Проект розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про затвердження Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення міста Києва»

Повідомлення про оприлюднення

Відповідно до статей 9, 13 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань, Департамент житлово-комунальної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) повідомляє про оприлюднення проекту розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про затвердження Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення міста Києва».

Проект розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про затвердження Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення міста Києва» розроблено відповідно до статті 13-1 Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення» та з урахуванням вимог правил приймання стічних вод та порядку визначення розміру плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод до систем централізованого водовідведення, затверджених центральним органом виконавчої влади.

Метою проекту розпорядження є виконання вимог Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення» шляхом затвердження Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення міста Києва.

Головний розробник проекту: Департамент житлово-комунальної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Проект розпорядження розміщений у мережі Інтернет на офіційному веб-порталі Київської міської державної адміністрації www.kievcity.gov.ua у розділі «Регуляторна діяльність».

Зауваження та пропозиції приймаються протягом 1 місяця з дня оприлюднення:

  • у письмовому вигляді за адресою: 01001, м. Київ, вул. Велика Житомирська, 15а Департамент житлово-комунальної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), тел. (044) 279-29-21 або на електронну адресу [email protected];
  • у письмовому вигляді за адресою: 01011, м. Київ-11, вул. Арсенальна, 9/11 Державна регуляторна служба України, тел. (044) 285-05-55 або на електронну адресу [email protected].

Проект

Відповідно до абзацу п’ятого статті 13 Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення», статей 30, 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статей 1, 2, 35, 38, 39, 42, 44, 70, 95, 99, 110, 111 Водного кодексу України, статей 1-3, 5, 15, 31 – 34, 39 – 41, 47, 68 – 70 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» та з метою запобігання порушенням у роботі мереж і споруд централізованого водовідведення міста Києва, підвищення ефективності роботи цих споруд і безпеки їх експлуатації та забезпечення охорони навколишнього середовища від забруднення скидами стічних вод:

1. Затвердити Правила приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення міста Києва, що додається.

2. Визнати таким, що втратило чинність, розпорядження Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 12.10.2011 № 1879 «Про затвердження Правил приймання стічних вод абонентів у систему каналізації міста Києва», зареєстроване в Головному управлінні юстиції у місті Києві 17.10.2011 за № 44/903.

3. Розпорядження набирає чинності з моменту його оприлюднення.

4. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступників голови Київської міської державної адміністрації згідно з розподілом обов’язків.

Голова                                              В. Кличко


Аналіз регуляторного впливу

1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом прийняття регуляторного акта.

У місті Києві трапляються випадки скидання до міських систем централізованого водовідведення стічних вод із вмістом жирів, нафтопродуктів, сміття, піску, смоли, шкідливих речовин та агресивних хімічних сполук, а також інших заборонених до скидання в міську каналізацію речовин, які руйнують каналізаційні мережі та порушують технологічні регламенти роботи очисних споруд Бортницької станції аерації.

За 2017 рік виявлена така кількість перевищень допустимих концентрацій забруднюючих речовин в стічних водах:

№ з/п

Показники якості стічних вод

Кількість виявлених перевищень

1

Завислі речовини

389

2

Азот амонійний

1199

3

Фосфати

1228

4

Хімічне споживання кисню (ХСК)

746

5

Хлориди

87

6

Жири

104

7

АПАР

7

8

Нафтопродукти

19

 

Одним з показників, по якому виявлено найбільше перевищень допустимих концентрацій забруднюючих речовин є фосфати. Потрапляючи разом з стічними водами в річки та водойми вони стають відмінним живильним середовищем для водоростей, які починають буйно рости та цвісти поглинаючи кисень, який необхідний для риби, раків та інших мешканців, забруднюючи водойми продуктами життєдіяльності. Через надлишок фосфатів у водоймах змінюється хімічний склад води.

Найбільшу санітарну небезпеку представляють забруднення органічного походження (залишки овочів, фруктів, злаків, паперу, фізіологічні виділення людей і тварин, залишки м'язових і жирових тканин тварин, клейові речовини, жири). Органічні забруднення стічних вод є сприятливим середовищем для розвитку різноманітних мікроорганізмів і бактерій, які складають так зване біологічне і бактеріальне забруднення стічних вод і зумовлюють їх епідемічну небезпеку.

В значній мірі нафтопродукти та аніонних поверхнево-активних речовин (АПАР) поступають в поверхневі водні об'єкти (річки і водосховища) з недостатньо очищеними промисловими стічними водами. Присутність у воді АПАР та нафтопродуктів призводить до зниження вмісту розчиненого у воді кисню за рахунок його витрат на окислення вказаних речовин. АПАР спричинює утворення стійкої піни, яка погіршує аерацію води та гальмує процеси самоочищення. При певних концентраціях АПАР стимулюються розмноження сапрофітних бактерій, кишкової палички.

Наявність великої кількості завислих речовин та жирів у стічних водах призводить до перевантаження пропускної спроможності каналізаційної мережі та очисних споруд.

Проект регуляторного акта розроблено з метою удосконалення правових та економічних засад діяльності у сфері централізованого водовідведення в місті Києві - одній з найважливіших сфер для забезпечення життєдіяльності населення столиці України та недопущення забруднення навколишнього природного середовища внаслідок неупорядкованого відведення стічних вод від промислових підприємств та об’єктів господарської діяльності.

Завданням проекту розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) є встановлення споживачам нормативів скиду стічних вод, спрямовані на запобігання порушення у роботі мереж і споруд каналізації, підвищення ефективності роботи цих споруд і безпеки їх експлуатації та забезпечення охорони навколишнього природного середовища від забруднення скидами стічних вод споживачами.

Серед основних завдань є удосконалення базової термінології, забезпечення виконання зобов’язань та реалізації прав учасників правовідносин у сфері централізованого водовідведення, реалізація принципів державної політики щодо додержання єдиних правил, норм і стандартів усіма суб'єктами відносин у сфері питного водопостачання та водовідведення, невідворотності відповідальності у разі порушення законодавства.

До 21 травня 2017 року приймання стічних вод від підприємств, установ, організацій до системи централізованого водовідведення здійснювалось відповідно до Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України, затверджених наказом Держбуду від 19.02.2002 р. № 37, зареєстрованих в Мін'юсті 26.04.2002 за № 403/6691 (далі – Правила).

Пунктом 8 розпорядження Кабінету Міністрів України «Про скасування деяких наказів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади» від 10.03.2017 № 166 зазначені Правила скасовані.

Після скасування існуючих державних Правил втрачено правові підстави для існування місцевих правил приймання стічних вод у систему каналізації населеного пункту, у яких установлюються допустимі концентрації для кожної забруднюючої речовини, що можуть скидатися суб’єктами господарювання в систему каналізації, а також відображаються місцеві особливості приймання стічних вод цих підприємств у міську каналізацію.

Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 01.12.2017 № 316 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 15.01.2018 за № 56/31508 затверджено Правила приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення та Порядок визначення розміру плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод до систем централізованого водовідведення.

Відповідно до статті 13-1 Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення» місцеві правила розробляються на підставі та з урахуванням вимог правил приймання стічних вод та порядку визначення розміру плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод до систем централізованого водовідведення, затверджених центральним органом виконавчої влади.

Проблема, яку пропонується врегулювати в результаті прийняття регуляторного акта, не може бути вирішена ринковими механізмами в наслідок безвідповідального перевищення вимог щодо режиму, кількісного та якісного складу стічних вод, які споживач скидає до системи централізованого водовідведення і саме тому виникла нагальна необхідність виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації) прийняти розпорядження, яким визначається реалізація прав, обов’язків учасників правовідносин і відповідальність за порушення законодавства у сфері централізованого водовідведення.

Групи (підгрупи), на які проблеми справляє вплив:

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

 

Ні

Держава

Так

 

Суб’єкти господарювання,

Так

 

у тому числі суб’єкти малого підприємництва

Так

 

 

2. Цілі державного регулювання.

Необхідність затвердження Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення міста Києва зумовлена змінами до Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення», внесеними Законом України від 18.05.2017 № 2047-VIII.

Водночас, місцеві правила приймаються на підставі та з урахуванням вимог правил приймання стічних вод і порядку визначення розміру плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод до систем централізованого водовідведення, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, і затверджуються відповідними органами місцевого самоврядування.

3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення визначених цілей.

Проект регуляторного акта передбачає комплексне розв'язання зазначених проблем та досягнення визначених цілей з урахуванням вимог Конституції України, законів, підзаконних нормативно-правових актів, які є базовими у сфері централізованого водопостачання та водовідведення. Виходячи з цих вимог максимально взято до уваги та інтегровано всі наявні альтернативні пропозиції з порушених питань.

1. Визначення альтернативних способів

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

Відповідальність за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють питання водовідведення передбачено лише для споживачів.

Прийняття регуляторного акта

Проектом регуляторного акта передбачено, що виробники та споживачі несуть спільну відповідальність, передбачену чинним законодавством України та умовами договорів.

Прийняття проекту регуляторного акта забезпечить створення належних правових підстав та умов для безпечного й безперебійного функціонування систем централізованого водовідведення та очищення стічних вод.

Крім того, розмір відповідальності споживачів за відмову виділити уповноваженого представника для відбору проб зменшено з Кк=5 до Кк=2.

 

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

відсутні

Загрози екологічному стану довкілля

Прийняття регуляторного акта

1. Реалізація державної політики у сфері водовідведення;

2. Поліпшення екологічного стану та якості природних вод, прискорення процесів самовідновлення.

3. Виконання вимог Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення»

 

відсутні

 

Проект регуляторного акту не стосується прав та обов’язків громадян.

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

Показники

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

1509

2587

1294

-

5390

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

28

48

24

-

100

 

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва

 

відсутні

Орієнтовні розрахунки витрат споживачів, пов’язані з одержанням технічних умов, розроблення та погодження з виробником проектної документації та одержання вимог до скиду стічних вод, облаштуванням каналізаційним випуском з улаштуванням контрольного колодязя складають від 124 800 грн.

Середні розрахунки витрат споживачів, пов’язані з відновленням пропускної здатності трубопроводів та колекторів із залученням технічних засобів складають від 26 600 грн.

Прийняття регуляторного акта для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва

Встановлення кожному конкретному споживачу вимог до скиду стічних вод у систему централізованого водовідведення міста Києва з урахуванням пропускної спроможності та розрахункових проектних показників такої системи

Орієнтовні розрахунки витрат споживачів, пов’язані з одержанням технічних умов, розроблення та погодження з виробником проектної документації та одержання вимог до скиду стічних вод, облаштуванням каналізаційним випуском з улаштуванням контрольного колодязя складають від 124 800 грн.

Середні розрахунки витрат споживачів, пов’язані з відновленням пропускної здатності трубопроводів та колекторів із залученням технічних засобів складають від 26 600 грн.

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін для суб’єктів господарювання малого підприємництва

відсутні

Орієнтовні розрахунки витрат споживачів, пов’язані з одержанням технічних умов, розроблення та погодження з виробником проектної документації та одержання вимог до скиду стічних вод, облаштуванням каналізаційним випуском з улаштуванням контрольного колодязя складають від 8 412 грн.

Середні розрахунки витрат споживачів, пов’язані з відновленням пропускної здатності трубопроводів та колекторів із залученням технічних засобів складають від 2 100 грн.

Прийняття регуляторного акта для суб’єктів господарювання малого підприємництва

Встановлення кожному конкретному споживачу вимог до скиду стічних вод у систему централізованого водовідведення міста Києва з урахуванням пропускної спроможності та розрахункових проектних показників такої системи

Орієнтовні розрахунки витрат споживачів, пов’язані з одержанням технічних умов, розроблення та погодження з виробником проектної документації та одержання вимог до скиду стічних вод, облаштуванням каналізаційним випуском з улаштуванням контрольного колодязя складають від 8 412 грн.

Середні розрахунки витрат споживачів, пов’язані з відновленням пропускної здатності трубопроводів та колекторів із залученням технічних засобів складають від 2 100 грн.

 

Витрати на одного суб’єкта господарювання великого підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта.

Порядковий
номер

Витрати

За перший рік

За п’ять років

1

Витрати на сервісне обслуговування уловлювачів жиру або локальних очисних споруд (у разі наявності), гривень *

2 500

12 500

2

Податки на збори (зміна розміру податків / зборів, виникнення необхідності у сплаті податків / зборів), гривень

Не передбачені

Не передбачені

3

Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень

Не передбачені

Не передбачені

4

Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень / приписів тощо), гривень

Не передбачені

Не передбачені

5

Витрати на отримання адміністративних послуг (систематичний аналіз стічних вод щонайменше 1 раз на квартал), гривень *

2 400

12 000

6

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень

Не передбачені

Не передбачені

7

Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу, гривень

Не передбачені

Не передбачені

8

Прочищення каналізаційної мережі (здійснення та відновлення пропускної здатності трубопроводів та колекторів із залученням технічних засобів), гривень *

20 000

100 000

9

Разом (сума рядків: 1+2+3+4+5+6+7+8), гривень *

24 900

124 500

10

Кількість суб’єктів, на яких буде поширено регулювання, одиниць

1509

1509

11

Сумарні витрати суб’єктів господарювання великого підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10), гривень

37 574 100

150 924 500

* Орієнтовні витрати.

Витрати на одного суб’єкта господарювання середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта.

Порядковий
номер

Витрати

За перший рік

За п’ять років

1

Витрати на сервісне обслуговування уловлювачів жиру або локальних очисних споруд (у разі наявності), гривень *

600

3000

2

Податки на збори (зміна розміру податків / зборів, виникнення необхідності у сплаті податків / зборів), гривень

Не передбачені

Не передбачені

3

Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень

Не передбачені

Не передбачені

4

Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень / приписів тощо), гривень

Не передбачені

Не передбачені

5

Витрати на отримання адміністративних послуг (систематичний аналіз стічних вод щонайменше 1 раз на квартал), гривень *

2 400

12 000

6

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень

Не передбачені

Не передбачені

7

Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу, гривень

Не передбачені

Не передбачені

8

Прочищення каналізаційної мережі (здійснення та відновлення пропускної здатності трубопроводів та колекторів із залученням технічних засобів), гривень *

3 500

17 500

9

Разом (сума рядків: 1+2+3+4+5+6+7+8), гривень *

6 500

32 500

10

Кількість суб’єктів, на яких буде поширено регулювання, одиниць

2587

2587

11

Сумарні витрати суб’єктів господарювання середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10), гривень

16 815 500

84 077 500

* Орієнтовні витрати.

Витрати на одного суб’єкта господарювання майбутнього споживача великого підприємництва, які виникнуть внаслідок дії регуляторного акта.

Порядковий

номер

Витрати

За перший рік

1

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів (у разі необхідності облаштування контрольного колодязю та/або локальні очисні споруди, уловлювачі жиру), гривень *

40 000

2

Податки на збори (зміна розміру податків / зборів, виникнення необхідності у сплаті податків / зборів), гривень

Не передбачені

3

Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень

Не передбачені

4

Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень / приписів тощо), гривень

Не передбачені

5

Витрати на отримання адміністративних послуг (одержання технічних умов, розроблення та погодження з виробником проектної документації та одержання вимог до скиду стічних вод), гривень*

40 000

6

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень

Не передбачені

7

Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу, гривень

Не передбачені

8

Інше, гривень

Не передбачені

9

Разом (сума рядків: 1+2+3+4+5+6+7+8), гривень *

80 000

10

Кількість суб’єктів, на яких буде поширено регулювання, одиниць

1509

11

Сумарні витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10), гривень

120 720 000

* Орієнтовні витрати.

Витрати на одного суб’єкта господарювання майбутнього споживача середнього підприємництва, які виникнуть внаслідок дії регуляторного акта.

Порядковий

номер

Витрати

За перший рік

1

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів (у разі необхідності облаштування контрольного колодязю та/або локальні очисні споруди, уловлювачі жиру), гривень *

20 000

2

Податки на збори (зміна розміру податків / зборів, виникнення необхідності у сплаті податків / зборів), гривень

Не передбачені

3

Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень

Не передбачені

4

Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень / приписів тощо), гривень

Не передбачені

5

Витрати на отримання адміністративних послуг (одержання технічних умов, розроблення та погодження з виробником проектної документації та одержання вимог до скиду стічних вод), гривень*

20 000

6

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень

Не передбачені

7

Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу, гривень

Не передбачені

8

Інше, гривень

Не передбачені

9

Разом (сума рядків: 1+2+3+4+5+6+7+8), гривень *

40 000

10

Кількість суб’єктів, на яких буде поширено регулювання, одиниць

2587

11

Сумарні витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10), гривень

103 480 000

* Орієнтовні витрати.

 

Сумарні витрати за альтернативами на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва

Сума витрат, гривень/рік

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

151 400

Прийняття регуляторного акта

151 400

 

4. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей.

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

 

1

У разі залишення існуючої на даний момент ситуації без змін не буде забезпечено досягнення вимог правил приймання стічних вод і порядку визначення розміру плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод до систем централізованого водовідведення, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства

Прийняття регуляторного акта

 

4

Прийняття проекту регуляторного акта забезпечить створення належних правових підстав та умов для безпечного й безперебійного функціонування систем централізованого водовідведення та очищення стічних вод населених, вимог Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення», охорона каналізаційних мереж і споруд, спільну відповідальність (виробника та споживачів), передбачену чинним законодавством України, зменшення розміру відповідальності споживачів за відмову виділити уповноваженого представника для відбору проб стічних вод.

 

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

 

Відсутні

 

Орієнтовні розрахунки витрат споживачів, пов’язані з одержанням технічних умов, розроблення та погодження з виробником проектної документації та одержання вимог до скиду стічних вод, облаштуванням каналізаційним випуском з улаштуванням контрольного колодязя складають від 133 212 грн.

Середні розрахунки витрат споживачів, пов’язані з відновленням пропускної здатності трубопроводів та колекторів із залученням технічних засобів складають від 28 700 грн.

У разі залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

Прийняття регуляторного акта

1. Реалізація державної політики у сфері водовідведення.

2. Поліпшення екологічного стану та якості природних вод, прискорення процесів самовідновлення.

3. Виконання вимог Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення».

 

Орієнтовні розрахунки витрат споживачів, пов’язані з одержанням технічних умов, розроблення та погодження з виробником проектної документації та одержання вимог до скиду стічних вод, облаштуванням каналізаційним випуском з улаштуванням контрольного колодязя складають від 133 212 грн.

Середні розрахунки витрат споживачів, пов’язані з відновленням пропускної здатності трубопроводів та колекторів із залученням технічних засобів складають від 28 700 грн.

У разі прийняття регуляторного акта буде досягнуто реалізацію державної політики у сфері водопровідно-

каналізаційного господарства; удосконалення нормативно-правової бази; створення умов для попередження порушень у роботі систем централізованого водовідведення та очищення стічних вод, підвищення ефективності роботи

та забезпечення належної експлуатації систем

водовідведення, а також охорони навколишнього природного середовища від забруднення скидами

стічних вод, що в свою чергу є гарантуванням безпеки життя і здоров’я людини.

 

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи / причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

Прогалина у законодавстві, яка виникла після скасування Правил, призведе до неконтрольованого скиду промисловими підприємствами забруднюючих речовин (у тому рахунку і особливо токсичних рідких відходів – кислотних, лужних, нафтопродуктів, токсичної органіки, які зараз вивозяться на спеціальні полігони та там знезаражуються), що в свою чергу може викликати загрозу виникнення екологічної катастрофи.

Зовнішні чинники на дію регуляторного акта у разі залишення існуючої на даний момент ситуації без змін відсутні

Прийняття регуляторного акта

У разі прийняття регуляторного акта, для міста вигода полягатиме в створенні умов для попередження порушень у роботі систем централізованого водовідведення та очищення стічних вод, підвищення ефективності роботи та забезпечення належної експлуатації систем водовідведення, а також охорони навколишнього природного середовища від забруднення скидами стічних вод, що в свою чергу є гарантуванням безпеки життя

і здоров’я людини. Тому обраним альтернативним способом вирішення проблеми є розроблення регуляторного акта

Зовнішні чинники на дію регуляторного акта відсутні

 

5. Механізми та заходи, що пропонуються для розв’язання проблеми.

Проектом регуляторного акту визначаються права та обов'язки споживачів та виробників послуг з централізованого водовідведення, врегульовуються і питання відповідальності за порушення вимог законодавства, а також затвердження Порядку визначення розміру плати за скид стічних вод до систем централізованого водовідведення при порушенні вимог щодо якості і режиму їх скидання.

Укладання відповідних договорів між суб’єктами господарювання та підприємствами водопровідно-каналізаційного господарства.

Встановлення терміну на реалізацію заходів з якості доведення стічних вод для суб’єктів господарювання, які в супереч діючому законодавству не мають локальних очисних споруд та встановлення розміру додаткової оплати за приймання понаднормативне забруднених стоків до системи централізованого водовідведення при порушенні вимог щодо якості режиму їх скидання.

6. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги.

Впровадження вимог регуляторного акта місцевим органом виконавчої влади не потребуватиме додаткових витрат з відповідного бюджету, оскільки здійснюватиметься в межах видатків, передбачених на відповідний бюджетний період.

Місцеве регулювання не передбачає утворення нового органу виконавчої влади (або нового структурного підрозділу діючого органу).

Здійснено розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання(Додаток 4 (Тест малого підприємництва) до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта), додається.

Здійснено розрахунок витрат на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва.

Досягнення цілей не передбачає додаткових організаційних заходів.

Прийняття акту не призведе до неочікуваних результатів і не потребуватиме додаткових витрат з міського бюджету.

Можлива шкода у разі очікуваних наслідків дії акта не прогнозується.

7. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Термін дії регуляторного акта не обмежено відповідно до статті 13-1 Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення». Місцеві правила розробляються на підставі та з урахуванням вимог правил приймання стічних вод та порядку визначення розміру плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод до систем централізованого водовідведення, затверджених центральним органом виконавчої влади.

8. Визначення показників результативності дії регуляторного акта.

1. Обсяги водовідведення;

2. Кількість забруднюючих речовин в стічних водах, а саме:

№ з/п

Показники якості стічних вод

Кількість виявлених перевищень

1

Завислі речовини

 

2

Азот амонійний

 

3

Фосфати

 

4

Хімічне споживання кисню (ХСК)

 

5

Хлориди

 

6

Жири

 

7

АПАР

 

8

Нафтопродукти

 

 

3. Кількість споживачів які перебувають на обліку та на яких поширюється дія Правил

9. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта.

Базове, повторне та періодичне відстеження результативності цього розпорядження будуть здійснюватися у строки та у спосіб, що визначені ст. 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Методикою проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308.

Відстеження результативності дії регуляторного акта здійснюватиметься місцевим органом виконавчої влади за допомогою статистичного методу шляхом аналізу даних, отриманих від ПрАТ «АК «Київводоканал».

*****

ТЕСТ
малого підприємництва (М-Тест)

1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання.

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з 11.12.2017 по 10.01.2018

Порядковий номер

Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо)

Кількість учасників консультацій, осіб

Основні результати консультацій (опис)

1

Опитування суб’єктів господарювання

5

Надано пропозиції щодо необхідності періодичного виконання робіт по забезпеченню пропускної здатності каналізаційних мереж та проведення замірів ДК, приводити хімічний склад стоків до показників, що не потребують додаткової очистки на загальноміських очисних спорудах не залежно від наявності чи відсутності очисних споруд.

 

2. Вимірювання впливу регулювання на суб'єктів малого підприємництва (мікро- та малі):

2.1 Кількість суб'єктів підприємництва, на яких поширюється регулювання: 5390 (одиниць), у тому числі малого підприємництва 1294 (одиниць);

2.2 Питома вага суб’єктів малого підприємництва – 24% у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив.

Показники

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

1509

2587

1294

-

5390

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

28

48

24

 

100

 

3. Розрахунок витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання

 

Порядковий номер

Найменування оцінки

У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання)

Періодичні (за наступний рік)

Витрати за п'ять років

Оцінка "прямих" витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання регулювання

1

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

-

-

 

-

2

Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

-

-

-

3

Процедури експлуатації обладнання (прочищення каналізаційної мережі (здійснення та відновлення пропускної здатності трубопроводів та колекторів із залученням технічних засобів), гривень *

1 500

1 500

7 500

4

Процедури обслуговування обладнання (витрати на сервісне обслуговування уловлювачів жиру (у разі наявності), гривень *

600

600

3 000

5

Інші процедури

-

-

-

6

Разом, гривень

2 100

2 100

10 500

7

Кількість суб'єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

1294

8

Сумарно, гривень

2 717 400

2 717 400

13 587 000

Оцінка вартості адміністративних процедур суб'єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

9

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання, гривень

12

-

12

10

Процедури організації виконання вимог регулювання

-

-

-

11

Процедури офіційного звітування

-

-

-

12

Процедури щодо забезпечення процесу перевірок (систематичний аналіз стічних вод щонайменше 1 раз на квартал), гривень *

2 400

2 400

12 000

13

Інші процедури

-

-

-

14

Разом, гривень

2 412

2 400

12 012

15

Кількість суб'єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

1294

16

Сумарно, гривень

3 121 128

3 105 600

15 543 528

* орієнтовні витрати

Розрахунок витрат на одного суб’єкта господарювання майбутнього споживача малого підприємництва на виконання вимог регулювання

Порядковий номер

Найменування оцінки

У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання)

Оцінка "прямих" витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання регулювання

1

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

-

2

Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

-

3

Процедури експлуатації обладнання (прочищення каналізаційної мережі (здійснення та відновлення пропускної здатності трубопроводів та колекторів із залученням технічних засобів), гривень

-

4

Процедури обслуговування обладнання (витрати на сервісне обслуговування уловлювачів жиру (у разі наявності), гривень

-

5

Інші процедури

-

6

Разом, гривень

-

7

Кількість суб'єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

1294

8

Сумарно, гривень

-

Оцінка вартості адміністративних процедур суб'єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

9

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання, гривень

12

10

Процедури організації виконання вимог регулювання

-

11

Процедури офіційного звітування

-

12

Процедури щодо забезпечення процесу перевірок (систематичний аналіз стічних вод щонайменше 1 раз на квартал), гривень

-

13

Інші процедури (одержання технічних умов, розроблення та погодження з виробником проектної документації та одержання вимог до скиду стічних вод), гривень*

6 000

14

Разом, гривень*

6 012

15

Кількість суб'єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

1294

16

Сумарно, гривень

7 779 528

* орієнтовні витрати

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб'єктів малого підприємництва.

Державний орган, для якого здійснюється розрахунок вартості адміністрування регулювання: виконавчий орган Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)

Процедура регулювання суб'єктів малого підприємництва (розрахунок на одного типового суб'єкта господарювання малого підприємництва - за потреби окремо для суб'єктів малого та мікропідприємництв)

Планові витрати часу на процедуру

Вартість часу співробітника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата)

Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб'єкта

Оцінка кількості суб'єктів, що підпадають під дію процедури регулювання

Витрати на адміністрування регулювання* (за рік), гривень

1. Облік суб'єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання

-

-

-

-

-

2. Поточний контроль за суб'єктом господарювання, що перебуває у сфері регулювання, у тому числі:

-

-

-

-

-

камеральні

-

-

-

-

-

виїзні

-

-

-

 

-

3. Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання

-

-

-

-

-

4. Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання

-

-

-

-

-

5. Оскарження одного окремого рішення суб'єктами господарювання

-

-

-

-

-

6. Підготовка звітності за результатами регулювання

-

-

-

-

-

7. Інші адміністративні процедури (уточнити):

-

-

-

-

-

Разом за рік

-

-

-

-

-

Сумарно за п'ять років

-

-

-

-

-

 

4. Розрахунок сумарних витрат суб'єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання.

Порядковий номер

Показник

Перший рік регулювання (стартовий)

За п'ять років

1

Оцінка «прямих» витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання регулювання

2 100

10 500

2

Оцінка вартості адміністративних процедур для суб'єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування *

8 412

18 012

3

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання

10 512

28 512

4

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб'єктів малого підприємництва

-

-

5

Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання

10 512

28 512

* з урахуванням витрат на одержання технічних умов, розроблення та погодження з виробником проектної документації та одержання вимог до скиду стічних вод

5. Розроблення корегуючих (пом'якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання.

Затвердження Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення міста Києва дозволять визначити вимоги щодо режиму, кількісного та якісного складу стічних вод, які споживач скидає у систему централізованого водовідведення міста Києва, підвищити безпеку експлуатації систем водовідведення.

Файл документа: Правила приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення міста Києва.pdf

Перейти до спискуВерсiя для друку