Проект рішення Київської міської ради «Про внесення змін у додаток 3 до рішення Київської міської ради від 24 лютого 2011 року № 56/5443»

Повідомлення про оприлюднення

Відповідно до ст.ст. 9, 13 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних, юридичних осіб та їх об’єднань оприлюднений проект регуляторного акта – проект рішення Київської міської ради «Про внесення змін у додаток 3 до рішення Київської міської ради від 24 лютого 2011 року № 56/5443»

Розробник проекту рішення: Депутат Київської міської ради Михайленко В.О.

Мета проекту рішення:

Даний проект рішення підготовлений з метою впорядкування правових відносин суб’єктів господарювання – власників тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення шляхом внесення змін до проекту рішення Київської міської ради «Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 24 лютого 2011 року №56/5443 «Про затвердження Порядку визначення обсягів пайової участі (внеску) власників тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, власників (користувачів) майданчиків для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства в утриманні об'єктів благоустрою м. Києва та внесення змін до деяких рішень Київської міської ради», в частині внесення змін у додаток 3 до цього рішення.

Зауваження та пропозиції приймаються протягом одного місяця з дня офіційного опублікування цього проекту у письмовому або електронному вигляді за адресами:

Поштова адреса: 01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 36, депутат Київської міської ради В. Михайленко.

Електронна адреса: [email protected]


 

Проект

Відповідно до Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про столицю України - місто-герой Київ», «Про благоустрій населених пунктів», «Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", Постанови Кабінету Міністрів України від 30 липня 1996 року №854 «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями» (із внесеними змінами від 11.12.2013 № 924),Правил благоустрою міста Києва, затверджених рішенням Київської міської ради від 25.12.2008 року №1051/1051(із змінами та доповненнями),з метою забезпечення прав та законних інтересів громадян, а також реалізації у місті Києві державної політики щодо попередження вживання серед населення алкогольних напоїв, слабоалкогольних напоїв і пива, визнання здоров'я людини найвищою соціальною цінністю та врегулювання правових відносин суб’єктів господарювання – власників тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення на території м. Києва,

Київська міська рада

ВИРІШИЛА:

1. Внести зміни у додаток 3 до рішення Київської міської ради від 24 лютого 2011 року № 56/5443 «Про затвердження Порядку визначення обсягів пайової участі (внеску) власників тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, власників (користувачів) майданчиків для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства в утриманні об'єктів благоустрою м. Києва та внесення змін до деяких рішень Київської міської ради» згідно з додатком до цього рішення.

2.Виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації) у двомісячний строк привести власні акти у відповідність до цього рішення.

3. Офіційно оприлюднити це рішення в газеті Київської міської ради «Хрещатик».

4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Київської міської ради з питань бюджету та соціально-економічного розвитку.

Київський міський голова                               В. Кличко

***** 

Додаток
до рішення Київської міської ради
від ____________року №________

 

Додаток 3
до Порядку визначення обсягів Пайової участі (внеску) власників ТС, засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, власників (користувачів) майданчиків для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства в утриманні об’єктів благоустрою міста Києва

 

Коефіцієнт функціонального використання (Кф)

Функціональне використання тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначеннядля здійснення підприємницької діяльності, засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, збірно-розбірних гаражів

Кф

1. Продаж продукції друкованих ЗМІ. Продаж друкованих засобів масової інформації(преси) (>70 % площі вітрини)

0,5

2. Продаж продуктів та товарів широкого вжитку (продовольчих та непродовольчих товарів; іграшок та товарів для дітей, книг, зоологічних товарів, квітів та садово-городнього інвентарю; поліграфічної продукції та канцелярії, іншихтоварів широкого вжитку та непродовольчихтоварів)

0,8

3. Реалізаціяпитної води

0,5

4. Закладишвидкогохарчування

1,5

5. Громадськівбиральні

0,1

6. Шиномонтаж

1

7. Продаж тютюнових виробів(продаж тютюну, шкіри та хутра, ювелірних прикрас)

2,2

8. Наданнянаселеннюпобутовихпослуг (крімперукарських)

0,5

9. Пунктиприйманнявторинноїсировини

0,1

10. Туристичніінформаційніцентри (продаж виключнотоварівтуристичногонапрямку)

0,1

11. Продаж хлібобулочних та молочнихвиробів

0,5

12. Іншефункціональневикористання

1,5

13. Засоби пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі (без продажу тютюнових виробів, пива, алкогольних чи слабоалкогольних напоїв)

1

14. Об'єкти сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі (без продажу тютюнових виробів, пива, алкогольних чи слабоалкогольних напоїв)

1

15. Майданчики для харчуваннябілязакладів ресторанного господарства

1,3

Київський міський голова                                  В.Кличко


Порівняльна таблиця до проекту рішення Київської міської ради
«Про внесення змін у додаток 3 до рішення Київської міської ради від 24 лютого 2011 року № 56/5443»

Поточна редакція

Запропонована редакція

Функціональне використання тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, збірно-розбірних гаражів

Кф

Функціональне використання тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, збірно-розбірних гаражів

Кф

1. Продаж продукції друкованих ЗМІ. Продаж друкованих засобів масової інформації (преси) (>70 % площі вітрини)

0,5

1. Продаж продукції друкованих ЗМІ. Продаж друкованих засобів масової інформації (преси) (>70 % площі вітрини)

0,5

2. Продаж продуктів та товарів широкого вжитку (продовольчих та непродовольчих товарів; іграшок та товарів для дітей, книг, зоологічних товарів, квітів та садово-городнього інвентарю; поліграфічної продукції та канцелярії, інших товарів широкого вжитку та непродовольчих товарів; бари, кафе, кафетерії (без продажу тютюнових виробів, алкогольних чи слабоалкогольних напоїв)

1,3

2. Продаж продуктів та товарів широкого вжитку (продовольчих та непродовольчихтоварів; іграшок та товарів для дітей, книг, зоологічнихтоварів, квітів та садово-городньогоінвентарю; поліграфічноїпродукції та канцелярії, іншихтоварів широкого вжитку та непродовольчихтоварів)

0,8

3. Реалізація питної води

0,5

3. Реалізація питної води

0,5

4. Заклади швидкого харчування

1,5

4. Заклади швидкого харчування

1,5

5. Громадські вбиральні

0,1

5. Громадські вбиральні

0,1

6. Шиномонтаж

1

6. Шиномонтаж

1

7. Продаж тютюнових та алкогольних виробів. Продаж тютюнових виробів, алкогольних та слабоалкогольних напоїв, шкіри та хутра, ювелірних прикрас; бари, кафе, кафетерії (з продажем тютюнових виробів, алкогольних чи слабоалкогольних напоїв)

2

7. Продаж тютюновихвиробів (тютюну,шкіри та хутра, ювелірних прикрас)

2,2

8. Продаж пива

1,6

9. Надання населенню побутових послуг (крім перукарських)

0,5

8. Надання населенню побутових послуг (крім перукарських)

0,5

10. Пункти приймання вторинної сировини

0,1

9. Пункти приймання вторинної сировини

0,1

11. Туристичні інформаційні центри (продаж виключно товарів туристичного напрямку)

0,1

10. Туристичні інформаційні центри (продаж виключно товарів туристичного напрямку)

0,1

12. Продаж хлібобулочних та молочних виробів

0,5

11. Продаж хлібобулочних та молочних виробів

0,5

13. Інше функціональне використання

1,5

12. Інше функціональне використання

1,5

14. Засоби пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі (без продажу тютюнових виробів, пива, алкогольних чи слабоалкогольних напоїв)

1

13. Засоби пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі (без продажу тютюнових виробів, пива, алкогольних чи слабоалкогольних напоїв)

1

15. Об'єкти сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі (без продажу тютюнових виробів, пива, алкогольних чи слабоалкогольних напоїв)

1

14. Об'єкти сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі (без продажу тютюнових виробів, пива, алкогольних чи слабоалкогольних напоїв)

1

16. Майданчики для харчування біля закладів ресторанного господарства

1,3

15. Майданчики для харчування біля закладів ресторанного господарства

1,3


Пояснювальна записка

1. Обґрунтування необхідності прийняття рішення.

На даний час ситуація в Україні, у зв’язку з соціально-економічною кризою, високим рівнем безробіття та масовими скороченнями робочих місць, характеризується високим рівнем споживання алкоголю та пива, що в результаті призводить до збільшення негативних соціальних наслідків та становить пряму загрозу здоров’ю населення. Саме тому існує нагальна необхідність вжиття заходів, спрямованих на подолання зазначеної соціальної проблеми.

Одним з профілактичних заходів є впорядкування обігу алкогольних напоїв, слабоалкогольних напоїв, пива та тютюнових виробів серед населення.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 30 липня 1996 року №854 «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями»із внесеними змінами від 11.12.2013 № 924роздрібна торгівля алкогольними напоями здійснюється через спеціалізовані підприємства, в тому числі фірмові, спеціалізовані відділи (секції) підприємств з універсальним асортиментом продовольчих товарів, а також заклади ресторанного господарства.

Згідно з абзацом 7 статті 15-3 Закону України «Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" забороняється продаж алкогольних напоїв та тютюнових виробів: - в інших місцях, визначених органами місцевого самоврядування.

Враховуючи наведене вище, а також чисельні звернення мешканців міста Києва щодо упорядкування торгівлі алкогольними та слабоалкогольними напоями у тимчасових спорудах, виникає необхідність прийняття цього рішення.

2. Мета та завдання прийняття рішення.

Метою прийняття цього проекту рішення є впорядкування правових відносин суб’єктів господарювання – власників тимчасових спорудторговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення шляхом внесення змін у додаток 3 до рішення Київської міської ради від 24 лютого 2011 року № 56/5443, а також наповнення бюджету м. Києва та розвитку підприємництва.

3. Загальна характеристика та основні положення проекту рішення.

Проект рішення передбачає внесення змін у додаток 3 до рішення Київської міської ради від 24 лютого 2011 року № 56/5443 «Про затвердження Порядку визначення обсягів пайової участі (внеску) власників тимчасових споруд (малих архітектурних форм) в утриманні об'єктів благоустрою м. Києва та внесення змін до деяких рішень Київської міської ради» (із змінами та доповненнями).

4. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання.

Дана сфера правовідносин регулюється Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про столицю України - місто-герой Київ», «Про благоустрій населених пунктів»,«Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів",Правилами благоустрою міста Києва, затверджених рішенням Київської міської ради від 25.12.2008 року № 1051/1051(із змінами та доповненнями), постановою Кабінету Міністрів України від 30 липня 1996 року №854 «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями»

(із змінами та доповненнями).

5. Фінансово-економічне обґрунтування.

Прийняття та реалізація цього проекту рішення не впливає на показники бюджету міста Києва.

6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття рішення

Прийняття та реалізація цього проекту рішення дозволить впорядкувати правові відносини суб’єктів господарювання, а також зменшити доступність продажу алкогольних напоїв та зменшить рівень їх споживання населенням, особливо молоддю та неповнолітніми особами, що сприятиме зростанню позитивного впливу на суспільство, а саме знизить рівень злочинності (в тому числі дозволить зменшити фактичну кількість правопорушень та злочинів в м.Києві, скоєних у стані алкогольного сп’яніння); знизить рівень захворюваності та смертності, збільшить тривалість життя населення, забезпечить гідне ставлення до здоров’я людини, як до найвищої соціальної цінності, а також сприятиме популяризації здорового способу життя серед населення; дотриманню громадського правопорядку; реалізації державної політики щодо попередження вживання серед населення алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива; підвищенню культури споживання алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива.

Доповідач проекту рішення на пленарному засіданні Київської міської ради – депутат Київської міської ради Михайленко Владислав Олегович.


Аналіз регуляторного впливу

Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення Київської міської ради «Про внесення змін у додаток 3 до рішення Київської міської ради від 24 лютого 2011 року №56/5443 «Про затвердження Порядку визначення обсягів пайової участі (внеску) власників тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, власників (користувачів) майданчиків для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства в утриманні об'єктів благоустрою м. Києва та внесення змін до деяких рішень Київської міської ради» підготовлений відповідно до вимог ЗаконуУкраїни «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»,Методики проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта» (із змінами від 16.12.2015 № 1151) та з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань впродовж одного місяця.

І. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

Останнім часом на адресу Київської міської ради та виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) надходить значна кількість звернень від громадян, громадських організацій, правоохоронних органів та установ освіти з приводу необхідності вжиття заходів по обмеженню продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів в роздрібній торговельній мережі міста та недопущенню розповсюдження алкоголізму, особливо серед неповнолітніх та молоді.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 30 липня 1996 року №854 «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями» із внесеними змінами від 11.12.2013 № 924 роздрібна торгівля алкогольними напоями здійснюється через спеціалізовані підприємства, в тому числі фірмові, спеціалізовані відділи (секції) підприємств з універсальним асортиментом продовольчих товарів, а також заклади ресторанного господарства.

Згідно з абзацом 7 статті 15-3 Закону України «Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" забороняється продаж алкогольних напоїв та тютюнових виробів: - в інших місцях, визначених органами місцевого самоврядування.

Проте, роздрібна торгівля алкогольними напоями регулюється Законом України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (далі – Закон). Відповідно до Закону роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) може здійснюватися суб’єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензії – спеціального дозволу – документа державного зразка, який засвідчує право суб’єкта господарювання на провадження одного із зазначених у Законі видів діяльності протягом визначеного строку.

У місті Києві ліцензія на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями видається уповноваженим Кабінетом Міністрів України органом виконавчої влади – Головним управлінням Державної фіскальної служби у м. Києві. Відповідно до статті 15 Закону ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного письмового розпорядження на підставі: заяви суб’єкта господарювання; рішення про скасування державної реєстрації суб’єкта господарювання; несплати чергового платежу за ліцензію протягом 30 календарних днів від моменту призупинення ліцензії; рішення суду про встановлення факту незаконного використання суб’єктом господарювання марок акцизного податку (стосовно імпортерів); рішення суду про встановлення факту торгівлі суб’єктом господарювання алкогольними напоями або тютюновими виробами без марок акцизного податку; рішення суду про встановлення факту переміщення суб’єктом господарювання алкогольних напоїв або тютюнових виробів поза митним контролем; порушення вимог статті 15-3 цього Закону щодо продажу алкогольних напоїв, тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років або у невизначених для цього місцях.

Ліцензія анулюється та вважається недійсною з моменту одержання суб’єктом господарювання письмового розпорядження про її анулювання.

Статтею 15-3 Закону також визначено, що продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці дозволяється тільки суб’єктам господарювання громадського харчування та спеціалізованим відділам, що мають статус суб’єктів господарювання громадського харчування, підприємств з універсальним асортиментом товарів.

Відповідно до Закону сільські, селищні та міські ради в межах відповідної адміністративної території можуть заборонити або обмежити споживання та продаж пива (крім пива у пластиковій тарі), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та куріння тютюнових виробів на час проведення масових заходів (статті 15-2, 15-3 Закону).

З січня 2010 року органи місцевого самоврядування позбавлені права додатково визначати місця, де забороняється продаж алкогольних напоїв та тютюнових виробів, окрім місць проведення масових заходів (Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обмеження споживання і продажу пива та слабоалкогольних напоїв»).

Слід зазначити, що частиною 3 статті 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що органи місцевого самоврядування діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Статтею 23 Господарського кодексу України встановлено, що органи місцевого самоврядування здійснюють свої повноваження щодо суб’єктів господарювання виключно в межах, визначених Конституцією України, законами про місцеве самоврядування та іншими законами, що передбачають особливості здійснення місцевого самоврядування в містах Києві та Севастополі, іншими законами.

З огляду на викладене та з метоюзабезпечення прав та законних інтересів громадян, а також реалізації у місті Києві державної політики щодо попередження вживання серед населення алкогольних напоїв, слабоалкогольних напоїв і пива, визнання здоров’я людини найвищою соціальною цінністю та врегулювання правових відносин суб’єктів господарювання – власниківтимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення на території м. Києва, а також відповідно до статті 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статті 22 Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ», Закону України «Про благоустрій населених пунктів», «Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", Постанови Кабінету Міністрів України від 30 липня 1996 року №854 «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями»(із внесеними змінами від 11.12.2013 № 924),Правил благоустрою міста Києва, затверджених рішенням Київської міської ради від 25.12.2008 № 1051/1051(із змінами та доповненнями) розроблено проект рішення Київської міської ради«Про внесення змін у додаток 3 до рішення Київської міської ради від 24 лютого 2011 року №56/5443» ( далі –проект рішення).

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 30 липня 1996 року №854 «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями» із внесеними змінами від 11.12.2013 № 924 роздрібна торгівля алкогольними напоями здійснюється через спеціалізовані підприємства, в тому числі фірмові, спеціалізовані відділи (секції) підприємств з універсальним асортиментом продовольчих товарів, а також заклади ресторанного господарства.

Згідно з абзацом 7 статті 15-3 Закону України «Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" забороняється продаж алкогольних напоїв та тютюнових виробів: - в інших місцях, визначених органами місцевого самоврядування.

Таким чином, проблема – необхідність впорядкування обігу алкогольних напоїв, слабоалкогольних напоїв та пива на території міста Києва в тимчасових спорудах.

Основні групи (підгрупи), на які справляється вплив при підготовці проекту рішення:

 

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

+

 

Держава

+

 

Суб’єкти господарювання,

+

 

у тому числі суб’єкти малого підприємництва

+

 

 

Проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів, оскільки у попередні роки Київською міською радою приймалися відповідні рішення, які сприяли частковому вирішенню проблеми, але в результаті внесення змін до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» відповідні рішення Київської міської ради або втрачали чинність, або скасовані на виконання протесту заступника прокурора міста Києва та постанови Окружного адміністративного суду міста Києва.

Проблема не може бути розв’язана за допомогою діючих регуляторних актів у зв’язку з їх відсутністю.

ІІ. Цілі державного регулювання

Шляхом державного регулювання пропонується розв’язати проблему щодо необхідності впорядкування обігу алкогольних напоїв, слабоалкогольних напоїв та пива на території міста Києва в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Головною ціллю є впорядкування правових відносин суб’єктів господарювання – власників тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення шляхом внесення змін до проекту рішення Київської міської ради «Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 24 лютого 2011 року №56/5443 «Про затвердження Порядку визначення обсягів пайової участі (внеску) власників тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, власників (користувачів) майданчиків для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства в утриманні об'єктів благоустрою м. Києва та внесення змін до деяких рішень Київської міської ради», в частині внесення змін у додаток 3 до цього рішення.

ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей

1.Визначення альтернативних способів

 

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Збереження чинного регулювання
(Альтернатива 1)

 

Є неприйнятним, оскільки щороку збільшується доступність продажу алкогольних напоїв та пива і відповідно збільшується рівень його споживання населенням, особливо молоддю та неповнолітніми особами.

Сумна статистика підтверджується результатами соціологічного опитування «Куріння, вживання алкоголю та наркотичних речовин серед підлітків, які навчаються: поширення й тенденції в Україні», проведеного ГО «Український інститут соціальних досліджень імені Олександра Яременка» у 2015 році в рамках міжнародного проекту «Європейське опитування учнів щодо вживання алкоголю та інших наркотичних речовин».

Дослідження показало, що 83,4% учнів вживали будь-які напої хоча б один раз впродовж життя. У віці 15 років цей показник становить 78,4%, а у віці 16 та 17 років наближається до 85%.

Найпоширенішим напоєм, який вживали учні 1-2 рази впродовж останнього місяця (стаття опублікована в інтернеті 23.09.2016), є вино (26,6%). Також поширеним є вживання пива (20%) та слабоалкогольних напоїв (18%). 11% учнів зазначили, що почали вживати міцні алкогольні напої у віці 15 років. При цьому вік першого сп’яніння підлітків у динаміці залишається незмінним і становить 15 років. Крім того, 34,5% учнів вказали на те, що їм «легко» або «дуже легко» придбати алкогольні напої.

Найбільш доступними виявилися слабоалкогольні напої (їх вказали 51,5% опитаних) та пиво (59,5%).

Прийняття відповідного нормативно-правового акта на загальнодержавному рівні
(Альтернатива 2)

 

Вирішити існуючу проблему можливо шляхом прийняття відповідного нормативно-правового акта на загальнодержавному рівні, а саме шляхом внесення змін до законів України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» та «Про місцеве самоврядування в Україні».

За ініціативою Київської міської ради та її виконавчого органу у Верховній Раді України зареєстровано 2 законопроекти,які регулюють питання щодо заборони реалізації алкогольних напоїв в нічний час та наділення повноваженнями місцевих рад в межах відповідної території щодо визначення місця торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами.

Однак, понад 2-х років вони так і залишаються законопроектами і не виносилися для розгляду.

Тому, обраний альтернативний варіант є доцільним, але він не надає можливості швидко вирішити існуючу проблему.

Обраний спосіб (Альтернатива 3)

 

Прийняття проекту рішення Київської міської ради «Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 24 лютого 2011 року №56/5443 «Про затвердження Порядку визначення обсягів пайової участі (внеску) власників тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, власників (користувачів) майданчиків для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства в утриманні об'єктів благоустрою м. Києва та внесення змін до деяких рішень Київської міської ради», в частині внесення змін у додаток 3 до Порядку визначення обсягів Пайової участі (внеску) власників ТС, засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, власників (користувачів) майданчиків для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства в утриманні об’єктів благоустрою міста Києва, дозволить вирішити існуючу проблему на території міста Києва.

 

 

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Не передбачаються

Залишається високий рівень споживання алкоголю та пива, що в результаті призведе до збільшення негативних соціальних наслідків та становитиме пряму загрозу здоров’ю населення, а також збільшення злочинності.

Альтернатива 2

Вирішення проблеми на законодавчому рівні

Не передбачаються

Альтернатива 3

Реалізація владних повноважень, дієвий та прозорий механізм вирішення існуючої проблеми

Не передбачаються

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Доступне придбання алкогольних, слабоалкогольних напоїв і пива в тимчасових спорудах торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення (біля дому, на зупинках громадського транспорту тощо)

Залишається високий рівень споживання алкоголю та пива, що в результаті призведе до збільшення негативних соціальних наслідків та становитиме пряму загрозу здоров’ю населення, а також збільшення злочинності.

Альтернатива 2

Вирішення проблеми на території України

Не передбачаються

Альтернатива 3

Зменшення на території міста Києва: - кількості людей у стадії алкогольного сп’яніння;

- рівня злочинності;

- споживання слабоалкогольних напоїв та пива серед молоді.

Збільшить тривалість життя населення, забезпечить гідне ставлення до здоров’я, а також підвищить рівень культури споживання алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива.

Не передбачаються

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

 

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

-

-

 

528

 

5972

 

6500

 

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

-

-

8,1

91,9

100%

 

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Продаж алкогольних, слабоалкогольних напоїв і пива в тимчасових спорудах торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення

Не передбачаються

Альтернатива 2

Не передбачаються

Приведення своєї діяльності відповідно до вимог законодавства

Альтернатива 3

Суттєве зменшення коефіцієнтуфункціонального призначення (Кф) при укладанні договору щодо пайової участі в утриманні об’єкта благоустрою, відповідно до Порядку визначення обсягів пайової участі (внеску) власників тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, власників (користувачів) майданчиків для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства в утриманні об’єктів благоустрою міста Києва

Можливий пошук торгового місця в стаціонарних об’єктах та його облаштування, але тільки для тих суб’єктів господарювання, які здійснюють продаж алкогольних, слабоалкогольних напоїв і пива в тимчасових спорудах торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення

 

Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці «Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок регуляторного акта»)

 

Сумарні витрати за альтернативами

Сума витрат, гривень

Альтернатива 1

Обчислити неможливо (альтернатива не відповідає вимогам чинного законодавства)

Альтернатива 2

Обчислити неможливо (альтернатива не відповідає вимогам чинного законодавства)

Альтернатива 3

 Не передбачається витрат для суб’єктів великого і середнього підприємництва (отримувачів послуг)

 

 

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Єдиним способом розв’язання вищезазначеної проблеми, що відповідає потребам та забезпечує поступове досягнення встановлених цілей, є видання зазначеного регуляторного акту.

Обраний спосіб відповідає діючому законодавству, зокрема, статті 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статті 22 Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ», Закону України «Про благоустрій населених пунктів», Правил благоустрою міста Києва, затверджених рішенням Київської міської ради від 25.12.2008 № 1051/1051(із змінами та доповненнями).

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

1

Оскільки визначена проблема продовжує існувати і не може бути розв’язана

Альтернатива 2

2

Визначена проблема може бути розв’язана, але протягом тривалого часу

Альтернатива 3

4

Оптимальний варіант збалансування інтересів держави, громадян (мешканців та гостей міста Києва) та суб’єктів господарювання

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 1

Доступне придбання та продаж алкогольних, слабоалкогольних напоїв і пива в тимчасових спорудах торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення

Залишається високий рівень споживання алкоголю та пива, що в результаті призведе до збільшення негативних соціальних наслідків та становитиме пряму загрозу здоров’ю населення, а також збільшення злочинності.

Визначена проблема продовжує існувати і не може бути розв’язана, не враховує інтереси жодної із сторін

Альтернатива 2

Вирішення проблеми на території України

Приведення своєї діяльності відповідно до вимог законодавства

Визначена проблема може бути розв’язана, але протягом тривалого часу

Альтернатива 3

Забезпечено баланс інтересів держави, громадян (мешканців та гостей міста Києва) та суб’єктів господарювання

Можливий пошук торгового місця в стаціонарних об’єктах та його облаштування, але тільки для тих суб’єктів господарювання, які здійснюють продаж алкогольних, слабоалкогольних напоїв і пива в тимчасових спорудах торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення

Досягнення цілі прийняття регуляторного акта, а також реалізація належним чином владних повноважень, оптимальне врахування інтересів кожної із сторін

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи / причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1

Аргументи для переваги відсутні

Відсутні.

Альтернатива 2

Аргументи для переваги відсутні. Причина для відмови від цієї альтернативи полягає в тому, що не надає можливості швидко вирішити існуючу проблему.

Відсутні.

Альтернатива 3

Причини для відмови відсутні. Обрана альтернатива є найбільш раціональним варіантом врахування інтересів всіх основних груп, на яких проблема справляє вплив.

У разі зміни зовнішніх факторів (прийняття Верховною Радою України відповідного законодавства, яке регулюєпорушене питання), відповідний регуляторний акт може бути переглянутий

 

Обраний спосіб відповідає вимогам діючого законодавства, а також дозволить впорядкувати правові відносини між Київською міською радою та її виконавчого органу з суб’єктами господарювання (власниками тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення) із врахуванням інтересів всіх основних груп, на яких проблема справляє вплив.Видання запропонованого регуляторного акта забезпечить досягнення встановлених цілей, починаючи з дня набрання ним чинності.

V. Механізм та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Для розв’язання проблеми пропонується прийняття запропонованого проекту регуляторного акта, який передбачає внесення змін у додаток 3 до Порядку визначення обсягів Пайової участі (внеску) власників ТС, засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, власників (користувачів) майданчиків для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства в утриманні об’єктів благоустрою міста Києва, затвердженого рішенням Київської міської ради від 24 лютого 2011 року № 56/5443, а саме:

 

Поточна редакція

Запропонована редакція

Функціональне використання тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, збірно-розбірних гаражів

Кф

Функціональне використання тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, збірно-розбірних гаражів

Кф

Продаж продуктів та товарів широкого вжитку (продовольчих та непродовольчих товарів; іграшок та товарів для дітей, книг, зоологічних товарів, квітів та садово-городнього інвентарю; поліграфічної продукції та канцелярії, інших товарів широкого вжитку та непродовольчих товарів; бари, кафе, кафетерії (без продажу тютюнових виробів, алкогольних чи слабоалкогольних напоїв)

 

1,3

Продаж продуктів та товарів широкого вжитку (продовольчих та непродовольчих товарів; іграшок та товарів для дітей, книг, зоологічних товарів, квітів та садово-городнього інвентарю; поліграфічної продукції та канцелярії, інших товарів широкого вжитку та непродовольчих товарів)

 

0,8

Продаж тютюнових та алкогольних виробів. Продаж тютюнових виробів, алкогольних та слабоалкогольних напоїв, шкіри та хутра, ювелірних прикрас; бари, кафе, кафетерії (з продажем тютюнових виробів, алкогольних чи слабоалкогольних напоїв)

 

2

Продаж тютюнових виробів (тютюну, шкіри та хутра, ювелірних прикрас)

 

2,2

Продаж пива

1,6

 

Відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» проект регуляторного акта–рішення Київської міської ради «Про внесення змін у додаток 3 до Порядку визначення обсягів Пайової участі (внеску) власників ТС, засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, власників (користувачів) майданчиків для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства в утриманні об’єктів благоустрою міста Києва, затвердженого рішенням Київської міської ради від 24 лютого 2011 року № 56/5443», повідомлення про його оприлюднення та аналіз регуляторного впливу до нього розміщені на офіційному сайті Київської міської державної адміністрації (www.kievcity.gov.ua) в розділі «Регуляторна діяльність» для обговорення та отримання пропозицій та зауважень від зацікавлених фізичних та юридичних осіб протягом одногомісяця.

VІ. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Виконання вимог запропонованого проекту регуляторного акта не потребує додаткових витрат з бюджету міста Києва.

Враховуючи те, що питома вага суб’єктів малого підприємництва (малих та мікропідприємств разом) у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється регулювання, перевищує 10% проведено розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва.

Узагальнені результати оцінки очікуваних вигод та витрат, які понесуть зацікавлені сторони при виконанні вимог регуляторного акту, наведені в таблиці.

Тест малого підприємництва (М-тест) додається.

VІІ.Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Термін дії регуляторного акту не обмежений у часі.

Зміна терміну дії акта можлива в разі зміни правових актів, на вимогах яких базується проект.

Регуляторний акт набирає чинності з моменту його прийняття, крім випадків, передбачених частиною першою статті 44 Регламенту Київської міської ради.

VІІІ. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Прогнозовані показники результативності регуляторного акта:

  • розмір надходжень до бюджету міста Києва, що пов’язані з дією акта;
  • кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія акта;
  • кількість звернень до Київської міської ради та її виконавчого органу.

ІХ. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися розробником регуляторного актавідповідно до вимог статті 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», та Методики відстеження результативності регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта» (із змінами від 16.12.2015 № 1151).

Базове відстеження результативності буде проведено до дня набрання чинності запропонованого регуляторного акта, повторне відстеження – через рік з дня набрання чинності, але не пізніше двох років з дня набрання чинності регуляторного акта, за результатами якого можна здійснювати порівняння показників базового та повторного відстеження.

Періодичне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

Цільові групи, які залучатимуться для проведення відстеження – суб’єкти господарювання, які задіяні у реалізації регуляторного акта.

 

Перейти до спискуВерсiя для друку