6.ТОВ «Аксімед»;

7. ДП «Український медичний центр безпеки дорожнього руху тв інформаційних технологій МОЗ України»;

8.ТОВ «НВП «Дагівер»

9.КНП «Центр ПМСД «Русанівка»;

10.ТОВ «МЕДІКОЛ»;

11.ТОВ «Дайвер лтд»

- із страховими компаніями:

1.ТОВ «Арсенал ассистанс»;

2.ПАТ «Страхова компанія «Нова»;

3. ПАТ «Страхове товариство «Іллічівське»;

4.ПАТ «Страхова компанія «ПОІНТ»;

5. ПАТ «Страхова компанія «Універсальна»;

6. ТОВ «Савітар Груп»;

7. Пат «Страхова група ТАС»;

8. ТОВ «СОС Сервіс Україна»;

9. ПрАТ «Страхова компанія «Альфа-страхування»

--

Уточнення інформації від суб’єктів господарювання щодо виконання вимог регулювання

 

2. Вимірювання впливу регулювання на суб'єктів малого підприємництва (мікро- та малі):

кількість суб'єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання:- 20 одиниць, мікро-підприємництва - не має ;

питома вага суб'єктів малого підприємництва у загальній кількості суб'єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив – 100 відсотків (відповідно до таблиці "Оцінка впливу на сферу інтересів суб'єктів господарювання" додатка 1 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта).

3. Розрахунок витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання

 

 

Найменування оцінки

 

У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання)

Періодичні (за наступний рік)

Витрати за п'ять років

Оцінка "прямих" витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання регулювання

1

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

Формула:

кількість необхідних одиниць обладнання Х вартість одиниці

Х

Х

Х

2

Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

Формула:

прямі витрати на процедури повірки (проведення первинного обстеження) в органі державної влади + витрати часу на процедуру обліку (на одиницю обладнання) Х вартість часу суб'єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість процедур обліку за рік) Х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб'єкту малого підприємництва

Х

Х

Х

3

Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали)

Формула:

оцінка витрат на експлуатацію обладнання (витратні матеріали та ресурси на одиницю обладнання на рік) Х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб'єкту малого підприємництва

Х

Х

Х

4

Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)

Формула:

оцінка вартості процедури обслуговування обладнання (на одиницю обладнання) Х кількість процедур технічного обслуговування на рік на одиницю обладнання Х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб'єкту малого підприємництва

Х

Х

Х

5

Інші процедури:

Витрати на оплату послуг закладу охорони здоров’я для одного суб’єкта мікро- господарювання (в розрахунку на разове застосування послуг, що запроваджуються*. Див. примітку)

1870,40

1870,40

9352,00

6

Разом, гривень

Формула:

(сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5)

1870,40

1870,40

9352,00

7

Кількість суб'єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

20

20

20

8

Сумарно, гривень

Формула:

відповідний стовпчик "разом" Х кількість суб'єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 6 Х рядок 7)

37408,00

37408,00

187040,00

Оцінка вартості адміністративних процедур суб'єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

9

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання

Формула:

витрати часу на отримання інформації про регулювання, отримання необхідних форм та заявок Х вартість часу суб'єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість форм

1450,00/161,1/60х30хв=4,50грн.

1450,00 мінімальна з/п,

161,1 - норма тривалості робочого часу(год.)

(при 38,5-ти робочому тижні 1932,7год./12 = =161,1год),

30хв - витрати часу на отримання інформації про тарифи

Х

Х

10

Процедури організації виконання вимог регулювання

Формула:

витрати часу на розроблення та впровадження внутрішніх для суб'єкта малого підприємництва процедур на впровадження вимог регулювання Х вартість часу суб'єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість внутрішніх процедур

Х

Х

Х

11

Процедури офіційного звітування

Формула:

витрати часу на отримання інформації про порядок звітування щодо регулювання, отримання необхідних форм та визначення органу, що приймає звіти та місця звітності + витрати часу на заповнення звітних форм + витрати часу на передачу звітних форм (окремо за засобами передачі інформації з оцінкою кількості суб'єктів, що користуються формами засобів - окремо електронна звітність, звітність до органу, поштовим зв'язком тощо) + оцінка витрат часу на корегування (оцінка природного рівня помилок)) Х вартість часу суб'єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість оригінальних звітів Х кількість періодів звітності за рік

Х

Х

Х

12

Процедури щодо забезпечення процесу перевірок

Формула:

витрати часу на забезпечення процесу перевірок з боку контролюючих органів Х вартість часу суб'єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість перевірок за рік

Не перевіряються

Не перевіряються

Не перевіряються

13

Інші процедури (уточнити)

Х

Х

Х

14

Разом, гривень

Формула:

(сума рядків 9 + 10 + 11 + 12 + 13)

4,50

Х

Х

15

Кількість суб'єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

20

20

20

16

Сумарно, гривень

Формула:

відповідний стовпчик "разом" Х кількість суб'єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 14 Х рядок 15)

90,00

Х

Х

 

Примітка: Витрати на оплату послуг закладу охорони здоров’я для одного суб’єкта мікро- господарювання розраховані шляхом складання розмірів тарифів кожної із послуг, що запроваджується.

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб'єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання, відсутні.

 

Порядковий номер

Назва державного органу

Витрати на адміністрування регулювання за рік, гривень

Сумарні витрати на адміністрування регулювання за п'ять років, гривень

Сумарно бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб'єктів малого підприємництва

Х

Х

Х

 

4. Розрахунок сумарних витрат суб'єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання

 

 

Показник

 

Перший рік регулювання (стартовий)

За п'ять років

 

1

Оцінка "прямих" витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання регулювання

37408,00

187040,00

2

 

Оцінка вартості адміністративних процедур для суб'єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

90,00

Х

 

3

 

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання

37498,00

187040,00

4

 

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб'єктів малого підприємництва

Х

Х

5

 

Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання

37498,00

187040,00

5. Розроблення корегуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання не має потреби, оскільки витрати на виконання запланованого регулювання – ознайомлення із первинної інформацію про розміри тарифів на платні медичні послуги, мінімальні.

Перейти до спискуВерсiя для друку