Головна  →  Звітність  →  12 квітня 2018

Результати планового аудиту відповідності діяльності Комунального підприємства електромереж зовнішнього освітлення м. Києва «Київміськсвітло»щодо дотримання актів законодавства, планів, процедур, контрактів з питань стану збереження активів, достовірності фінансової звітності, правильності ведення бухгалтерського обліку, дотримання законодавства при проведенні процедури закупівель та укладання договорів

В ході аудиту оцінювалась діяльність комунального підприємства електромереж зовнішнього освітлення м. Києва «Київміськсвітло» (далі – КП «Київміськсвітло» та/або Підприємство) в частині правильності ведення бухгалтерського обліку, достовірності фінансової звітності, стану збереження активів, дотримання законодавства при проведенні процедури закупівель та укладання договорів.

Відмічається, що КП «Київміськсвітло» створене з метою забезпечення зовнішнього освітлення об’єктів благоустрою, які належать до комунальної власності територіальної громади м. Києва, шляхом утримання, експлуатації, поточного та капітального ремонтів, модернізації, реконструкції та будівництва електромереж зовнішнього освітлення м. Києва, а також з метою отримання прибутку від госпрозрахункової, виробничої та іншої господарської діяльності.

Виконання зазначених завдань забезпечується за рахунок коштів міського бюджету, які Підприємство отримує в межах бюджетних асигнувань.

За результатами аудиту зроблено висновок, що фінансово-господарська діяльність КП «Київміськсвітло» загалом є спрямованою на виконання і досягнення основних статутних завдань щодо забезпечення зовнішнього освітлення об’єктів благоустрою, які належать до комунальної власності міста Києва.

При цьому, відмічається, що в результаті прийняття невиважених управлінських рішень та відсутності належної і ефективної системи внутрішнього контролю на різних етапах господарювання, посадовими особами Підприємства було допущено ряд недоліків та порушень

Загалом, в ході аудиту встановлено фінансових порушень на загальну суму 21 054,785 тис. грн, з них призвели до втрат – 10 569,888 тис. грн, з ризиком втрат – 1 297,436 тис. грн, а саме:

- внаслідок неналежного контролю КП «Київміськсвітло» за виконанням робіт з будівництва мережі архітектурно-декоративного підсвічування дерев, проектно-вишукувальних робіт та капітального ремонту, завищено обсяги та вартість виконаних робіт на 9950,922 тис. грн;

- неналежне виконання підрядником договору підряду та недостатній контроль з боку КП «Київміськсвітло» призвело до встановлення на об’єктах будівництва мережі архітектурно декоративного підсвічування дерев світильників вартістю 2085,974 тис. грн, які не відповідають вказаним в тендерній документації, внаслідок чого існує ризик завищення вартості виконаних робіт;

- в результаті не перерахування КП «Київреклама» частини отриманих коштів (87,5%) від плати за розміщення рекламних засобів на об’єктах комунальної власності, що закріплені за КП «Київміськсвітло» та внаслідок неналежного контролю КП «Київміськсвітло» за повнотою вказаних надходжень, останнім, протягом травня - грудня 2015 року та січня - лютого 2016 року, недоотримано доходів у сумі614,868 тис. грн;

-неналежний контроль за дотриманням строків розрахунків з дебіторами та списання в бухгалтерському обліку дебіторської заборгованості, термін позовної давності за якою минув та по якій не вжито передбачених законодавством заходів, призвело до втрат Підприємства на суму 4,098 тис. грн;

- внаслідок неналежного контролю КП «Київміськсвітло» за напрямами використання коштів, отриманих від реалізації металобрухту, Підприємством не спрямовано на фінансування капітального ремонту об'єктів благоустрою кошти у сумі 119,691 тис. грн;

- неналежне функціонування контролю за своєчасністю та повнотою відображення в бухгалтерському обліку господарських операцій щодо створення власними силами об’єктів основних засобів, призвело до лишків основних засобів та заниження вартості активів Підприємства на суму 154,314 тис. грн;

- внаслідок неврахування об’єктивної потреби бюджетних коштів на електроенергію по відношенню до фактичних обсягів споживання, за рахунок бюджетних коштів в 2017 році здійснено авансування коштів за електричну енергію для мереж зовнішнього освітлення вулиць м. Києва в обсягах більших ніж буде використано в межах бюджетного року на суму 6947,172 тис. грн;

- відображення у бухгалтерському обліку КП «Київміськсвітло» проектно-кошторисної документації, яка виготовлена за рахунок бюджетних коштів в 2011 році та на даний час втратила своє практичне застосування, створює ризик завищення активів та свідчить про відсутність економічного ефекту капітальних вкладень на виготовлення проектно-кошторисної документації на загальну суму 1177,745 тис. грн;

- внаслідок неналежного контролю за оформленням дозвільних документів при виконанні робіт з ремонту мереж зовнішнього освітлення м. Києва, в ході яких порушено благоустрій території міста, КП «Київміськсвітло» не отримувало контрольні картки на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення, на період виконання робіт, як це визначено Правилами благоустрою м. Києва;

- внаслідок незабезпечення оптимізації штатної чисельності працівників Підприємства впродовж 2014 - 2017 років були стабільно вакантними в середньому 112 штатних посад (22%). При тому, у 2016 році збільшено штатну чисельність працівників Підприємства на 20 штатних одиниць та у 2017 році – на 15 штатних одиниць.

Крім того, у результаті аудиту закупівель здійснених КП «Київміськсвітло» встановлено наступні порушення:

- не забезпечено максимальної економії та ефективності використання коштів під час укладання та виконання договорів за цінами, які перевищують середньоринкові, що призвело до неефективного використання коштів із оціночними втратами розрахунково в сумі 9 341,44 тис. грн;

- допущено дискримінаційну вимогу до учасників закупівель, що спричинило фінансові порушення, які не призвели до втрат на суму сплачених коштів по договору у розмірі 8 277,00 тис. грн;

- не відхилено тендерні пропозиції учасників, які не відповідали вимогам оголошення допорогової закупівлі та вимогам тендерної документації, що призвело до фінансових порушень, які не призвели до втрат на суму сплачену по договору 82,35 тис. гривень.

Аналіз отриманої в ході аудиту інформації свідчить про необхідність КП «Київміськсвітло» провести ряд заходів по вдосконаленню системи внутрішнього контролю спрямованих на недопущення у майбутньому порушень та недоліків, що дозволить забезпечити оптимізацію витрат, збільшення доходів та раціональне використання комунального майна.


Рекомендації за результатами планового аудиту відповідності діяльності Комунального підприємства електромереж зовнішнього освітлення м. Києва «Київміськсвітло» щодо дотримання актів законодавства, планів, процедур, контрактів з питань стану збереження активів, достовірності фінансової звітності, правильності ведення бухгалтерського обліку, дотримання законодавства при проведенні процедури закупівель та укладання договорів

 

№ з/п

Рекомендації,

Стан врахування рекомендацій

Економічний ефект від впровадження рекомендацій, тис.грн

1

1. Усунути виявлене порушення та надати до Департаменту внутрішнього фінансового контролю та аудиту підтверджуючі документи.
2. Забезпечити контроль з боку підприємств, що здійснюють технічний нагляд, за проведенням відповідних робіт, зокрема, у договорі передбачити матеріальну відповідальність, у разі встановлення контролюючими органами завищень обсягів та вартості виконаних робіт.

Частково виконано (Підприємством проводиться претензійно-позовна робота щодо заміни неякісного світлодіодного обладнання та відшкодування нанесених збитків).

_

2

1. Усунути виявлене порушення та надати до Департаменту внутрішнього фінансового контролю та аудиту підтверджуючі документи щодо усунення порушень.
2. Забезпечити контроль з боку підприємств, що здійснюють технічний нагляд, за проведенням відповідних робіт, зокрема, у договорі передбачити матеріальну відповідальність, у разі встановлення контролюючими органами завищень обсягів та вартості виконаних робіт.

Частково виконано (Матеріали передано до юридичного відділу для проведення претензійно-позовної роботи).

_

3

1. Усунути виявлене порушення на загальну суму 1,837 тис. грн та надати до Департаменту внутрішнього фінансового контролю та аудиту підтверджуючі документи щодо усунення порушень.
2. Забезпечити контроль з боку підприємств, що здійснюють технічний нагляд за проведенням відповідних робіт, зокрема, у договорі передбачити матеріальну відповідальність, у разі встановлення контролюючими органами завищень обсягів та вартості виконаних робіт.

Виконано.

1,837

4

1. Розробити порядок взаємодії управлінь бухгалтерського обліку та звітності з управлінням правового та організаційного забезпечення в частині контролю за своєчасним вжиттям заходів щодо відшкодування дебіторської заборгованості.

Виконано.

_

5

1. Вжити заходи щодо спрямування коштів, отриманих від реалізації металобрухту, на фінансування капітального ремонту об’єктів благоустрою, які затверджені відповідними рішеннями КМДА.

Виконано.

119,691

6

1. Відобразити в обліку встановлені в результаті інвентаризації лишки.

Виконано.

154,314

7

1. Вжити заходи щодо повернення авансових платежів, сплачених ПАТ «Київенерго» за рахунок бюджетних коштів, що не буде використано в межах 2017 року.
2. З метою недопущення в подальшому завищення потреби у бюджетних коштах на оплату електроенергії, встановити наказом відповідальну особу за визначенням планових обсягів споживання електроенергії (кВт/год).

Виконано.

6947,172

8

1. Повідомити Департамент транспортної інфраструктури про наявність проектів облаштування архітектурно-декоративного освітлення фасадів будівель, з метою їх реалізації.

Виконано.

_

9

1. Звернутись до Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища для отримання контрольних картои на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення по триваючих роботах з ремонту мереж зовнішнього освітлення м. Києва, пов’язаних з порушення благоустрою території.
2. Створити наказ щодо визначення відповідальної особи за отриманням контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення, на період виконання робіт.

Виконано.

_

10

  1. Розглянути питання оптимізації штатної чисельності працівників.

 

Виконано.

_

11

1. Відповідним розпорядчим документом призначити відповідальну особу, за здійснення моніторингу цін з урахуванням наявної інформації в системі «Prozorro», яка буде здійснювати контроль за відповідністю цін середньоринковим на товари, з метою уникнення можливості постачання товарів по цінам, які перевищують середньоринкові та недопущення у майбутньому можливостей неефективного використання комунальних коштів.

Виконано.

_

12

1. Тендерному комітету провести відповідне засідання, на якому розглянути зазначені порушення та вжити заходів щодо посилення контролю за здійсненням закупівель. 2. Серед членів тендерного комітету визначити відповідальну особу щодо недопущення дискримінаційних вимог у тендерній документації, які необґрунтовано звужують коло учасників та сприяють неефективному проведенню конкурсних торгів.

Виконано.

_

13

1. Відповідальним особам за проведення допорогових закупівель провести відповідне засідання на якому розглянути зазначені порушення та вжити заходів щодо посилення контролю за здійсненням допорогових закупівель.

Виконано.

_

14

Притягнути до відповідальності посадових осіб КП "Київміськсвітло" причетних до встановлених порушень.

Виконано.

_

 

 

Перейти до спискуВерсiя для друку