Результати аудиту відповідності Управління капітального будівництва Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації щодо оцінки діяльності установи стосовно дотримання законодавства при проведенні процедур закупівель та укладанні договорів

В ході аудиту було проведено аналіз конкурентного середовища та виявлено, що основними виконавцями робіт згідно укладених договорів у 2015 році були: ТОВ «Демос- буд» (28,09 % від загального обсягу або 6,7 млн. грн.), ТОВ «Технобуд компані» (24,7 % від загального обсягу або 5,9 млн. грн.), ТОВ «Мосбуд» (7,56 % від загального обсягу або 1,8 млн. грн.); у 2016 році: ТОВ НВП «Енерго Монтаж» (51,8% від загального обсягу або 64 млн. грн.), ТОВ «Компанія Оріон Голд» (17,33% від загального обсягу або 21 млн. грн.), ПП «Комсервісжилбуд» (4,42% від загального обсягу або 4 млн. грн.), ТОВ

«Платфома Буд» (3,98% від загального обсягу або 3,8 млн. грн.), ТОВ «Рестрой Груп» (3,69% від загального обсягу 3,6 млн. грн.); при проведенні допорогових закупівель (за інформацією з системи «Prozorro»): «Компанія Оріон Голд» (12%), ТОВ «Акорд» (12%), ТОВ «Платформа Буд» (7,5%), ПП «Комсервісжилбуд» (7%), ТОВ «БК Мосбуд» (4,2%), ТОВ «Енерго Інвест» (2%) та інш, що може свідчити про низький рівень конкурентності та прозорості закупівель.

Крім того, в ході проведення аудиту було виявлено порушення та недоліки, які негативно вплинули на загальний стан проведення закупівель робіт та послуг, а саме:

- встановлено завищення обсягів та вартості виконаних будівельних робіт у ТОВ «Платформа Буд» та ТОВ «Компанія Оріон Голд» на загальну суму 587,761 тис. грн. під час робіт з капітального ремонту щодо об’єктів житлового фонду, освіти та медицини (ТОВ «Платформа Буд» на суму 387,714 тис. грн, чи 51,83% - 46,51 % від вартості перевірених робіт та ТОВ «Компанія Оріон Голд» на суму 200,047 тис. грн, чи 18,44% - 11,15% від вартості перевірених робіт);

- Замовником порушено принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель та принцип запобігання корупційним діям і зловживанням під час закупівель робіт з «Реконструкції амбулаторії лікарів сімейної медицини з прибудовою центру первинної медико-санітарної допомоги на вул. Гмирі, 8 у Дарницькому районі м. Києва» та робіт з «Капітального ремонту будівлі з заміною вікон комунального некомерційного

підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 2 Дарницького району м. Києва: вул. Архітектора Вербицького, 5, що призвело до створення завідомо неправдивих офіційних документів та внесення завідомо неправдивих відомостей до них;

- Замовником безпідставно застосовано переговорну процедуру щодо закупівлі

«будівельно-монтажних робіт на об’єкті «Водопостачання 12 кварталу мікрорайону

«Бортничі», що призвело до порушення принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель;

- Замовником здійснено закупівлю робіт з капітального ремонту щодо Центру технічної творчості та професійної орієнтації шкільної молоді за адресою: вул. Ілліча, 15 Дарницького району м. Києва без застосування процедур закупівель передбачених Законом у 2016 - на загальну суму 1668,041 тис. грн.;

- Замовник не відхилив пропозиції учасників, які не відповідали вимогам документації з конкурсних торгів та не відмінив торги;

- Замовником у договорі підряду від 19.07.2016 № 130 на здійснення капітального ремонту не визначено чіткі умови щодо страхування ризиків;

- Замовником не оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про внесення змін до договору протягом трьох робочих днів з дня внесення змін.

- Замовником не оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу звіт про виконання договору;

- Умови договору про закупівлю відрізняються від змісту пропозиції конкурсних торгів учасника – переможця.

За результатами аналізу здійснення процедур допорогових закупівель, які проводились із застосуванням електронних майданчиків системи «Prozorro» установлено:

- допущені суперечливі вимоги до учасників стосовно надання попередньої оплати в ході виконання договорів (в оголошенні передбачено відтермінування платежу, а у проекті договору передоплату), чим порушено принцип недискримінації учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням та могло призвести до звуження кола потенційних учасників закупівлі;

- непрозоре визначення термінів робіт та їх необґрунтоване перенесення при фактичному виконанні договору;

- систематичне збільшення обсягів та суми договорів та непрозоре продовження їх дії після повного виконання, що є порушенням принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель та вимог законодавства щодо визначення обсягів та вартості робіт;

- необ’єктивний розгляд та акцепт пропозицій, які не відповідали вимогам оголошення про закупівлю або взагалі не розмістили документів своєї пропозиції, що призводить до спотворення проведених процедур в цілому;

- дискримінаційне з ознаками корупційної складової визначення переможця;

- у переважній більшості закупівель переможцем визначено учасника з найбільшою ціновою пропозицією;

- Замовником порушуються терміни публікації рішень комітету Замовника про визначення переможця;

- порушення термінів оприлюднення договорів в системі «Prozorro».

При аналізі відповідності договорів виявлено недоотримання фінансових коштів внаслідок незастосування штрафних санкцій за несвоєчасне виконання вимог договору, що призвело до недоотримання коштів на загальну суму 183,152 тис. грн;

Причинами такої ситуації є недосконала система внутрішнього контролю під час проведення Управлінням процедур закупівель та укладанні і виконанні договорів про закупівлі.

Таким чином, в результаті аудит закупівель робіт з капітального ремонту Управлінням на загальну суму 71676,484 тис. грн. виявлено :

- операцій з втратами 4765,767 тис. грн., серед яких фінансові порушення, що призвели до втрат - 770,913 тис. грн.;

- операцій з ризиком втрат на загальну суму 66910,717 тис. грн., серед яких фінансові порушення, що не призвели до втрат – 11931,47 тис. грн.

За результатми аудиту було надано наступні рекомендації:

- розробити і затвердити положення про договірну роботу на підприємстві, яким, зокрема, запровадити єдину реєстрацію договорів та визначити відповідальних осіб на яких покласти контроль за виконанням договорів;

- визначити відповідальну особу за облік обсягів робіт з капітального ремонту, що закуповуються, в розрізі об’єктів, з метою недопущення закупівлі робіт без проведення передбачених Законом процедур закупівель;

- провести аналіз допущених порушень та вжити дієвих заходів щодо їх недопущення в майбутньому та забезпечити чітке дотримання вимог законодавства;

- усунути виявлені порушення щодо завищення обсягів та вартості робіт ну суму 587,761 тис. грн, шляхом повернення до бюджету міста Києва кошів на зазначену суму та надати до Департаменту внутрішнього фінансового контролю та аудиту підтверджуючі документи щодо усунення порушень;

- у подальшому, в договорах з виконання ремонтно-будівельних, будівельно-монтажних та проектно-вишукувальних робіт передбачати безумовне повернення виконавцем робіт коштів в сумі виявленого контролюючими органами завищення обсягів та вартості виконаних робіт;

- посилити контроль за дотриманням законодавства при розрахунку вартості будівельно- монтажних робіт шляхом підвищення кваліфікації відповідальних осіб;

- у разі сумнівів щодо кваліфікації власних спеціалістів, у подальшому, для підтвердження обсягів виконаних робіт під час проведення робіт з реконструкцій та капітальних ремонтів, розглянути доцільність залучення незалежних експертних організації, наприклад КП «Київекспертиза», ДП «Укрдержбудекспертиза»;

- за результатами аналізу допущених порушень притягнути до відповідальності винних осіб.

Перейти до спискуВерсiя для друку