Проект розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про внесення змін до Тарифів на платні послуги з медичного обслуговування, які надає Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 4» Дніпровського району міста Києва»

Повідомлення про оприлюднення

Відповідно до статей 9,13 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», з метою одержання зауважень та пропозицій від юридичних та фізичних осіб, їх об’єднань, Департамент економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) повідомляє про оприлюднення проекту розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про внесення змін до Тарифів на платні послуги з медичного обслуговування, які надає Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 4» Дніпровського району міста Києва».

Головним розробником проекту регуляторного акта є Департамент економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Проект розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про внесення змін до Тарифів на платні послуги з медичного обслуговування, які надає Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 4» Дніпровського району міста Києва» розміщено в мережі Інтернет за адресою www.kievcity.gov.ua для отримання зауважень та пропозицій.

Зауваження та пропозиції до проекту регуляторного акта приймаються від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань протягом одного місяця з дня оприлюднення (з 23.02.2017 по 23.03.2017 р.):

  • у письмовому вигляді за адресою: 01044, м. Київ-44, вул. Хрещатик, 36, Департамент економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), тел. 529-92-44 або на електронну адресу [email protected];
  • у письмовому вигляді за адресою: 01011, м. Київ-11, вул. Арсенальна, 9/11 Державна регуляторна служба України, тел. 285-05-55 або на електронну адресу [email protected].

 

Проект

Відповідно до пункту 12 додатка до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 року № 1548 «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)», постанов Кабінету Міністрів України від 17 вересня 1996 року № 1138 «Про затвердження переліку платних послуг, які надаються в державних і комунальних закладах охорони здоров’я та вищих медичних навчальних закладах» та від 28 грудня 1992 року № 731 «Про затвердження Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади», з метою впорядкування надання платних послуг з медичного обслуговування:

1. Унести зміни до Тарифів на платні послуги з медичного обслуговування, які надає Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 4» Дніпровського району міста Києва, встановлених розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 26 лютого 2015 року № 171, зареєстрованих в Головному територіальному управлінні юстиції у місті Києві 27жовтня 2015 року за № 159/1270(у редакції розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 12 жовтня 2015 року № 1023),виклавши їх у новій редакції, що додається.

2.Це розпорядження набирає чинності з дня його оприлюднення.

Голова                                                    В. Кличко

*****

ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядження виконавчого органу
Київської міської ради (Київської
міської державної адміністрації)
26 лютого 2015 року № 171
(у редакції розпорядження
виконавчого органу Київської міської
ради (Київської міської державної адміністрації)
____________________ № ______) 

Тарифи
на платні послуги з медичного обслуговування, які надає Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 4» Дніпровського району міста Києва

 

Код послуги

Найменування послуги

Тариф
за 1
послугу,
грн (без ПДВ)

1

2

3

4

1. Оздоровчий масаж, гімнастика, бальнеологічні процедури з метою профілактики захворювань та зміцнення здоров'я дорослого населення

1.1

001

Масаж комірцевої зони

14,40

1.2

002

Масаж шийно-грудного відділу хребта

19,30

1.3

003

Масаж верхньої кінцівки, надпліччя й ділянки лопатки

19,30

1.4

004

Масаж верхньої кінцівки

14,40

1.5

005

Масаж спини (від VII шийного до I поперекового хребця)

14,40

1

2

3

4

1.6

006

Масаж грудної клітки

24,10

1.7

007

Масаж попереково-крижової ділянки

9,60

1.8

008

Масаж нижньої кінцівки і попереку

24,10

1.9

010

Масаж нижньої кінцівки

19,30

2. Медичне обслуговування, зокрема із застосуванням телемедицини, за договорами із суб’єктами господарювання, страховими організаціями та іноземних громадян, які тимчасово перебувають на території України, в тому числі за договорами страхування

2.1

009

Загальний масаж у дітей грудного і ясельного віку

28,90

2.2

022

Первинне лікарське обстеження амбулаторного хворого лікарем загальної практики-сімейним лікарем першої категорії

25,00

2.3

023

Первинне лікарське обстеження амбулаторного хворого лікарем загальної практики-сімейним лікарем вищої категорії

25,60

2.4

024

Повторне лікарське обстеження амбулаторного хворого лікарем загальної практики-сімейним лікарем першої категорії

23,10

2.5

025

Повторне лікарське обстеження амбулаторного хворого лікарем загальної практики-сімейним лікарем вищої категорії

23,70

3. Медична допомога хворим удома, зокрема із застосуванням телемедицини (діагностичне обстеження, процедури, маніпуляції, консультування, догляд)

3.1

011

Обслуговування хворого вдома лікарем-інфекціоністом без категорії

26,60

3.2

012

Обслуговування хворого вдома лікарем-педіатром без категорії

21,40

3.3

013

Обслуговування хворого вдома лікарем-терапевтом без категорії

21,40

3.4

014

Обслуговування хворого вдома лікарем-хірургом без категорії

37,00

3.5

015

Спостереження медичної сестри за станом пацієнта протягом однієї години

29,80

3.6

016

ЕКГ-дослідження удома

32,00

3.7

017

Взяття біопроб крові з пальця на загальний аналіз крові (5 показників: Hb, еритроцити, лейкоцити, лейкоцитарна формула, ШОЕ) – дорослиь

7,50

3.8

018

Ін’єкція внутрішньом’язова(вартість лікарських засобів сплачується додатково)

 

4,60

1

2

3

4

3.9

019

Ін’єкція внутрішньовенна (вартість лікарських засобів сплачується додатково)

8,00

3.10

020

Ін’єкція внутрішньовенна краплинна (вартість лікарських засобів сплачується додатково)

19,00

3.11

021

Туалет рани

17,80

4. Лабораторні, діагностичні та консультативні послуги за зверненням громадян, що надаються без направлення лікаря, зокрема із застосуванням телемедицини

 

4.1

026

Консультація лікаря загальної практики-сімейного лікаря першої категорії первинна

27,50

4.2

027

Консультація лікаря загальної практики-сімейного лікаря вищої категорії первинна

28,20

4.3

028

Консультація лікаря загальної практики-сімейного лікаря першої категорії повторна

18,30

4.4

029

Консультація лікаря загальної практики-сімейного лікаря вищої категорії повторна

18,80

4.5

031

Сонографічне дослідження паращитоподібнихзалоз

58,70

4.6

032

Сонографічне дослідження щитоподібної залози

58,70

4.7

033

Сонографічне дослідження вилочкової залози

58,70

4.8

034

Сонографічне дослідження надниркових залоз

45,00

4.9

035

Сонографічне дослідження черевної порожнини і заочеревинного простору

155,90

4.10

036

Сонографічне дослідження печінки, жовчного міхура і жовчних проток

45,60

4.11

037

Сонографічне дослідження печінки, жовчного міхура і підшлункової залози

86,60

4.12

038

Сонографічне дослідження нирок

45,30

4.13

039

Сонографічне дослідження сечоводів

45,30

4.14

040

Сонографічне дослідження сечового міхура

31,60

4.15

041

Сонографічне дослідження передміхурової залози і сім'яних пухирців

45,30

4.16

042

Сонографічне дослідження матки і яєчників

72,90

4.17

043

Сонографічне дослідження вагітної матки з визначенням терміну вагітності

 

87,50

4.18

044

Сонографічне дослідження патології плоду

87,50

 

1

2

3

4

5.Видача копії медичної довідки, витягу з історії хвороби

5.1

030

Видача копії медичної довідки, витягу з історії хвороби

9,80

Керівник апарату                                           В. Бондаренко


 

Аналіз регуляторного впливу

Аналіз регуляторного впливу до проекту розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації «Про внесення змін до Тарифів на платні послуги з медичного обслуговування, які надає Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 4» Дніпровського району міста Києва»підготовлений відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Методики проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта» (із змінами від 16.12.2015 № 1151) та на виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.1996 № 1548 «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)», з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань впродовж одного місяця.

І. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.96 № 1548 «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)» місцеві державні адміністрації регулюють (встановлюють) тарифи на платні послуги, що надають лікувально-профілактичні державні та комунальні заклади охорони здоров’я, за переліком послуг, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17.09.96 № 1138 «Про затвердження переліку платних послуг, які надаються в державних і комунальних закладах охорони здоров’я та вищих навчальних закладах» (далі – Перелік).

З огляду на викладене, на всі платні послуги, що надають лікувально-профілактичні державні та комунальні заклади охорони здоров’я у м. Києві, тарифи повинні встановлюватися розпорядженнями виконавчого органу Київської міської ради (Київською міською державною адміністрацією). У випадку невиконання владних повноважень посадові особи Київської міської державної адміністрації несуть відповідальність згідно чинного законодавства, у тому числі Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції».

До того ж, в умовах дефіциту бюджетних коштів, необхідно враховувати, що платні послуги, що надаються населенню державними та комунальними закладами охорони здоров’я згідно чинного законодавства є важливим джерелом додаткових коштів для системи охорони здоров'я.

Враховуючи зазначене, у зв’язку із зверненням Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 4» Дніпровського району міста Києва Департаментом економіки та інвестицій підготовлено проект розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)«Про внесення змін до Тарифів на платні послуги з медичного обслуговування, які надає Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 4» Дніпровського району міста Києва»(далі – проект розпорядження), яким на 23 тарифи розширюється перелік платних послуг, які надає вищезазначений медичний заклад, із яких 4тарифа підпадають під дію Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Діючі тарифи для Комунального некомерційного підприємства Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 4» Дніпровського району міста Києва встановлені розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 26 лютого 2015 року № 171, які зареєстровані в Головному територіальному управлінні юстиції у місті Києві 27 жовтня 2015 року за № 159/1270 (у редакції розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 12 жовтня 2015 року № 1023).

Тарифи на платні медичні послуги, які включені до проекту розпорядження, розраховані на підставі поданих лікувально-профілактичним закладом розрахункових матеріалів відповідно до спеціалізації (направленості) установи згідно законодавства України з питань ціноутворення а саме: Закону України «Про ціни і ціноутворення», Податкового кодексу України, Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 «Витрати», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31 грудня 1999 року № 318, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 січня 2000 року за № 27/4248, та інших нормативно-правових актів, на підставі яких визначається повна собівартість послуги, що підтверджено листами Міністерства охорони здоров’я України від 11.04.2014 № 10.03.67/10083, 30.09.2014 № 10.03.67/28352 та Методики розрахунку цін на медичні послуги в медичних закладах, санаторно-курортних підприємствах, страхових компаніях та інших медичних структурах, зареєстрованої в Управлінні юстиції в м. Києві 22 жовтня 1998 року за № 49/114.

Тарифи на платні медичні послуги, які встановлюються проектом розпорядження, формуються закладом охорони здоров’я із застосуванням нормативно-витратного методу на підставі державних і галузевих норм оплати праці, норм часу, норм використання матеріальних ресурсів, цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення та витрат, пов’язаних з управлінням та обслуговуванням установи, тощо та прибутку.

Порядок застосування тарифів на платні послуги з медичного обслуговування не є предметом регулювання цього проекту розпорядження.

Таким чином, проблема – необхідність встановлення тарифів на платні медичні послуги для зазначеного закладу на економічно обґрунтованому рівні, перелік яких розширений закладом охорони здоров’я, які можуть бути застосовані для розрахунків за договорами із суб’єктами господарювання, страховими організаціями та для медичного обслуговування іноземних громадян, які тимчасово перебувають на території України, в тому числі за договорами страхування.

Основні групи (підгрупи), на які справляється вплив при підготовці проекту розпорядження:

 

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

+

 

Держава

+

 

Суб’єкти господарювання,

-

 

у тому числі суб’єкти малого підприємництва

-

 

 

Проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів, оскільки не будуть використані повноваження Київської міської державної адміністрації щодо регулювання цін (тарифів).

Проблема не може бути розв’язана за допомогою діючих регуляторних актів у зв’язку з їх відсутністю.

Для вирішення проблеми, пов’язаної із розширенням послуг, які планує надавати зазначений заклад охорони здоров’я, пропонується встановити тарифи на платні послуги цього закладу згідно з додатком.

ІІ. Цілі державного регулювання

Регульовані тарифи на платні медичні послуги стосуються тільки тих медичних послуг, що надаються державними і комунальними медичними закладами.

Для недержавного сектору охорони здоров'я, в сучасних економічних умовах, що склалися в Україні в цілому та конкретно в м. Києві, характерні великі коливання цін на медичні послуги, як в різних медичних державних і комунальних закладах охорони здоров’я, так і в недержавному секторі. При цьому різниця в тарифах на однакові медичні послуги може досягати кілька разів.

Головна ціль даного регуляторного акта – надання якісних послуг за економічно обґрунтованими тарифами фізичним та юридичним особам, а також:

  • реалізація владних повноважень, наданих постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 року № 1548 «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)» ;

встановлення економічно обґрунтованих тарифів на платні послуги з медичного обслуговування, які надаються зазначеним вище лікувально-профілактичним комунальним закладом охорони здоров’я;

  • отримання власних надходжень до спеціального фонду закладу охорони здоров’я. Так, статтею 18 Основ законодавства України про охорону здоров’я визначено, що фінансування охорони здоров’я здійснюється за рахунок державного бюджету України та місцевих бюджетів, фондів медичного страхування та будь-яких джерел, не заборонених законодавством. При цьому, заклад охорони здоров’я має право надавати платні послуги у сфері охорони здоров’я за визначеним переліком;
  • забезпечення прозорості при розрахунках із страховими компаніями, суб’єктами господарювання за договорами, іноземними громадянами за переліком, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17 вересня 1996 року № 1138 «Про затвердження переліку платних послуг, які надаються в державних і комунальних закладах охорони здоров’я та вищих медичних навчальних закладах»;
  • необхідність запровадження економічно обґрунтованих тарифів на медичні послуги, які слугуватимуть визначенню необхідних коштів для фінансування медичних закладів при розрахунках за медичну допомогу населенню, що оплачується державою.

Статтею 21 Закону України «Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії» визначено, що нормативи бюджетної забезпеченості у сфері охорони здоров'я мають визначатися за єдиними методичними підходами.

З огляду на викладене та беручи до уваги, що ще 7 липня 2011 року Верховна Рада України ухвалила два закони, які дали старт медичній реформі в Україні «Про внесення змін до Основ законодавства України про охорону здоров’я щодо удосконалення надання медичної допомоги» та «Про порядок проведення реформування системи охорони здоров’я у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та м. Києві» питання встановлення тарифів на платні послуги з медичного обслуговування, що надають лікувально-профілактичні державні заклади охорони здоров’я є актуальним.

Відповідно до Основ законодавства України про обов’язкове державне соціальне страхування одним із видів загальнообов’язкового державного соціального страхування визначено медичне страхування, розрахунки за яке проводяться на основі тарифів.

До то ж, для виживання на ринку послуг при конкуренції з недержавним сектором охорони здоров'я, державні і комунальні лікувально-профілактичні заклади повинні використовувати найновітніші світові досягнення медичної науки і практики для успішного вирішення проблем діагностики, профілактики та лікування виявлених захворювань. Це необхідно для своєчасного проведення підвищення кваліфікації персоналу, поліпшення необхідного рівня матеріально-технічного забезпечення та інших показників, які гарантують надання якісних послуг населенню. Виконання цих завдань можливе лише за умови наявності необхідних коштів, одним з джерел їх надходження є платні медичні послуги.

ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей

  1. Визначення альтернативних способів

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

Не встановлювати тарифи на платні послуги

Альтернатива 2

Встановлення тарифів відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.96 № 1548 на рівні, нижче економічно обґрунтованого рівня

Альтернатива 3

Встановлення тарифів відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.96 № 1548 на економічно обґрунтованому рівні

 

  1. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Не передбачаються

Суперечить вимогам постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 року № 1548; створює передумови для застосування до посадових осіб Київської міської державної адміністрації відповідальності за невиконання владних повноважень; відсутність контролю за дотриманням вимог законодавства у сфері надання платних медичних послуг, можливість запровадження корупційних схем шляхом вимагання плати за отримані послуги у вигляді благодійних внесків, розмір яких визначається суб’єктивно

Альтернатива 2

Реалізація владних повноважень, прозорий механізм розрахунків за отримані платні медичні послуги

Не відповідає вимогам статті 12 Закону України «Про ціни і ціноутворення», а відповідно до статті 15 зобов’язує виконавчий орган Київської міської ради (Київську міську державну адміністрацію) відшкодувати закладу різницю між встановленими тарифами та економічно обґрунтованими рівнями за рахунок коштів міського бюджету. Разом з тим, кошти в бюджеті м. Києва на ці видатки не передбачені

Альтернатива 3

Реалізація владних повноважень, здійснення контролю за формуванням економічно обґрунтованих тарифів, прозорий механізм розрахунків за отримані платні медичні послуги

Не передбачаються

 Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Не передбачаються

Непрозорий механізм сплати за отримані платні медичні послуги

Витрати неможливо обчислити, оскільки плата за отримані послуги вимагається у вигляді благодійний внесків

Альтернатива 2

Оплата за отримані платні медичні послуги в меншому розмірі

Погіршення якості отриманих послуг за рахунок відсутності джерел для надання послуг з медичного обслуговування відповідно до стандартів лікування

Альтернатива 3

Прозорий механізм розрахунків за отримані платні медичні послуги належної якості

Оплата за отримані платні медичні послуги за економічно обґрунтованими тарифами

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

 

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

1

Х

Х

Х

1

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

100

Х

Х

Х

100

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Неконтрольоване встановлення установою тарифів за надані послуги

Непрозорий механізм розрахунків за надані послуг з медичного обслуговування у зв’язку із відсутністю затверджених у встановленому порядку тарифів

Альтернатива 2

Для закладу відсутні.

 

Для інших суб’єктів господарювання (отримувачів послуг): прозорий механізм застосування тарифів, оплата за надані послуги в меншому розмірі

Не відповідає вимогам статті 12 Закону України «Про ціни і ціноутворення». При відсутності в бюджеті м. Києва коштів закладу охорони здоров’я на покриття різниці між встановленими тарифами та економічно обґрунтованими витратами, збиткова діяльність закладу як суб’єкта господарювання.

Для інших суб’єктів господарювання - погіршення якості отриманих послуг

Альтернатива 3

Для закладу: приведення вартості послуг до економічно обґрунтованого рівня, покращення матеріально-технічної бази, підвищення кваліфікації медичного персоналу, прозорий механізм застосування тарифів, контроль за формуванням економічно обґрунтованих тарифів.

Для інших суб’єктів господарювання – можливість отримання якісних послуг за економічно обґрунтованими тарифами.

Для закладу – відсутні, оплата за надані послуги з медичного обслуговування на економічно обґрунтованому рівні. Разом з тим, у разі зростання мінімальної заробітної плати, тарифів на комунальні послуги та інших витрат в зв’язку із неможливістю швидко змінювати розмір тарифів, в майбутньому заклад може зазнати додаткових витрат.

Передбачається, що витрати для інших суб’єктів господарювання (отримувачів послуг) складатимуть 97,40 грн

Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта(рядок 11 таблиці «Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок регуляторного акта»)

 

Сумарні витрати за альтернативами

Сума витрат, гривень

Альтернатива 1

Обчислити неможливо (альтернатива не відповідає вимогам чинного законодавства)

Альтернатива 2

Обчислити неможливо (альтернатива не відповідає вимогам чинного законодавства)

Альтернатива 3

Передбачається, що витрати для суб’єктів великого і середнього підприємництва (отримувачів послуг) складатимуть 97,40грн

 

ВИТРАТИ
на одного суб'єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта

 

Витрати

За перший рік

За п'ять років

1

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання / підвищення кваліфікації персоналу тощо, гривень

Х

Х

2

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів), гривень

Х

Х

3

Витрати, пов'язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень

Х

Х

4

Витрати, пов'язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/приписів тощо), гривень

Х

Х

5

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов'язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), гривень

Х

Х

6

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень

Х

Х

7

Витрати, пов'язані із наймом додаткового персоналу, гривень

Х

Х

8

Інше, гривень

Витрати на оплату послуг закладу охорони здоров’я для одного суб’єкта великого та середнього підприємництва (в розрахунку на разове застосування послуг, що запроваджуються*. Див. примітку)

97,40

487,0

9

РАЗОМ (сума рядків: 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8), гривень

97,40

487,0

10

Кількість суб'єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на яких буде поширено регулювання, одиниць

- в т.ч. суб’єктів великого підприємництва:

1.ПАТ «Страхова компанія «Євроінс Україна»

1

1

11

Сумарні витрати суб'єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10), гривень

97,40

487,0

Примітка: Витрати на оплату послуг закладу охорони здоров’я для одного суб’єкта господарювання розраховані шляхом складання розмірів тарифів кожної із послуг, що запроваджується.

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Єдиним способом розв’язання вищезазначеної проблеми, що відповідає потребам та забезпечує поступове досягнення встановлених цілей, є видання зазначеного регуляторного акту.

Запропонований спосіб відповідає діючому законодавству, зокрема, ст.5 Закону України «Про ціни і ціноутворення» та постанові Кабінету Міністрів України від 25.12.1996 № 1548, згідно з якою місцеві органи виконавчої влади регулюють (встановлюють) тарифи на платні послуги, що надають лікувально-профілактичні державні і комунальні заклади охорони здоров'я.

Запропоновані тарифи передбачається встановити на економічно-обґрунтованому розмірі, що покриватимуть витрати по наданню платних медичних послуг, забезпечуватимуть необхідний рівень матеріально-технічного оснащення медичного закладу та кваліфікаційний рівень його фахівців.

Отже, за вирішення проблеми приймається встановлення тарифів
на послуги, запропоновані проектом розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про внесення змін до Тарифів на платні послуги з медичного обслуговування, які надає Комунальне некомерційне підприємство «Консультативно-діагностичний центр дитячий Дніпровського району м. Києва» на економічно обґрунтованому рівні.

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності
(за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

1

Оскільки тарифи на платні медичні послуги підлягають державному регулюванню місцевими органами виконавчої влади, за допомогою ринкових механізмів проблема не може бути розв’язана.

Альтернатива 2

1

Не відповідає вимогам статті 12 Закону України «Про ціни і ціноутворення».

У разі встановлення тарифів на рівні, нижче економічно обґрунтованого рівня, частково вирішується проблема реалізації державної цінової політики, але матимуть місце зобов’язання місцевих бюджетів за відшкодування закладам охорони здоров’я різниці між економічно обґрунтованими та встановленими тарифами

Альтернатива 3

4

Оптимальний варіант збалансування інтересів держави, громадян та суб’єктів господарювання

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 1

Для надавача послуг (закладів) - неконтрольоване встановлення установою тарифів за надані послуг.

Для інших суб’єктів господарювання – відсутні

Непрозорий механізм розрахунків за надані послуг з медичного обслуговування, як наслідок можлива надмірна оплата суб’єктів господарювання та населення за надані послуги

Цілі прийняття регуляторного акта не будуть досягнуті, суперечить чинному законодавству, не враховує інтереси жодної із сторін

Альтернатива 2

Оплата за надані послуги в меншому розмірі

Збиткова діяльність закладу, зобов’язання місцевих бюджетів за відшкодування різниці між економічно обґрунтованими та встановленими тарифами або погіршення якості наданих послуг

Цілі прийняття регуляторного акта не будуть досягнуті: не суперечить чинному законодавству, але не враховує інтереси держави в повному обсязі

Альтернатива 3

Забезпечення досягнення цілей державного регулювання; прозорий механізм застосування тарифів, контроль за формуванням економічно обґрунтованих тарифів; витрати отримувачів послуг в розмірі

97,40 грн

Оплата за надані послуги з медичного обслуговування за економічно обґрунтованому рівні

Цілі прийняття регуляторного акта будуть досягнуті: реалізація належним чином владних повноважень, оптимальне врахування інтересів кожної із сторін

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи / причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1

Аргументи для переваги відсутні. Відмова від цієї альтернативи дозволить реалізувати владні повноваження та запобігти проявам корупції шляхом вимагання від громадян плати за отримані послуги у вигляді благодійних внесків, розмір яких визначається суб’єктивно, а від суб’єктів господарювання – плати за тарифами, не затвердженими у встановленому порядку

Х

Альтернатива 2

Аргументи для переваги відсутні. Причина для відмови від цієї альтернативи є зобов’язання місцевих бюджетів за відшкодування різниці в тарифах, створення передумов для погіршення якості наданих платних медичних послуг.

Х

Альтернатива 3

Причини для відмови відсутні. Обрана альтернатива є найбільш раціональним варіантом врахування інтересів всіх основних груп, на яких проблема справляє вплив. Надання якісних послуг за економічно обґрунтованими тарифами, покращення результатів фінансово-господарської діяльності закладу.

У разі зміни зовнішніх факторів (підвищення тарифів на комунальні послуги, розміру мінімальної заробітної плати тощо), розміри тарифів на платні медичні послуги і відповідно регуляторний акт може бути переглянутий

 

Запропонований спосіб відповідає діючому законодавству, а також дозволить стабілізувати фінансовий стан закладу, не допускаючи погіршення якості послуг або припинення їх надання. Видання цього регуляторного акта забезпечить досягнення встановлених цілей, починаючи з дня набрання ним чинності.

V. Механізм та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Тарифи на медичні послуги, що пропонуються медичним закладом,
в умовах ринкової економіки визначаються рядом зовнішніх та внутрішніх факторів.

Одним із зовнішніх факторів є регулююча роль держави на ціни
та ціноутворення.

Державне регулювання цін і тарифів здійснюється згідно із Законом України «Про ціни і ціноутворення».

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.1996 № 1548 місцеві органи виконавчої влади регулюють тарифи на платні послуги, що надають лікувально-профілактичні заклади охорони здоров'я. Регульовані тарифи торкаються тільки тих медичних послуг, що надаються державними і комунальними медичними закладами.

Цінова політика медичного закладу в значній мірі залежить від виду ринку, кожний з яких ставить свої проблеми в галузі ціноутворення.

Державне регулювання тарифів стримує їх ріст на ринку медичних послуг.

Проектом розпорядження розширюється перелік платних медичних послуг, які надає Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної-санітарної допомоги № 4» Дніпровського району міста Києва. Ці тарифи встановлюються на економічно обґрунтованому рівні з прибутком.

Базою для визначення тарифів на послуги є розрахунок витрат, пов’язаних з безпосереднім їх наданням.

При формуванні заробітної плати враховані вимоги постанови Кабінету Міністрів України від 06 квітня 2016 року № 288 «Про підвищення оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України».

Основними складовими витрат медичних послуг, які надає лікувально-профілактичний заклад, є:

-         витрати на оплату праці основного медичного персоналу;
-         нарахування на заробітну плату;
-         матеріали (вартість лікарських засобів та виробів медичного призначення);
-         інші прямі витрати (витрати на деззасоби, малоцінний та швидкозношуваний медичний інвентар тощо);
-         амортизаційнівідрахування;
-         загальновиробничі витрати;
-         адміністративні витрати;
-         прибуток.

Розрахунок витрат додається.

Забезпечення умов для покращення результатів фінансово-господарської діяльності медичного закладу в умовах недофінансування галузі, жорсткої конкуренції на ринку медичних послуг потребує постійного підвищення якості медичних послуг, оновлення матеріальної бази, підвищення кваліфікації медичного персоналу, що можливо лише при наявності коштів на ці заходи. Здійснення усіх завдань може бути впроваджено тільки при достатній кількості коштів.

Відповідно до вимог регуляторної політики повідомлення про оприлюднення проекту розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про внесення змін до Тарифів на платні послуги з медичного обслуговування, які надає Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 4» Дніпровського району міста Києвата аналіз впливу регуляторного акта для обговорення та отримання зауважень, пропозицій від зацікавлених фізичних та юридичних осіб 23 лютого 2017 року розміщені на офіційному сайті Київської міської державної адміністрації (www.kiencity.gov.ua) в розділі «Регуляторна діяльність» для отримання пропозицій та зауважень протягом одного місяця.

VІ. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 4» Дніпровського району міста Києва засноване на комунальній власності територіальної громади міста Києва і є багатопрофільним лікувально-профілактичним закладом.

Заклад має ліцензію Міністерства охорони здоров’я України на медичну практику №47 від 15 листопада 2012 рокусерія АД № 071469.

Платні послуги дають можливість забезпечити покриття першочергових потреб закладу та компенсувати витрати, пов’язані з їх наданням.

Введення розпорядженням регульованих тарифів на послуги забезпечить можливість користуватись ними широким верствам населення і спрямовано на забезпечення соціальної захищеності киян та забезпечення належної якості послуг.

Враховуючи, що встановлення тарифів здійснюється шляхом публічного обговорення, то тарифи встановлюватимуться з урахуванням інтересів усіх зацікавлених сторін.

На дію регуляторного акта можуть вплинути такі економічні зовнішні фактори як: підвищення тарифів на комунальні послуги, розміру мінімальної заробітної плати тощо, при яких розмір тарифів на платні медичні послуги може бути переглянутий.

Проект розпорядження не містить дискримінаційних або таких, що обмежують конкуренцію норм.

У разі прийняття регуляторного акту виконавчим органом Київської міської ради (Київською міською державною адміністрацією) будуть реалізовані повноваження, надані їй постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.1996 № 1548, а встановлені розміри тарифів забезпечать закладу беззбиткову роботу та можливість залучити кошти на поліпшення її матеріально-технічної бази.

Виконання вимог даного розпорядження не потребує додаткових витрат виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Узагальнені результати оцінки очікуваних вигод та витрат, які понесуть зацікавлені сторони при виконанні вимог регуляторного акту, наведені в таблиці.

VІІ.Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Строк дії регуляторного акту не обмежено і залежить від економічної стабільності в країні.

Регуляторний акт діє до будь-яких змін на законодавчому рівні, розмірів витрат у складі собівартості послуги. Якщо такі зміни призведуть до підвищення собівартості, буде запроваджено процедуру внесення змін до регуляторного акта або підготовки та прийняття нового акта в установленому порядку.

VІІІ. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Основними показниками результативності даного регуляторного акта визначені такі показники:

- очікуваний розмір надходжень до бюджетів різного рівня близько 19,50 грн.;

- кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на які поширюється дія акту

яким встановлюються тарифи на платні медичні послуги відповідно до вимог чинного законодавства - для 1комунального закладу, а самеКомунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 4» Дніпровського району міста Києва

кількість суб’єктів господарювання, які будуть здійснювати медичне обслуговування за договорами - 1;

- кількість громадян - 100 осіб;

- розмір коштів, що витрачатимуться суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог акта – виконання вимог регуляторного акта - 97,40грн;

- кількість отриманих платних послуг (окрім медичної допомоги, яка надається безкоштовно, які надаватимуться фізичним особам за договорами медичного обслуговування із суб’єктами господарювання, страховими організаціями та іноземним громадянам, які тимчасово перебувають на території України - 6одиниць;

- рентабельність медичних закладів до 20%;

- очікувана сума коштів, яку планується отримати від надання платних послуг –97,40 грн ;

- рівень поінформованості суб’єктів господарювання та фізичних осіб з положеннями даного регуляторного акту: вище середнього, оскільки всі зацікавлені особи: суб’єкти господарювання та фізичні особи, мали можливість ознайомитись з проектом регуляторного акта та аналізом його регуляторного впливу, які 23 лютого 2017 року оприлюднені на офіційному інтернет-порталі Київської міської державної адміністрації kievcity.gov.ua в розділі «Регуляторна діяльність» з метою отримання зауважень та пропозицій на електронну пошту [email protected].

До того ж, після видання розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про внесення змін до Тарифів на платні послуги з медичного обслуговування, які надає Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 4» Дніпровського району міста Києва буде опубліковано у газеті «Хрещатик» та оприлюднене на офіційному інтернет-порталі Київської міської державної адміністрації в розділі «Розпорядження».

ІХ. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися Департаментом економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Базове відстеження результативності буде проведено до дня набрання чинності даного регуляторного акта, повторне відстеження – через рік з дня набрання чинності, але не пізніше двох років з дня набрання чинності даного регуляторного акта, за результатами якого можна здійснювати порівняння показників базового та повторного відстеження.

Періодичне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

Відстеження результативності даного акта буде здійснюватися статистичним методом: буде аналізуватись офіційна статистична інформація про результати фінансово-господарської діяльності лікувально-профілактичного закладу охорони здоров’я, за розрахунками якого встановлюються тарифи.

Перейти до спискуВерсiя для друку