Для ознайомлення: проект рішення Київської міської ради «Про внесення змін до Положення про оренду майна територіальної громади міста Києва»

Повідомлення про оприлюднення

Оприлюднюємо для ознайомлення доопрацьовану на підставі пропозицій і зауважень профільних структурних підрозділів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) редакцію проекту рішення Київської міської ради «Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 21 квітня 2015 року № 415/1280 «Про затвердження Положення про оренду майна територіальної громади міста Києва» та Аналіз регуляторного впливу.


 

Проект

Відповідно до глави 58 Цивільного кодексу України, статей 283-289, 291 Господарського кодексу України, пункту 31 частини першої статті 26 та частини п'ятої статті 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про оренду державного та комунального майна», Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» та з метою підвищення ефективності використання об'єктів комунальної власності територіальної громади міста Києва Київська міська рада

ВИРІШИЛА:

1. Внести до рішення Київської міської ради від 21 квітня 2015 року № 415/1280 «Про затвердження Положення про оренду майна територіальної громади міста Києва» такі зміни:

1.1. Викласти підпункт 5.3 пункту 5 в редакції:

«5.3. Комунальні підприємства, установи та організації територіальної громади міста Києва щодо майна, яке закріплено за ними на праві господарського відання або оперативного управління:

щодо нерухомого майна загальна площа якого не перевищує 200 квадратних метрів на одне підприємство, установу, організацію;

щодо нерухомого майна для організації та проведення науково-практичних, культурних, мистецьких, громадських, суспільних та політичних заходів на термін, що не перевищує 5 календарних днів, а також щодо майна, яке передається суб'єктам виборчого процесу з метою проведення публічних заходів (зборів, дебатів, дискусій) під час та на період виборчої кампанії;

іншого окремого індивідуально визначеного майна».

1.2. Підпункт 5.4 пункту 5 виключити. У зв’язку з цим підпункт 5.5 пункту 5 вважати підпунктом 5.4 пункту 5.

2. Внести зміни до Положення про оренду майна територіальної громади міста Києва, затвердженого рішенням Київської міської ради від 21 квітня 2015 року № 415/1280, виклавши його в новій редакції згідно з додатком 1.

3. Внести зміни до Порядку проведення конкурсу на право оренди майна територіальної громади міста Києва, затвердженого рішенням Київської міської ради від 21 квітня 2015 року № 415/1280, згідно з додатком 2.

4. Внести зміни до Методики розрахунку орендної плати за майно територіальної громади міста Києва яке передається в оренду, затвердженої рішенням Київської міської ради від 21 квітня 2015 року № 415/1280, згідно з додатком 3.

5. Внести зміни до Типового договору про передачу майна територіальної громади міста Києва в оренду, затвердженого рішенням Київської міської ради від 21 квітня 2015 року № 415/1280, згідно з додатком 4.

6. Заяви щодо передачі майна територіальної громади міста Києва в оренду, рішення щодо яких не прийняті на момент набрання чинності цим рішенням, підлягають розгляду відповідно до цього рішення.

7. До договорів оренди майна територіальної громади міста Києва, які укладаються після набуття чинності цього рішення, застосовуються умови оренди, які визначені в оголошені про намір передати майно в оренду на момент набрання чинності цим рішенням.

8. Офіційно оприлюднити це рішення у газеті Київської міської ради «Хрещатик».

9. Це рішення набуває чинності з дня його офіційного оприлюднення.

10. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Київської міської ради з питань власності.

Київський міський голова                                     В. Кличко


 

Аналі зрегуляторного впливу

Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення Київської міської ради «Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 21.04.2015 № 415/1280 «Про затвердження Положення про оренду майна територіальної громади міста Києва» підготовлений відповідно до вимог ЗаконуУкраїни «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»,Методики проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта» (із змінами від 16.12.2015 № 1151) та з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань впродовж одного місяця.

І. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

Останнім часом на адресу Київської міської ради та виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) надходить значна кількість звернень від громадян, громадських організацій та інших суб’єктів господарювання з приводу необхідності спрощення процедури надання в оренду нежитлових приміщень комунальної власності територіальної громади міста Києва та перегляду орендних ставок за користування зазначеними приміщеннями.

Надання в оренду комунального майна регулюється Законом України «Про оренду державного і комунального майна» та Положенням про оренду майна територіальної громади міста Києва, затвердженим рішенням Київської міської радивід 21.04.2015 № 415/1280.

Слід зазначити, що частиною 3 статті 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що органи місцевого самоврядування діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Статтею 23 Господарського кодексу України встановлено, що органи місцевого самоврядування здійснюють свої повноваження щодо суб’єктів господарювання виключно в межах, визначених Конституцією України, законами про місцеве самоврядування та іншими законами, що передбачають особливості здійснення місцевого самоврядування в містах Києві та Севастополі, іншими законами.

З огляду на викладене та з метоюзабезпечення прав та законних інтересів громадян, та врегулювання правових відносин у сфері оренди комунального майна розроблено проект рішення Київської міської ради «Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 21.04.2015 № 415/1280 «Про затвердження Положення про оренду майна територіальної громади міста Києва» (далі – проект рішення).

Таким чином, проблема – необхідність вдосконалення процедури надання в оренду комунального майна територіальної громади міста Києва.

Основні групи (підгрупи), на які справляється вплив при підготовці проекту рішення:

 

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

+

 

Держава

+

 

Суб’єкти господарювання,

+

 

у тому числі суб’єкти малого підприємництва

+

 

 

Проблема не може бути розв’язана за допомогою діючих регуляторних актіву зв'язку з тим, що на сьогодні відсутні інші нормативно-правові документи Київської міської ради, які регулюють відносини при передачі майна комунальної власності територіальної громади в орендне користування.

ІІ. Цілі державного регулювання

Шляхом державного регулювання пропонується усунути недоліки процедури надання в оренду комунального майна територіальної громади міста Києва в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Метою прийняття запропонованого проекту рішення є спрощення процедури передачі майна комунальної власності територіальної громади міста Києва в оренду, прискорення укладання договорів оренди та збільшення надходжень до бюджету міста Києва від оренди.

Головною ціллю є впорядкування правових відносин у сфері оренди комунального майна територіальної громади міста Києва.

ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей

1.Визначення альтернативних способів

 

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Збереження чинного регулювання(Альтернатива 1)

 

Є неприйнятним, оскільки довга процедура оформлення оренди та високі орендні ставки призводять до зменшення кількості потенційних орендарів та відмов орендаторів від діючих договорів оренди, що призводить до зменшення надходжень до бюджету міста та суттєвого зменшення ефективності використання комунального майна територіальної громади міста Києва.

Обраний спосіб(Альтернатива 2)

 

Прийняття проекту рішення Київської міської ради «Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 21.04.2015 № 415/1280 «Про затвердження Положення про оренду майна територіальної громади міста Києва» дозволить вирішити існуючу проблему на території міста Києва.

 

  1. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Не передбачаються

Зменшення надходжень до бюджету міста Києва

Альтернатива 2

Збільшення ефективності використання комунального майна територіальної громади міста Києва, збільшення надходження коштів до бюджету міста Києва

Не передбачаються

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Не передбачаються

Залишається високий рівень витрат на оренду, що призведе до скорочення кількості договорів оренди та підвищення цін, а отже до зменшення доступності послуг, які надаються суб’єктами господарювання – орендарями комунального майна

Альтернатива 2

Вирішення проблеми на території міста Києва

Не передбачаються

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

 

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

120

3296

8301

75663

87380

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

0,2

3,8

9,5

86,5

100

 

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Не передбачаються

Залишається високий рівень витрат на оренду

Альтернатива 2

Спрощення процедури передачі майна комунальної власності територіальної громади міста Києва в оренду, прискорення укладання договорів оренди, зменшення витрат на оренду

Не передбачаються

 

Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці «Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок регуляторного акта»)

 

Сумарні витрати за альтернативами

Сума витрат, гривень

Альтернатива 1

Х

Альтернатива 2

Х

 

ВИТРАТИ
на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта

 

Витрати

За перший рік

За п’ять років

1

Витрати на здійснення незалежної оцінки, гривень

*

*

 

* Визначити неможливо, оскільки суб’єкти оціночної діяльності діють за договірними відносинами

IV. Вибір найбільш оптимального

альтернативного способу досягнення цілей

Єдиним способом розв’язання вищезазначеної проблеми, що відповідає потребам та забезпечує поступове досягнення встановлених цілей, є видання зазначеного регуляторного акту.

Обраний спосіб відповідає діючому законодавству, зокрема, статтям26 та 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України "Про оренду державного та комунального майна", Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні", Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція)", Закону України "Провнесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення кінцевих вигодоодержувачів юридичних осіб та публічних діячів".

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

1

Оскільки визначена проблема продовжує існувати і не може бути розв’язана

Альтернатива 2

4

Оптимальний варіант збалансування інтересів держави, громадян (мешканців та гостей міста Києва) та суб’єктів господарювання

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 1

Не передбачаються

Зменшення ефективності використання комунального майна територіальної громади міста Києва, зменшення надходжень до бюджету, матеріальні збитки усіх сторін

Визначена проблема продовжує існувати і не може бути розв’язана, не враховує інтереси жодної із сторін

Альтернатива 2

Забезпечено баланс інтересів держави, громадян (мешканців та гостей міста Києва) та суб’єктів господарювання

Не передбачаються

Досягнення цілі прийняття регуляторного акта, а також реалізація належним чином владних повноважень, оптимальне врахування інтересів кожної із сторін

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи / причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1

Аргументи для переваги відсутні

Відсутні.

Альтернатива 2

Причини для відмови відсутні. Обрана альтернатива є найбільш раціональним варіантом врахування інтересів всіх основних груп, на яких проблема справляє вплив.

У разі зміни зовнішніх факторіввідповідний регуляторний акт може бути переглянутий

 

Обраний спосіб відповідає вимогам діючого законодавства, а також дозволить впорядкувати правові відносини між Київською міською радою та її виконавчого органу з суб’єктами господарювання із врахуванням інтересів всіх основних груп, на яких проблема справляє вплив.Видання запропонованого регуляторного акта забезпечить досягнення встановлених цілей, починаючи з дня набрання ним чинності.

V. Механізм та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Для розв’язання проблеми пропонується прийняття запропонованого проекту регуляторного акта, який передбачає внесення змін до Положення про оренду майна територіальної громади міста Києва, Методики розрахунку орендної плати за майно за майно територіальної громади міста Києва, яке передається в оренду, та Типового договору про передачу майна територіальної громади міста Києва в оренду, які затверджені рішенням Київської міської ради від 21 квітня 2015 року № 415/1280, а саме:

Зазначеним проектом регуляторного акта передбачається спрощення процедури передачі майна комунальної власності територіальної громади міста Києва в оренду, прискорення укладання договорів оренди та збільшення надходжень до бюджету міста Києва від оренди. За діючим на сьогодні Положенням термін від подачі заяви до укладання договору оренди на об’єкти оренди площею більше ніж 200 кв. м. становить більше 4 місяців. Проектом рішення передбачено прийняття рішення щодо передачі в оренду комісію Київської міської ради з питань власності, що скоротить термін прийняття рішення до 1 місяця.

В новій редакції надається право виступати Орендодавцями, крім Департаменту комунальної власності м. Києва та районних державних адміністрацій, ще й комунальним підприємствам, установам щодо майна, закріпленого за ними на праві оперативного управління для проведення науково-практичних, культурних, мистецьких, громадських, суспільних та політичних заходів на термін, що не перевищує 5 календарних днів, а також для проведення передвиборного публічного заходу чи передвиборної агітації.

Крім того, передбачено встановлення ставки в 3 відсотки для розміщення суб’єктів господарювання, що проводять діяльність у сфері фізкультури, спорту та хореографії (крім тренажерних залів) та суб’єктів господарювання, що діють на основі приватної власності і проводять діяльність у сфері освіти на площу не більш як 100 кв. метрів та в 1 відсоток на частину площі, що перевищує 100 кв. метрів.

Також передбачено встановлення орендної ставки для розміщення комунальних підприємств – 6 % замість 15 % (інше використання майна), встановлення орендної ставки для розміщення суб’єктів господарювання, які здійснюють виробничу діяльність – 7 % замість 15 % (інше використання майна) та встановлення орендної ставки для розміщення банківських установ – 18 % замість 40 %.

Передбачаються засади конкурентності при продовженні терміну дії договорів оренди. Зменшується перелік необхідних документів для укладання договору оренди.

Відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» проект регуляторного акта –рішення Київської міської ради «Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 21.04.2015 № 415/1280 «Про затвердження Положення про оренду майна територіальної громади міста Києва», повідомлення про його оприлюднення та аналіз регуляторного впливу до нього розміщені на офіційному сайті Київської міської державної адміністрації (www.kievcity.gov.ua) в розділі «Регуляторна діяльність» для обговорення та отримання пропозицій та зауважень від зацікавлених фізичних та юридичних осіб протягом одногомісяця.

VІ. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Виконання вимог запропонованого проекту регуляторного акта не потребує додаткових витрат з бюджету міста Києва.

VІІ.Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Термін дії регуляторного акту не обмежений у часі.

Зміна терміну дії акта можлива в разі зміни правових актів, на вимогах яких базується проект.

Регуляторний акт набирає чинності з моменту його прийняття, крім випадків, передбачених частиною першою статті 44 Регламенту Київської міської ради.

VІІІ. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Прогнозовані показники результативності регуляторного акта:

  • розмір надходжень до бюджету міста Києва, що пов’язані з дією акта;
  • кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія акта;
  • кількість звернень до Київської міської ради та її виконавчого органу.

ІХ. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися розробником регуляторного акта відповідно до вимог статті 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», та Методики відстеження результативності регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта» (із змінами від 16.12.2015 № 1151).

Базове відстеження результативності буде проведено до дня набрання чинності запропонованого регуляторного акта, повторне відстеження – через рік з дня набрання чинності, але не пізніше двох років з дня набрання чинності регуляторного акта, за результатами якого можна здійснювати порівняння показників базового та повторного відстеження.

Періодичне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

Цільові групи, які залучатимуться для проведення відстеження – суб’єкти господарювання, які задіяні у реалізації регуляторного акта.

Перейти до спискуВерсiя для друку